Hjælp til tydning
Fra : Steen Hundal Jensen

Dato : 05-11-11 09:57

Jeg vil være glad for hjælp til tydning af sidste trolovelse på opslag 63
Aarhus Vor Frue 1726-1813.
Rytter Hans Jørgen Bokelmann og enke Ingebrog Sørensdatter.

Jeg kan læse det meste, men der er for mange "huller" til at jeg er helt
med.

På forhånd tak

Steen Hundal Jensen

Fra : Arne Nielsen

Dato : 06-11-11 16:21

Den 05-11-2011 09:57, Steen Hundal Jensen skrev:
> [...]
> Rytter Hans Jørgen Bokelmann og enke Ingebrog Sørensdatter.
>
> Jeg kan læse det meste, men der er for mange "huller" til at jeg er helt

Her er mit forslag:

Tirsdagen som er taksigelsesfæst bliver troloved paa Brobierg til Niels
Albertsens dend mandhafte Rytter Hans Jurgen Bokelmann af Major Tombsens
Compagnie ved Obriste Juels Regiment med Gudfrygtige Enke Ingeborg
Sørensdaatter, sl. Hans Kockes, hand hafd sin cheffs friheeder, og hun
paa hendes Side hafd til forlovere velagtbare Christian Hendrichsen,
Borger og Indvaaner her i Byen, boende paa Broberg, som dette sit
Forløfte egenhændig bekræfter.
Christian Hendrichsen
Copulerede

Venlig hilsen
Arne

--
Fjern 0 i adresse ved direkte svar

Fra : Steen Hundal Jensen

Dato : 07-11-11 12:34

Mange tak for hjælpen.
Jeg troede en overgang at navnet var Niels Albertins og ikke Niels
Albertsens.

Steen Hundal Jensen