Reparationer inden salg? Kan det betale si~
Fra : Dennis

Dato : 06-11-11 03:26

Jeg skal have solgt bilen (skoda fabia combi 1,9 tdi fra 2004). Det er
første gang jeg skal sælge en bil. I første omgang vil jeg forsøge at
sælge den privat, lykkedes det ikke bliver den solgt til en
forhandler.
Jeg har dog det problem, at et stenslag forrest på køleren har fået
lov til at sidde for længe. Så nu er der en rustplet på en cm lige
over kølergrillen. Ligeledes har jeg en flænge i forruden. Den kan
sagtens synes med flængen, men den skæmmer.
Når jeg skal sælge den, kan det så betale sig at reparerer disse ting
eller kan udgiften ikke stå mål med den øgede indtægt?

Dennis

Fra : TDN

Dato : 06-11-11 11:38

"Dennis" <dennis.g.h.kruse@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Jeg ville ikke bruge penge på det. Ruden vil køber opdage og stenslag må man
forvente der er, du kan evt. sige at prisen er sat efter der ruden skal
skiftes. Hvis du bliver spurgt om der er rust kan du vise stenslaget. Husk
at lave slutseddel, print evt. en ud fra FDM's hjemmeside. Husk at skrive at
bilen er solgt som beset, så bliver der ikke problemer (kun hvis du er i ond
tro med en alvorlig fejl du ikke har oplyst om).

Mvh.
Thomas

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-11-11 13:33

Efter mange tanker skrev TDN:

Snip

Hvis du svarer neden under en signaturadskiller er der mange der
dårligt kan læde dit svar

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-11-11 13:32

Dennis formulerede spørgsmålet:
> Når jeg skal sælge den, kan det så betale sig at reparerer disse ting

Du kan ikke bruge mit svar til noget fordi det ikke vil komme til at
hænge sammen rent logistisk, men:

Hvis du sælger til en forhandler kan det ikke betale sig at du sætter
vognen i stand (han sætter måske yngste lærling i gang med den)

Sælger du til en privat kan det bedre betale sig.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Armand

Dato : 06-11-11 16:58

Den 06-11-2011 13:32, Hans Paulin (6310) skrev:
> [...]
> vognen i stand (han sætter måske yngste lærling i gang med den)
>
> Sælger du til en privat kan det bedre betale sig.

Især de ca. 500 kroner etr stenslag vil koste at få repareret, synes jeg
vil være billigt når man tænker på købers argumentering!

Noget andet er hvorvidt at en revne i (den bærende) forrude vil kunne gå
gennem et syn: Som køber ville jég ikke lade mig nøjes med sælgers
forklaringer og droppe ud hvis det ikke kunne bevises klart og tydeligt.
Den tydeligste metode at bevise dét på er at syne bilen, incl. revnen,
inden salg!
Alt andet lige er en frisksynet bil også lettere at sælge til private,
så dén udgift er under alle omstændighederå fornuftig at påtage sig før
salg :-|

--
Armand.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-11-11 21:26

Armand udtrykte præcist:
> Alt andet lige er en frisksynet bil også lettere at sælge til private

Det jo dét :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Dennis

Dato : 07-11-11 06:30

Tak for svarene. Så er der da lidt at tænke over :)

Dennis