MS Windows
briani 27239
File extensions i vedhæftede filer outlook~
Fra : bpoulsen

Dato : 03-11-11 02:54

Hey folkens.

Har et besynderligt problem.

Jeg har windows 7 pro og outlook 2010. Hvis jeg modtager en fil i
mailen med dobbelt fil extension, kommer den sidste extension ikke
med.

Fx. filnavn.ext.pdf

Hvis jeg højreklikker på den vedhæftede fil og vil gemme den ned i en
mappe, vil den gemme filen som filnavn.ext og nedenunder i filtype,
står der ganske korrekt PDF fil.

Er der nogle kloge hoveder herinde der har en mulig løsning på
problemet?

På forhånd tak.

Fra : Erik Olsen

Dato : 03-11-11 10:20

bpoulsen wrote:
> [...]
>
> Hvis jeg højreklikker på den vedhæftede fil og vil gemme den ned i en
> mappe, vil den gemme filen som filnavn.ext og nedenunder i filtype,

Har du slået visning af filtypenavn for kendte filtyper til i din
Windows?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : emjeppesen

Dato : 03-11-11 11:16

Erik Olsen skrev:

>Har du slået visning af filtypenavn for kendte filtyper til i din
>Windows?

Har intet med sagen at gøre. Det er ganske enkelt ikke "tilladt" at
sende filer med to ekstentions.
Som regel er den første blot en forkortelse til filnavnavnet.
Et typisk eksempel:

Generalforsamling.ref.doc

Hilsen emj

Fra : Erik Olsen

Dato : 03-11-11 17:35

emjeppesen wrote:

> [...]
> sende filer med to ekstentions.
> Som regel er den første blot en forkortelse til filnavnavnet.

Hvordan ikke tilladt?

Jeg ser det en gang imellem, men det tyder mest på at det er en
it-analfabet der sidder i den anden ende. Jeg har ikke oplevet et
mailprogram som ikke kunne håndtere det.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-11-11 11:35

Erik Olsen skrev:

> Har du slået visning af filtypenavn for kendte filtyper til i din
> Windows?

Det har han sikkert ikke, og derfor vil jeg bringe en advarsel:

Den indstilling blev engang udnyttet af virusprogrammer til at
camouflere sig som uskyldige billeder. De hed nemlig f.eks.

   minlillevovse.jpg.exe

men blev præsenteret som

   minlillevovse.jpg

og hvis man så ville kikke på billedet, var skaden sket. Derfor
slår jeg altid den indstilling fra så man ser det fulde filnavn.

(Skrevet til almindelig info og ikke specielt til dig som sikkert
allerede ved det)

--
Bertel

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 03-11-11 12:37

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:4eb26e31$0$290$14726298@news.sunsite.dk...
> (Skrevet til almindelig info og ikke specielt til dig som sikkert
> allerede ved det)

Helt enig, Bertel
Det er den mest tåbelige Microsoft "feature" at slå visning af extensions
fra; specielt hvis man bruger Stifinder.
Det svarer til at lave en telefonbog uden efternavne...

Fra : CK®

Dato : 03-11-11 15:13

Den 03-11-2011 12:37, Jørgen Sørensen skrev:
> [...]
> fra; specielt hvis man bruger Stifinder.
> Det svarer til at lave en telefonbog uden efternavne...

God sammenligning.

Claus

Fra : Erik Olsen

Dato : 03-11-11 17:33

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> slår jeg altid den indstilling fra så man ser det fulde filnavn.
>
> (Skrevet til almindelig info og ikke specielt til dig som sikkert

Jeg er helt enig. Når jeg får fat i en PC der har slået visning af
filtypenavne fra, føler jeg mig stæreblind og skynder mig at slå
visningen til (hvis jeg kan/får lov).

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : bpoulsen

Dato : 03-11-11 10:30

On 3 Nov., 10:19, "Erik Olsen" <erik.ol...@ishoejby.dk> wrote:

> Har du slået visning af filtypenavn for kendte filtyper til i din
> Windows?
>
> --
> Venlig hilsen/Best regards
> Erik Olsen

Ja det har jeg været inde og gøre i indstillingerne for mapperne. Den
viser hele filnavnet i mapperne. Vi har før sendt og modtaget mails
der havde dobbelt ext.
Det er et indesign dokument som bliver gemt som en ps fil og derefter
kørt igennem adobe distiller. Den tilføjer selv filnavnet. Fx bliver
dokument.indd til dokument.indd.pdf når jeg laver en PDF af
dokumentet.

Det skal i øvrigt siges, at hvis jeg dobbeltklikker på den vedhæftede
fil, så kommer den med den der advarsel om man vil køre filen eller
gemme den. Hvis jeg vælger at gemme den kommer indd.pdf med og ikke
kun filnavn.indd som hvis jeg højreklikker og siger gem. Det er meget
mærkeligt.

Brian

Fra : Erik Olsen

Dato : 03-11-11 17:37

bpoulsen wrote:

> [...]
> kørt igennem adobe distiller. Den tilføjer selv filnavnet. Fx bliver
> dokument.indd til dokument.indd.pdf når jeg laver en PDF af

Undskyld mig, det er fanme dig selv der tillader sådan noget idioti. Det
kan godt være at programmet foreslår et filnavn, men det kan du bare
ændre til noget fornuftigt.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : bpoulsen

Dato : 03-11-11 11:55

On 3 Nov., 17:37, "Erik Olsen" <erik.ol...@ishoejby.dk> wrote:

> Undskyld mig, det er fanme dig selv der tillader s dan noget idioti. Det
> kan godt v re at programmet foresl r et filnavn, men det kan du bare
> ndre til noget fornuftigt.
>
> --
> Venlig hilsen/Best regards
> Erik Olsen

Nå nå nå ja så blev man slået ned for fuld smadder skal jeg love for.
Hvorfor er det idioti? Vi snakker om et windows program (fra Adobe)
der selv gør det jo? Men ja... Det kan være at jeg kan ændre det et
sted ... så man ikke hver gang skal ind og slette .indd delen i
filnavnet.

Fra : emjeppesen

Dato : 03-11-11 19:19

bpoulsen skrev:

>Nå nå nå ja så blev man slået ned for fuld smadder skal jeg love for.
>Hvorfor er det idioti? Vi snakker om et windows program (fra Adobe)
>der selv gør det jo?

det er et af de største problemer at folk blindt lader windows
bestemme alt muligt.

>Men ja... Det kan være at jeg kan ændre det et
>sted ... så man ikke hver gang skal ind og slette .indd delen i
>filnavnet.

Når du gemmer, foreslår alle programmer et eller andet filnavn. Det er
dig der bestemmer, hvad du vil kalde filen, så det er dig, der skal
rette filnavnet, når du gemmer en fil.

emj