Hvordan optager man flash ned på hdd fra n~
Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 03-11-11 20:03

Sagen er den at et af vore børn er med i dette klip:
http://www.tv2nord.dk/arkiv

15 minutter og 10 sekunder inde i programmet starter det om
Julemærkehjemmet, det er dét det handler om...

Hvordan får jeg optaget det på min MacBook Pro?

H.

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 03-11-11 23:41

Henrik, Silkeborg <henrik.silkeborg@gmail.com> wrote:
> [...]
> Julemærkehjemmet, det er dét det handler om...
>
> Hvordan får jeg optaget det på min MacBook Pro?

Fandt Jing, men den hakker og der er ingen lyd...

H.

Fra : Lyrik

Dato : 04-11-11 00:16

Den 03/11/11 23.40, Henrik skrev:

> Fandt Jing, men den hakker og der er ingen lyd...
>
> H.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

NÃ¥ der var ikke rigtig bid?

Du kan hente den her, såfremt det er den:
http://lyrikfilm.dk/public/julem%C3%A6rkehjem.iTunes.mp4

MvH
Jens

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 04-11-11 11:31

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> NÃ¥ der var ikke rigtig bid?
>
> Du kan hente den her, såfremt det er den:
> [...]

Takker mange mange, den gør stor glæde!

Lader du den ligge en uges tid?

H.

Fra : Lyrik

Dato : 04-11-11 12:11

Den 04/11/11 11.31, Henrik skrev:

> Takker mange mange, den gør stor glæde!
>
> Lader du den ligge en uges tid?

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg lader den ligge måneden ud, når du er så glad.

MvH
Jens

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 05-11-11 08:26

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Jeg lader den ligge måneden ud, når du er så glad.
>
> MvH
> Jens

Tak! (;

H.

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 04-11-11 11:46

> [...]
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> NÃ¥ der var ikke rigtig bid?
>
> Du kan hente den her, såfremt det er den:

Der kommer mere om det på næste onsdag, så jeg har lidt tid til at finde ud
af hvordan det gøres. Hvordan dælen gjorde du det / Hvordsn gør jeg det?

Mvh. H:

Fra : Lyrik

Dato : 04-11-11 12:26

Den 04/11/11 11.45, Henrik skrev:

> Der kommer mere om det på næste onsdag, så jeg har lidt tid til at finde ud
> af hvordan det gøres. Hvordan dælen gjorde du det / Hvordsn gør jeg det?
>
> Mvh. H:
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg optog det fra skærmen. Den er sikker hver gang.
Jeg vil gerne optage næste udsendelse for dig. Det eneste du skal gøre
er at huske mig på det ved at skrive linket, og beskrive udsendelsen,
som du gjorde sidste gang. Og så husk lige at datoen er korrekt når du
kommer med de link.
Udsendelserne skifter jo fra dag til dag på samme links plads.

Jeg måtte lede efter din udsendelse foregående dag. Heldigvis havde du
beskrevet det med Julemærkehjemmet.

Jeg optager med en Core i5 Macbook Pro og programmet "ScreenFlow" der
koster 99$!! samt moms og betjening amerikanerne lægger på det. Det
kommer nok på omkring 125$.

Endvidere kræver det noget øvelse med programmet og erfaring i
komprimering af film.

Jeg så at Julemærkehjemmet led under manglende donationer!? Måske skulle
man skifte Julemærkerne ud med et mærke til at komme på tøjet? Folk
skriver ikke mange julekort mere.
SÃ¥ kunne det beholde det gode navn.
Når folk køber et ark julemærker så regner de med at det skal sættes på
breve, hvilket får dem der ikke sender breve, til at droppe tanken!

Hilsen
Jens

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-11-11 00:05

> [...]

> Når folk køber et ark julemærker så regner de med at det skal sættes på
> breve, hvilket får dem der ikke sender breve, til at droppe tanken!

Burde det ikke snarere være et mærke til at sætte på e-mail? Har man
egentlig ikke lavet det?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Lyrik

Dato : 05-11-11 01:12

Den 05/11/11 00.05, Henrik Münster skrev:

> Burde det ikke snarere være et mærke til at sætte på e-mail? Har man
> egentlig ikke lavet det?
,,,,,,,,,,,,,,,,

Véd det ikke men har foreslået dem at gøre det.

Noget må de gøre. Det er en god sag.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 05-11-11 02:16

> Burde det ikke snarere være et mærke til at sætte på e-mail? Har man
> egentlig ikke lavet det?

Jo, det har man haft i flere år.

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 05-11-11 08:26

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> wrote:

> Jo, det har man haft i flere år.

Hvor? Link?

H.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 05-11-11 12:22

http://www.e-julemaerket.dk/

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-11-11 21:33

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> wrote:

> http://www.e-julemaerket.dk/

Jeg mente også nok, jeg havde hørt om det. Jeg plejer nu troligt at købe
et ark julemærker eller to hvert år til de julekort, jeg trods alt får
skrevet. Ofte sætter jeg fire mærker på hver konvolut, og alligevel har
jeg julemærker til overs efter jul.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 05-11-11 08:26

> [...]
> Når folk køber et ark julemærker så regner de med at det skal sættes på
> breve, hvilket får dem der ikke sender breve, til at droppe tanken!

Jeg skal nok huske dig på det, og tak igen (:

Kigger lige udsendelsen igennem først, for at se om der er noget vi ikke
kan leve uden. SÃ¥ snupper vi den hvis der er noget.

Opdagede det med linket, det virker fint når det er samme dags udsendelse,
ellers skal der et direkte link til. Det gør jeg næste gang. (:

Jo, JuleMærkeHjemmene er en rigtig god sag, og de fortjener hjælp og
støtte! Har set at de er begyndt at sælge JuleKalendere. Den jeg så sælges
i Brugsen. Men synes at der skal gøres mere end det.

Har aldrig hørt om mærker man kan vedhæfte på en E-Mail. Hvor er der mere
om det? Pg hvad hedder det?

Jeg sender også alt for lidt JuleKort, så nej, så sætter man ko heller ikke
ret mange JulleMærker på. Måske de skulle finde på noget som kan gøres hele
Ã¥ret, og ikke kun op til Jul...

Hvis jeg finder noget de kan bruge skal jeg i al fald nok sørge for at de
får det at vide! (:

H.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 04-11-11 16:19

Henrik, Silkeborg <address_is@invalid.invalid> writes:

> Der kommer mere om det på næste onsdag, så jeg har lidt tid til at
> finde ud af hvordan det gøres. Hvordan dælen gjorde du det / Hvordsn
> gør jeg det?

Du kan evt også overveje at anskaffe en Elgato tv-tuner til din Mac. Så
kan du optage alt hvad du har lyst til :)

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 05-11-11 08:26

Thorbjørn Ravn Andersen, 20111104 <nospam0002+20111104@gmail.com> wrote:

> Du kan evt også overveje at anskaffe en Elgato tv-tuner til din Mac. Så
> kan du optage alt hvad du har lyst til :)

Ok. Hvilke formater kan man gemme i?

H.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 05-11-11 08:40

Henrik, Silkeborg <address_is@invalid.invalid> writes:

> Ok. Hvilke formater kan man gemme i?

Elgato har sit eget eyetv format (som egentligt bare er bitstrømmen med
sløjfe på). Herfra kan man eksportere i en del formater, hvor jeg
primært kun har brugt iPhone-indstillingen.

Hvad har du brug for?