Skibspapirer bødestørrelser m.m. for Frank~
Fra : Harding E. Larsen

Dato : 05-11-11 10:42

Franskmændene har strammet skruen over for ankommende sejlere.
Her er bødestørrelserne for manglende skibspapirer. (Kopier er ikke
gyldige papirer), det drejer sig om::

Ejerbevis (internationalt)
Bevis for erlagt moms.
Radiotilladelse og operatørcertifikat.
Forsikringspapirer (blåt bevis).
Pas og besætningsliste.

Ukorrekt eller manglende ejerbevis 1500 Euro.
Ukorrekt eller manglende kompetancebevis 1500 Euro
Ved ikke straks at fremlægge papirerne 38 Euro.
Ved ikke at fremlægge dokumentation inden 5 dage 750 Euro.
Ved for stor hastighed i havneområderne 450 Euro.
Ved overlæsset båd 1500 Euro ( op til 12 måneders fængsel).
Ved ikke at have nødvendigt udstyr ombord til påtænkt rejse på fransk
område 1500 Euro.

Det nødvendige udstyr er:
Nationalflag og flagtilladelse.
Signal N & C.
Tågehorn.
Ankersignal.
Sort trekant.
Skibsklokke for LOA over 12 m.
Personligt sikkerhedsudstyr til alle ombord.
Redningskrans med lys: MOB-udstyr.
Jolle med 142 Newton opdrift pr. person.
Serviceret redningsflåde.
Datomærket Pyroteknik, Signaleringsspejl.
Vandtæt projektør.
Pøs.
"Læk-stop".
Brandslukningsudstyr.
Pumper.
Værktøj.
Ankringsudstyr.
Ekkolod eller linelod.
Navigationsudstyr til manuel eller elektrisk plot.
Skibskompas.
Udstyr til at modtage vejrmeldinger (radio, navtex, GRIB.
Relevante søkort, d.v.s. opdaterede.
Internationale søvejsregler og eller CEVNI, Tidevandstabeller.
Logbog ført up-to-date.

Underkend aldrig bureeaukratiets magtfuldkommenhed!

Mvh/Harding

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-11 18:40

Den 05-11-2011 17:42, Harding E. Larsen skrev bl.a.:
> Franskmændene har strammet skruen over for ankommende sejlere.

Gælder det for både i alle størrelser?
Hvis jeg skulle have alt det om bord, ville jeg straks få bøden for
overlæs ...
I øvrigt har jeg ingen planer om sejlads til Frankrig, men hvordan er
reglerne for anløb i Flensborg og andre nordtyske havne?
--
Per Thomsen
Kolding

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 05-11-11 13:03

Ja det er de krav franskmændene stille, Men når det er almindeligt
udstyr i min B-31 kan det også være i din Albin 25.

No problemm, tyskerne volder ikke problemer for sejlerne.

Vi har gennem årene anløbet Flensborg mange gange.
Kun på Rúgen har vi haft besøg af myndighederne der skulle udfylde
nogle formularer. De viste sig at være noget helt nyt for dem og under
megen morskab hjalp jeg den, for som de sagde havde de alædrig prøvet
det før.
Skal du holde dig helt til reglerne så vil det være en god ide at
anskaffe et internationalt certifikat det kan du få fra DS se:

http://www.danskebaadejere.dk/sejlads/sejlads%20i%20udlandet/Internationalt_certifikat.aspx

Desuden se:

http://www.danskebaadejere.dk/sejlads/sejlads%20i%20udlandet/regler%20og%20love/~/media/Baseline_site/Sejlads/Udland/Schengen_2001rev_2005_pdf1.ashx

Husk at om du skulle sejle i en sejlbåd for motor, at have trekanten
sat.

For år tilbage var anløb af Dassert Ort lidt speciel. Det var en
nødhavn og man havde kun tilladelse til at være der op til 24 timer.
Når jeg lidt i sjov spurgte havnefogeden om, hvordan det forholdt sig
ved dårligt vejr, så sagde han at på Dassert Ort var der aldrig
dårligt vejr. Man skulle blot sejle ud af indsejlingen og ind igen, så
var alle formalia overholdt.

Ikke alle landes regeringer behøves at berige sig unødigt.

Værst er det i Kroatien. Her laver de konstant nye lokale regler.
Noget af det sidste er, at om du har din båd liggende her og nogle
venner som kommer med derned for at sejle med, hjælper dig med
klargøring og reparation så skal de have arbejdstilladelse.

Det er da godt at vi har fået en regering der ikke har styr på noget,
skiller Farvandsvæsenet op i fire dele, det giver dejlig
uoverskuelighed.
Den regering har helt deres egen virkelighed.

Mvh/Harding

Fra : Ole Pagh

Dato : 06-11-11 07:15

Harding E. Larsen forklarede:

> Det er da godt at vi har fået en regering der ikke har styr på noget,
> skiller Farvandsvæsenet op i fire dele, det giver dejlig
> uoverskuelighed.
> Den regering har helt deres egen virkelighed.

Fis over i "dk.politik" med dine dumme ydgydelser omkring regeringen og
hvad de gør, eller som du selv ynder at skrive til andre: hold dig til
emnet sejlads!

--
/ Ole

Fra : HO

Dato : 06-11-11 10:10

"Ole Pagh" skrev i meddelelsen
Fis over i "dk.politik" med dine dumme ydgydelser omkring regeringen og
hvad de gør, eller som du selv ynder at skrive til andre: hold dig til
emnet sejlads!

Hej Ole
Giver dig helt ret, guruen er ved at overtage denne NG helt og aldeles.
Magen til blærerøv skal man lede længe efter, men der er efterhånden også få
som jeg selv der
besøger denne NG.

mvh
HO

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-11 10:47

Den 05-11-2011 17:42, Harding E. Larsen skrev bl.a.:

> Ejerbevis (internationalt)
Gad vide om jeg kan få det uden motornummer. Der er ingen Id-plade på
min MD3B
> Bevis for erlagt moms.
Jeg har kun kvittering i forbindelse med privat handel
> Forsikringspapirer (blåt bevis).
Jeg sejler blot med min police om bord
> Det nødvendige udstyr er:
> Nationalflag og flagtilladelse.
Flagtilladelse kender jeg ikke
> Sort trekant.
Jeg har set én båd bruge trekanten: Min
> Redningskrans med lys: MOB-udstyr.
Intet lys i min
> Jolle med 142 Newton opdrift pr. person.
> Serviceret redningsflåde.
Så er man også dækket ind ved kanalsejlads
> Datomærket Pyroteknik, Signaleringsspejl.
Tja ... næh ...
> Internationale søvejsregler og eller CEVNI, Tidevandstabeller.
Dem kan vi da udenad
> Logbog ført up-to-date.
Ups, den skriver jeg ved lejlighed (obligatorisk i Frankrig for Albin 25?)
> Underkend aldrig bureeaukratiets magtfuldkommenhed!
Tidligere gjorde diskret ejerskifte af 100 franc underværker, men det
tør jeg ikke i dag

--
Per Thomsen
Kolding

Fra : Preben

Dato : 06-11-11 14:21

Den 06.11.2011 kl. 10:47 skrev Thomsen Kolding <newsATperthomsenDK>:

> Tidligere gjorde diskret ejerskifte af 100 franc underværker, men det
> tør jeg ikke i dag

Der er såmænd heller ingen, der gider have Franc i vore dage

--
mvh/Preben

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-11 18:17

Den 06-11-2011 14:20, Preben skrev:

> Der er såmænd heller ingen, der gider have Franc i vore dage

100 Swiss francs = 610.026907 Danish kroner
Selv

--
Per Thomsen
Kolding

Fra : Preben

Dato : 06-11-11 19:20

Den 06.11.2011 kl. 18:17 skrev Thomsen Kolding <newsATperthomsenDK>:

> 100 Swiss francs = 610.026907 Danish kroner
> Selv

Nå, det var dem, du brugte i Frankrig.

--
mvh/Preben

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-11 19:59

Den 06-11-2011 19:19, Preben skrev:

> Nå, det var dem, du brugte i Frankrig.

Nej da, det var franske francs.
Mit valutakursindlæg var respons på: "Der er såmænd heller ingen, der
gider have Franc i vore dage "

--
Per Thomsen
Kolding

Fra : Christian Stidsen

Dato : 08-11-11 09:10

> Tidligere gjorde diskret ejerskifte af 100 franc underværker, men det
> tør jeg ikke i dag

Der stod ikke noget i bødekataloget om bestikkelse, så måske den stadig går

Christian

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-11 10:53

Nå -

Man ser, at du har modtaget Langturssejleren?

Men kunne du ikke citerer derfra korrekt, om det endelig skal være?

Egon

**********************************

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 06-11-11 03:52

Der er byttet om på afsnittene og ud for "Relevante Søkort" har jeg
tilføjet: d.v.s. opdaterede. Måske vil ikke alle komme på den tanke.

Desuden har jeg undladt sidste afsnit:
Sådan beretter Yachting Monthly om "det franske bureaukratis
checkliste".

Jeg tror ikke det gør noget at videregive informationer om hvilke krav
som andre lande stiller til sejlerne. Det kunne give ting til
overvejelse.

Per Thomsen er da begyndt at se nærmere på forskellene mellem en dansk
bådeejeres udstyr og det som franskmændene kræver ved sejlads der. Det
er krav der lægger tæt op af de danske bestemmelser
forudlejningsfartøjer. Regler som private bådejere også burde se lidt
nærmere på. Der er jo en grund til disse bestemmelser, sikkerhed for
dem der lejer bådene. De burde de private også finde rimeligt.

I Langturssejlernes Vidt & Bredt kommer der til stadighed gode
informationer for os sejlere, bl.a. også et
indlæg om at nordmændene er i gang med at revidere deres
toldbestemmelser for oplæg af udenlandske fartøjer.

Alt i alt et godt blad er bladet Langturssejlerne.

Mvh/Harding

Fra : HEME

Dato : 06-11-11 12:20

Jeg er slet ikke sikker på at artiklen er rigitigt fortolket. Lystsejlere i
DK (og formodentlig resten af EU) er ikke underlagt søfartlovgivningen andet
end på ganske få punkter fx. antallet af redningsveste ombord. Således er en
lystsejler ikke forpligtet til at føre logbog. I henhold til international
søfartslovgivning er ethvert fartøj at betragte som værende en del af det
land for hvilket det fører flag, hvorfor et dansk fartøj er dansk
terroritorium og underlagt dansk lovgivning. således mener jeg ikke at
franskmændenen kan kræve særlig til opfyldt for at kunne besejle franske
farvande, men man kunne agiterer for at man som minimum overholder EU
direktiver, der dog ikke endnu er implementeret for lystfartøjer (de er
indgår i international søfartslovgivning) Jeg synes at artikelen i ftlf er
underlødig, og ukritisk viderebringer en artikel fra Yachting Monthly.
Iøvrigt tjerner det til skamme for Harding E. Larsen at han bringer et
indlæg stor set baseter på hvad han har klippet i vores blad, uden at angive
kilden.

mvh HEME

PS. International søfartslovging er IKKE det samme som internationale
søvejregler

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 06-11-11 05:02

Informationen fra "Langturssejlerne" kommende fra Yacthing Monthly
giver rigtigt anledning til diskussioner.
Lovgivningen på området er ikke altid lige let tilgængelig, punktet
"Ejerbevis internationale" er i de danske regler ændret. Før i tiden
var en Toldseddel for danske lystfartøjer det eneste offentlige
dokument ombord i et fritidsfartøj, der kunne bevidne ejerforholdene.
Med virkning fra 1. juli 1993 blev denne toldseddel afskaffet og
reglerne ændret til at havde man ikke et nationalitetsbevis som
dokumentation for ejerskab kan man i stedet anvende købsfaktura, dags-
dato kvittering, samt toldkvittering, idet disse dokumenter godkendes
af told- og skattemyndighederne i Norden og EU.
Logbogen er et andet punkt hvor den danske industriminister ( eller
hvorunde det p.t. ligger) fastsætter regler om, i hvilket omfang og i
hvilke farvande der i danske fartøjer skal føres skibsbøger, herunder
skibsdagbøger, maskindagbøger og radiodagbøger, samt regler for
bøgernes indretning og autorisation, om bøgernes førelse og om
kontrollen hermed.
Punktet redningsveste kontra oppustelige veste kan der ogs findes
divergenser omkring o.s.v.

Tjaa for nogen tid siden var der modstand mod at jeg indsatte links
med kildeangivelsen. Det er ikke let at gøre alle tilfreds.
Jeg håber du bærer over og ser mere på det centrale i gensidig
information og diskussion af det skrevne.

Mvh/Harding

Fra : Christian Stidsen

Dato : 08-11-11 09:11

Ved ikke straks at fremlægge papirerne 38 Euro.

Så kan man fundere over hvad de mener med "straks"
Skal man til enhver tid have papirerne i hånden ?

Christian

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 09-11-11 07:12

Med "straks" menes at ved ankomst til første havn for registrering af
fartøjet i fransk område skal man uopfordret begive sig til kontoret
me alle de for registreringen nødvendige papirer.
Det er ikke meningen at myndighederne skal opsøge dig på en lystbåd.

Vi er ikke så restrektive i norden længere. Før i tiden gik tolderne
runde i lystbådehavnene i Sverige og registrerede alle udenlandske
både og det var tydeligt at de havde deres papirer i orden, for når
man kom til næste havn kendte de båden og afkrydsede den på deres
liste.
Det hændte også de kom ombord og ud over papirer, sprit, m.m.
undersøgte de om man nu havde de nyeste opdateringer på søkortene,
især de militære områder, for det hændte at de blev ændret.
Var der ingen ombord ventede de gerne i flere timer indtil besætningen
kom tilbage til båden.
Selv om vi er i EU er ikke alle lande lige villige til at ophæve
myndighedskontrol.

Mvh/Harding

Fra : Christian Stidsen

Dato : 09-11-11 20:12

Det er altid lidt interessant med forskellige lande og deres forhold til
lystbåde.
Jeg husker da Troels Kløvedal var på tur op ad Yangtzefloden i Kina og lå i
Shanghai forud for turen.
Han fortalte at kineserne krævede han brugte den officielle agent og at han
skulle indlevere information om beholdning om bord af fuel m.m. efter
almindelig standard - Ferksvand og Diesel i m3, smøeolie i liter - som havde
Nordkaperen været ethvert andet fragtskib!

Christian

Fra : Peter Lauridsen

Dato : 10-11-11 04:59

On Nov 6, 7:19 pm, "HEME" <n...@email.com> wrote:
> [...]
> terroritorium og underlagt dansk lovgivning. således mener jeg ikke at
> franskmændenen kan kræve særlig til opfyldt for at kunne besejle franske

Fritidsfart'jer skal i Danmark overholde bestemmelserne i Meddelelser
fra Soefartsstyrelsen F, der er udstedt i medfoer af Lov om sikkerhed
til soes. Bekendtgoerelse om anvendelse af lov om sikkerhed til soes
paa udenlandske skibe saetter Meddeleler F i kraft over for
udenlandske fritidsfartoejer, der anloeber danske havne.

Det er i henhold til havretskonventionen (Law of the Sea) tilladt
udenlandske skibe uskadelig passage gennem farvande tilhoerende
stater, der har tiltraadt havretskonventionen, men anloeber et skib en
fremmed havn, er det underlagt det fremmede lands lovgivning.

Alle stater kan haandhaeve nationale regler over for skibe, der
anloeber statens havne, Derfor har man internationale konventioner for
erhvervsskibe i intennational fart (SOLAS, TONNAGE, LL, STCW, MARPOL,
COLREG m.fl,) saa disse kan sejle internationalt uden at skulle
ombygges eller nyudrustes ved hvert havneanloeb.

Hilsen Peter

Fra : HEME

Dato : 10-11-11 16:46

"Peter Lauridsen" <plau@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

COLREG m.fl,) saa disse kan sejle internationalt uden at skulle
ombygges eller nyudrustes ved hvert havneanloeb.

Kunne du ikke uddybe hvad du mener (vil) med dit indlæg? Jeg forstår det
ikke helt, er du uenig med mig?.
Jeg ser blot nednestående.
Vedr. 1. afsnit Det er jo fx. meget lidt der er dikteret om sikkerhed til
søs ift. lystsejlere (rednings veste til alle ombord)
2. afsnit berettiger i franskmændene noget ift. almindelige lystsejlere.
3. afsnit Ja, med de nationale regler, omend jeg ville mene (jeg ved det
ikke) at reglerne i EU nok skal afstemmes med andre EU lande, tænk fx.
kanalsejlads. Og du gentager så de internationale konventioner der gælder
for erhvervsskibe (ikke lystbåde)

mvh
HEME

Fra : Peter Lauridsen

Dato : 10-11-11 18:48

On 11月10日, 下午11時46分, "HEME" <n...@email.com> wrote:
> Kunne du ikke uddybe hvad du mener (vil) med dit indlæg? Jeg forstår det
> ikke helt, er du uenig med mig?.

Foerst en rettelse til mit indlaeg. Der skulle have staaet
"Meddelelser fra Soefartsstyrelsen L" (ikke "F").
Meddelelser L gennemfoerer EU direktiv om fritidsfartoejer og samlede
gaeldende nationale regler for fritidsfartoejer.

Hvad jeg mener er, at Frankrig er i sin gode ret til at haandhaeve
franske regler over for udenlandske fritidsfartoejer i fransk havn.

Du skriver, at i danske regler for fritidsfartoejer, er der meget
lidt, der har med sikkerhed at goere.
Det er ikke korrekt. Alle skibe er omfattet af lov om sikkerhed stil
soes. Loven foreskriver, at ethvert skib skal vaere egnet til sit
formaal, vaere udrustet og bemandet til den forestaaenderejse, maa
ikke forurene, og der skal vaere en foerer om bord. For
fritidsfartoejer bygget foer 16. juli 1998 (fritidsfartoejsdirektivets
ikrafttraeden), er der kun faa detaljerede regler (redningsveste,
kogeapparater, lanterner), men det betyder ikke, at faartoejerne ikke
skal overholde lovens generelle krav. Ved fortolkning af loven boer
man skele til reglerne for udlejningsfartoejer og Soesportens
Sikkerhedsraads anbefalinger. Endvidere har IMO udsendt anbefalinger
om udrustning til fartoejer, der ikke er omfattet af detaljerede
regler, og som foretager laengere soerejser.

Hilsen Peter (fra Taiwan)

Fra : HEME

Dato : 11-11-11 16:51

On 11?10?, ??11?46?, "HEME" <n...@email.com> wrote:
> [...]

>Meddelelser L gennemfoerer EU direktiv om fritidsfartoejer og samlede
>gaeldende nationale regler for fritidsfartoejer.

Det er EU reglerne om lystbådes udstyr og indretning, hvorfra jeg så påstår
at Frankrig ikke kan kræve noget udover disse regler, men altså jeg er ikke
jurist så derfor min tvivl.

> [...]
>franske regler over for udenlandske fritidsfartoejer i fransk havn.

>Du skriver, at i danske regler for fritidsfartoejer, er der meget

Jeg tillod mig at sondrer mellem Danske regler og EU reglerne men indser at
de er de samme.

> [...]
>om udrustning til fartoejer, der ikke er omfattet af detaljerede
>regler, og som foretager laengere soerejser.

Jeg håber at mine få kommentarer kan læses.

mvh
HEME

Fra : Peter Lauridsen

Dato : 11-11-11 19:11

On 11月11日, 下午11時50分, "HEME" <n...@email.com> wrote:

> Det er EU reglerne om lystbådes udstyr og indretning, hvorfra jeg så påstår
> at Frankrig ikke kan kræve noget udover disse regler, men altså jeg er ikke
> jurist så derfor min tvivl.

EU direktiv om fritidsfartoejer er et indremarkedsdirektiv og gaelder
alene paa markedsfoeringstidspunktet, dvs. ved foerste salg af et
fritidsfartoej.
Direktivet indeholder krav til konstruktion af fartoejet, men saa godt
som ingen udstyrskrav, f.eks. kraeves der plads til at anbringe en
redningsflaade, men der kraeves ikke en redninsflaade.
Frankrig kan derfor godt stille udstyrskrav til et udenlandsk
fritidsfartoej i fransk havn. Formaalet med udstyrsregler er jo at
sikre menneskeliv og forhindre forurening. Udenlandske fritidssejlere
er jo ogsaa mennesker.

Mhv Peter