Apple TV
Fra : Steen

Dato : 04-11-11 22:54

Jeg synes jeg må eje Apple TV!
Jeg har sådan set ikke noget behov for dimsen, for jeg gider egentligt
ikke leje film i iTunes, men muligheden for at streame Spotify til
anlægget via Apple TV er da meget sjov. Jeg tøffede forbi Apples
hjemmeside, og der anføres det af Airplay kun er muligt via iPad 2 eller
iPhone 4S. Hvad er det der forhindrer iPad/iPhone 3GS i at streame til
Apple TV?

Hvad bruger I andre Apple TV til?
--
Steen

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-11-11 00:05

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
> hjemmeside, og der anføres det af Airplay kun er muligt via iPad 2 eller
> iPhone 4S. Hvad er det der forhindrer iPad/iPhone 3GS i at streame til

Egentlig ikke det helt store, som jeg ikke kunne undvære. Jeg har mest
leget med det og været fascineret over, at jeg kan se mine billeder fra
computeren, se Youtube videoer med søde hunde og den slags. Jeg
forestiller mig, at det er enormt smart til at vise feriebilleder til
familien. Det er jo nærmest et gammeldags lysbilledshow, som mange
havde, da jeg var barn. Sjovt som man har været 50 år om at udvikle
noget avanceret teknik, som en lysbilledfremviser og et lærred klarede
næsten lige så godt
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kent

Dato : 05-11-11 00:29

Den 05-11-2011, skrev Henrik Münster:

> [...]
> havde, da jeg var barn. Sjovt som man har været 50 år om at udvikle
> noget avanceret teknik, som en lysbilledfremviser og et lærred klarede

Men skægt nok har det ikke den store interesse i familien, når jeg vil
vise mine 500 lysbilleder fra min tid på Cypern 1982 - ´84 som
FN-soldat. Og faktisk har jeg heller ikke set nogle af dem de sidste 15
år.

Det er lidt nemmere med billeder på computeren. Både at se dem og at
springer billeder over når der bliver klaget "ikke endnu 20 billeder af
natur og din motorcykel".

Kent

Fra : Dan

Dato : 05-11-11 01:03

On 05-11-2011 00:05, Henrik Münster wrote:

> [...]
> havde, da jeg var barn. Sjovt som man har været 50 år om at udvikle
> noget avanceret teknik, som en lysbilledfremviser og et lærred klarede
----------------------------
Og se feriebilleder på sit tv har man jo egentligt kunnet i en del år
,via en USB stick eller et SD-card,men der er sikkert et mere lækkert UI
på Apple TV.

/ Dan

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-11-11 21:33

Dan <blabla@lalaland.dk> wrote:

> Og se feriebilleder på sit tv har man jo egentligt kunnet i en del år
> ,via en USB stick eller et SD-card,men der er sikkert et mere lækkert UI
> på Apple TV.

Netop. Det er jo det, der er hele hemmeligheden bag Apples succes. På
papiret kan man lave det samme med konkurrenternes produkter. Det er
bare uendeligt bøvlet. Udover, at det jo langt fra er alle folks
fjernsyn, der kan læse hukommelseskort, så skal man altså udvælge
billeder fra sin computer, kopiere dem til hukommelseskortet, sætte det
ind i fjernsynet og derefter finde ud af at vise billederne. Så er det
altså godt nok noget nemmere bare at tænde Apple TV og bede det vise de
billeder, der ligger på min Mac.
Nu har vi sjovt nok lige fået nyt fjernsyn i år. Endelig er vi
hoppet på fladskærmsbølgen. Vi valgte at spare kr. 70.000,- og lod være
med at købe B&O. På papiret har vi et rigtig fint fjernsyn. Billedet er
glimrende osv., men hvor er det dog bøvlet at betjene. Hvis vi skal se
en film, vi har optaget på harddiskoptageren, er det helt umuligt at
huske fra gang til gang, hvordan man gør. Vi skal trykke på adskillige
knapper. Det er selvfølgelig os, der er fjolser. Men selv om vi finder
den rigtige, skal vi gennem flere menuer, før vi kommer ind til filmene.
De er så enormt bøvlede at bladre igennem. Jeg er sikker på, at på et
B&O-fjernsyn ville det være langt nemmere. Det er altså meget godt med
tekniske data, men der er altså noget, der ikke kan skrives ned på
papir. Det er sådan noget som betjeningsvenlighed og den nydelse, man
har ved at bruge produktet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-11-11 22:08

> [...]
> Nu har vi sjovt nok lige fået nyt fjernsyn i år. Endelig er vi
> hoppet på fladskærmsbølgen. Vi valgte at spare kr. 70.000,-

*gulp* ... der er forhåbentligt kommet et extra 0 på den pris ja `?

> [...]
> De er så enormt bøvlede at bladre igennem. Jeg er sikker på, at på et
> B&O-fjernsyn ville det være langt nemmere.

Ja, jeg er sikker på mit fjernsyn kan en masse smart ... der var en
masse logoer på boksen, men jeg brugre det udelukkende som montitor for
et AppleTV og et par andre enheder ... og så er sony enda ikke de værste
hvad UI på Fjernsyn angår ..

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-11-11 22:12

> *gulp* ... der er forhåbentligt kommet et extra 0 på den pris ja `?

Næh. Mine forældres B&O koster da i hvert fald kr. 90.000,-. Hvad tror
du da, et B&O koster? Nu taler jeg også om et komplet fjernsyn med fod,
højttalere, DVD og fjernbetjening.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-11-11 22:24

> Næh. Mine forældres B&O koster da i hvert fald kr. 90.000,-. Hvad tror
> du da, et B&O koster? Nu taler jeg også om et komplet fjernsyn med fod,
> højttalere, DVD og fjernbetjening.

Ja, det var også sagt halvt i spøg, men det er absolut sindsygt ...

Med næsten 100k på lommen vil jeg nok gå medi HiFi klubben istedet ...

/thomas

Fra : jagge

Dato : 06-11-11 09:22

> Næh. Mine forældres B&O koster da i hvert fald kr. 90.000,-. Hvad tror
> du da, et B&O koster? Nu taler jeg også om et komplet fjernsyn med fod,
> højttalere, DVD og fjernbetjening.

ahh der er DVD afspiller med så giver prisen mening ;0).

jeg har ikke ondt i røven over luksusprodukter MEN det er ikke svært at
forstå at B&O er ved at synke når de tror de kan holde det prisniveau på
et produkt der efterhånden ligner alt andet.

Nå det var et sidespring.

MVH

Jakob

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 06-11-11 10:28

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> forstå at B&O er ved at synke når de tror de kan holde det prisniveau på
> et produkt der efterhånden ligner alt andet.

Der er nogen produkter hvor den ekstreme pris er en kvalitet i sig selv,
idet den sikrer at kun de rigeste køber dem. Det er et lukrativt men
lille marked.

Fra : Lyrik

Dato : 05-11-11 01:57

Den 04/11/11 22.53, Steen skrev:
> [...]
> hjemmeside, og der anføres det af Airplay kun er muligt via iPad 2 eller
> iPhone 4S. Hvad er det der forhindrer iPad/iPhone 3GS i at streame til

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg bruger den til at afspille det filmbibliotek jeg opbygger på
computeren i iTunes.

Det fede er at sidde ved computeren med iPod Touchen og spille musik
ovre på anlægget. mens man sidder og følger med på nettet. Lydstyrken
kan justeres direkte på skærmen af Ipod T.
Går man i iTunes butik kan man spille previewene på sit anlæg fra iPod T.
Og så er der de 34 podcastkanaler fra Dr. David Pogues podcasts fra New
York Times, Youtube, Vimeo, tusind radiokanaler o.s.v., der ville vokse
hår på mine fingre inden jeg blev færdig med at beskrive det hele. jeg
kan ikke engang overskue alle de fornøjelser den kan bringe.

Eneste skår i glæden kunne være en meget langsom netforbindelse. ALT
FOREGÅR over WiFi!
Og meget lavt Watt-forbrug.

mvH
Jens

Fra : jonatan

Dato : 05-11-11 06:49

> [...]
> hjemmeside, og der anføres det af Airplay kun er muligt via iPad 2 eller
> iPhone 4S. Hvad er det der forhindrer iPad/iPhone 3GS i at streame til

Vi bruger det primært til at leje film med (via amerikansk iTunes-konto).
Forholdsvist billigt og nemt.
Desuden bruger vi det til bl.a. DRs udsendelser, der næsten alle er at
finde på podcast og på det seneste er jeg begyndt at 'spejle' spil fra min
iPad 2 (der er desværre ikke så mange endnu, der rigtigt udnytter
muligheden).

Jeg har i øvrigt ingen problemer med at sende ting (lyd og video) via
AirPlay til ATV2 med min gamle iPhone 3GS

/Jonatan

Fra : Steen

Dato : 05-11-11 10:35

jonatan <no@direction.home> wrote:

> Jeg har i øvrigt ingen problemer med at sende ting (lyd og video) via
> AirPlay til ATV2 med min gamle iPhone 3GS

Jeg kunne heller ikke forestille mig hvad der skulle forhindre dette.
Det er måske bare et salgsargument, at Apple skriver man skal bruge
iPad2 og iPhone4S
--
Steen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-11-11 10:40

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Jeg kunne heller ikke forestille mig hvad der skulle forhindre dette.
> Det er måske bare et salgsargument, at Apple skriver man skal bruge
> iPad2 og iPhone4S

Det er airplay display mirror der kræver de to nyeste enheder ... alm.
airplay video og lyd virker for ældre enheder

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 05-11-11 08:38

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> writes:

> Eneste skår i glæden kunne være en meget langsom netforbindelse. ALT
> FOREGÃ…R over WiFi!

Hvis dét generer, så var det måske tiden at opgradere din trådløse
router? 11n er hurtigt nok til at jeg efterhånden kun sjældent sætter
et kabel i maskinerne.

Fra : Lyrik

Dato : 05-11-11 18:47

Den 05/11/11 08.38, Thorbjørn Ravn Andersen, 20111104 skrev:

> Hvis dét generer, så var det måske tiden at opgradere din trådløse
> router? 11n er hurtigt nok til at jeg efterhånden kun sjældent sætter
> et kabel i maskinerne.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Det problem jeg beskrev er ikke mit eget. Men når en nær bekendt oplever
WiFi-problemer, så er det vel all right at nævne at et sådant problem
eksisterer?

Selv prøver jeg at løse mine problemer så godt jeg kan. Jeg har WiFi på
30/2 ned/op Megabit.
Men da routeren står lige ved siden af så forbinder jeg alligevel ATV2
med kabel. For at give det hele den bedste bitrate.

MvH
Jens

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 05-11-11 11:53

On Sat, 05 Nov 2011 01:57:00 +0100, <Lyrik> wrote:
> Eneste skår i glæden kunne være en meget langsom netforbindelse. ALT
> FOREGÃ…R over WiFi!
> Og meget lavt Watt-forbrug.

Min Apple TV 2 har en ethernetport.

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : jagge

Dato : 06-11-11 09:18

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Hvad bruger I andre Apple TV til?

Har lige bestilt en fra US. Jeg skal klart bruge den til US apple store,
film og serier OG til at bruge US Netflix.

Jeg har også tænkt mig at jeg skal have en NAS på et tidspunkt og der
var det min opfattelse at den kan vise filer fra også ikke ?

Til US pris er det en nobrainer er ikke sikker på at jeg ville købe den
i DK men blot for at slippe for at tilslutte en pc til skærmen synes jeg
da egentlig det er fedt nok.

Ved nogen her i gruppen om man går på kompromis ved airplay af 720p film
?

MVH

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-11 13:13

Den 06/11/11 09.18, jagge skrev:

> [...]
>
> Jeg har også tænkt mig at jeg skal have en NAS på et tidspunkt og der
> var det min opfattelse at den kan vise filer fra også ikke ?

Så skal den jailbreakes.

> Til US pris er det en nobrainer er ikke sikker på at jeg ville købe den
> i DK men blot for at slippe for at tilslutte en pc til skærmen synes jeg
> da egentlig det er fedt nok.

Hvad koster den i US. Jeg synes da ikke 900 kr er helt vildt.
Man kan selvfølgelig få alle disse medieafspillere f.eks. TVIX og WD,
men Apple TV er langt lettere at betjene synes jeg.

--
Mvh. Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar.

Fra : jagge

Dato : 10-11-11 10:59

> Hvad koster den i US. Jeg synes da ikke 900 kr er helt vildt.
> Man kan selvfølgelig få alle disse medieafspillere f.eks. TVIX og WD,
> men Apple TV er langt lettere at betjene synes jeg.

Den koster ca 550 kr, og jeg henter den idag :0)

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-11-11 14:05

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Har lige bestilt en fra US. Jeg skal klart bruge den til US apple store,
> film og serier OG til at bruge US Netflix.

Det kan du også med en der er købt her ...

> Jeg har også tænkt mig at jeg skal have en NAS på et tidspunkt og der
> var det min opfattelse at den kan vise filer fra også ikke ?

Kun hvis du jailbreaker ..

> [...]
> da egentlig det er fedt nok.
>
> Ved nogen her i gruppen om man går på kompromis ved airplay af 720p film

Jeg kan ikke se forskel, men jeg streamer det meste fra iTunes ... det
er bare nemmere

/thomas

Fra : jagge

Dato : 10-11-11 10:59

> Det kan du også med en der er købt her ...

Jep jeg gør det fordi jeg havde muligheden.

> Kun hvis du jailbreaker ..

Ahh damn apple, men det må jeg så gøre. Lidt underligt for man kan da
have sit itunes bibliotek liggende på en Nas og bruge det via sine andre
enheder macbook etc ikke, eller er der noget jeg har misforstået ?

> Jeg kan ikke se forskel, men jeg streamer det meste fra iTunes ... det
> er bare nemmere

Jo men nogle gange har men jo egne filer og så er det bare spørgsmålet
hvad der er det smarteste. Jeg kan ikke lige overskue konstruktionen
endnu men man kan vel på en eller anden måde suge filer via de enheder
man har på sit netværk ikke ?

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-11-11 13:01

> [...]
> have sit itunes bibliotek liggende på en Nas og bruge det via sine andre
> enheder macbook etc ikke, eller er der noget jeg har misforstået ?

iTunes is the key

> [...]
> hvad der er det smarteste. Jeg kan ikke lige overskue konstruktionen
> endnu men man kan vel på en eller anden måde suge filer via de enheder

sålænge de kører iTunes ja ... ellers så kan du AirPlay fra iOS dimser

/thomas

Fra : Steen

Dato : 07-11-11 22:17

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Har lige bestilt en fra US. Jeg skal klart bruge den til US apple store,
> film og serier OG til at bruge US Netflix.

Hvad med strøm - en US-model er vel fabrikeret til en anden strømstyrke,
er den ikke?

I det hele taget, udover strømstyrken, er der så nogen forskel
overhovedet på en DK og en US-model?

Jeg spørger fordi jeg kender en der skal et smut til staterne om nogle
måneder...
--
Steen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-11-11 22:22

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Hvad med strøm - en US-model er vel fabrikeret til en anden strømstyrke,
> er den ikke?

Den autoswitcher mellem 120-240V ... lige som alt andet udstyr ...

> I det hele taget, udover strømstyrken, er der så nogen forskel
> overhovedet på en DK og en US-model?

der er ingen forskel ... den magiske sovs kommer med det Apple ID du
bruger sammen med den ...

/thomas

Fra : Steen

Dato : 08-11-11 17:40

> Den autoswitcher mellem 120-240V ... lige som alt andet udstyr ...

> der er ingen forskel ... den magiske sovs kommer med det Apple ID du
> bruger sammen med den ...
>

> /thomas

Så kan man jo lige så godt få sig en US-model til $99 fremfor en
DK-model til kr. 999,-
--
Steen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 06-11-11 20:27

jagge@noname.invalid (jagge) writes:

> Har lige bestilt en fra US. Jeg skal klart bruge den til US apple store,
> film og serier OG til at bruge US Netflix.

Alt det holder op med at virke når dimsen kommer udenfor USA.

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 06-11-11 20:44

On Sun, 06 Nov 2011 20:26:47 +0100, <Thorbjørn Ravn Andersen, 20111106> wrote:

> Alt det holder op med at virke når dimsen kommer udenfor USA.

Nope.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-11-11 20:46

Tor Einar Samdahl <teisam@online.no.vil.itj.ha.no.spam> wrote:

> Nope.

ja og nej, det kræver "bare" en US iTunes konto ... en hvilken som også
vil virke på Apple TV's købt alle andre steder ..

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 08-11-11 19:06

isteen@gmail.com (Steen) writes:

> Så kan man jo lige så godt få sig en US-model til $99 fremfor en
> DK-model til kr. 999,-

Jovist. Husk den skal fortoldes.

Fra : Steen

Dato : 08-11-11 20:07

Thorbjørn Ravn Andersen, 20111108 <nospam0002+20111108@gmail.com> wrote:

> Jovist. Husk den skal fortoldes.

Vel ikke hvis den medbringes under armen?
--
Steen

Fra : Chano Andersen

Dato : 08-11-11 23:02

Den 08/11/11 20.06, Steen skrev:

> Vel ikke hvis den medbringes under armen?

Der er en bagatel grænse, men husker ikke lige beløbet.

- Chano Andersen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-11-11 08:17

Chano Andersen <sunsite012011@chanoandersen.dk> wrote:

> Der er en bagatel grænse, men husker ikke lige beløbet.

og der er ikke "told" på IT udstyr, men du skal betale moms ...

/thomas

Fra : Kurt Brixen

Dato : 09-11-11 15:13

On 2011-11-08 22:02:12 +0000, Chano Andersen said:

> Der er en bagatel grænse, men husker ikke lige beløbet.
>
> - Chano Andersen

Fra skat.dk om varer købt uden for EU:

Tøj, elektronik, smykker mv.
Du må have varer med for højst 3.250 kr. (hvis du ankommer med fly
eller skib) eller 2.250 kr. (hvis du ankommer med andre
transportformer) uden at betale told og afgifter. Reglerne gælder kun
for varer, du fysisk har med, ikke for varer du fx sender med post.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : jagge

Dato : 10-11-11 10:59

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> wrote:

> Du må have varer med for højst 3.250 kr. (hvis du ankommer med fly
> eller skib) eller 2.250 kr. (hvis du ankommer med andre
> transportformer)

Damn så hvis man svømmer hjem fra us må man have mindre med, det er sgu
ikke fair :0)

MVH

Jakob

Fra : Esben

Dato : 10-11-11 11:10

> [...]

> transportformer) uden at betale told og afgifter. Reglerne gælder kun
> for varer, du fysisk har med, ikke for varer du fx sender med post.

Hvis du har en bærbar med i din taske er den jo meget mere værd og det
kan ikke passe man skal bevise man ikke lige har købt den?!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad