Retten i Viborg holder Åbent Hus
Fra : Lars Raaby

Dato : 03-11-11 19:13

Lørdag den 5. november 2011 fra kl. 10 – 14 lukker Retten i
Viborg dørene op til et åbent hus arrangement.

http://www.domstol.dk/viborg/nyheder/ovrigenyheder/Pages/RetteniViborgholder%C3%85bentHus.aspx

Arrangementet giver alle en enestående mulighed for at få indblik
i hverdagen ved Retten i Viborg, og der vil derudover være
mulighed for at få oplysninger fra nogle af rettens faste
samarbejdspartnere.

Der vil løbende være rundvisninger i huset, hvor man besøger
Fællessekretariatet, Retsafdelingen, Fogedretten, Skifteretten og
Kassen. I hver afdeling vil man få et lille indblik i de
arbejdsopgaver, som den enkelte afdeling udfører. Rundvisningen
afsluttes med et kig ned i rettens celler til arrestanter.

Der vil blive opført 2 skuespil over virkelige straffesager både
kl. 10.30 og kl. 12.30. Retssagerne forventes at vare ca. 45
min., og rollerne som dommer, anklager og forsvarer spilles af
professionelle aktører. Der vil i tilknytning til skuespillene
være lejlighed til at drøfte resultatet af sagen og stille
spørgsmål til aktørerne.

I rettens åbne område vil der endvidere være opstillet stande,
hvor Anklagemyndigheden, Kriminalforsorgen, Advokatforeningen og
Bobestyrerne er klar til at forklare om deres arbejdsopgaver. Der
vil selvfølgelig også her være mulighed for at stille spørgsmål.

Der vil i forbindelse med arrangementet være mulighed for at nyde
kaffe og kage.

Vi glæder os til at se dig til en spændende dag ved Retten i Viborg.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 04-11-11 00:23

Den 03/11/11 19.12, Lars Raaby skrev:
> [...]
> 10.30 og kl. 12.30. Retssagerne forventes at vare ca. 45 min., og
> rollerne som dommer, anklager og forsvarer spilles af professionelle

Så mangler der bare professionelle forbrydere på anklagebænken

/Lars

Fra : Kurt Hansen

Dato : 04-11-11 04:23

Den 03/11/11 19.12, Lars Raaby skrev:
> Lørdag den 5. november 2011 fra kl. 10 – 14 lukker Retten i Viborg
> dørene op til et åbent hus arrangement.

Hvad med et lignende i arresten
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Allan F

Dato : 04-11-11 07:01

"Kurt Hansen" <kurt@ugyldig.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvad med et lignende i arresten
> --
> Venlig hilsen
> Kurt Hansen

Det plejer der jo at være - i hvert fald på psyk.