Tvangsfjernelse af barn ved fødsel ?
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 02-11-11 21:34

Her må gerne grines , men jeg ser de unge møder - i sæson 12 var der et
ungt par (Dea og Rasmus) der fik tvangsfjernet deres barn ved fødslen ,
i starten af sæson kunne man nok godt forstå det , da de hygiejniske
forhold ikke var til at have et spædbarn MEN DER BLEV SÅ stillet nogen
krav om hygiejne og de skulle skille sig af med deres hund - alle de
ting gjorde de faktisk (nu fremgår alt jo ikke af et reality tv show)
men til trods for det så tog de barnet næsten lige så hurtigt , som det
kom fra morders mave ind i denne verden - jeg mener de må se deres barn
en time om ugen eller hver 14 dag under massivt opsyn.

De to unge mennesker er nok ikke potentielle kandidater til
antropologi studiet , men de fremstår , som venlige mennesker med
hjertet på de rette sted ..

er der nogen der ved hvad der skal til for at man kan foretage en
tvangsfjernelse af et spædbarn ?
når forældrene hverken er stof / alkohol misbruger eller er kendt som
voldelige ?

Har de biologiske forædlere nogen som helst rettigheder ?

hvordan for de deres sag genoptaget ?

kan de få det der heder fri proces ?

Hvis en psykiatrisk læge konkludere at de er udemærkede forældre efter
hans eller hendes skøn - hvad betydning har det ?

Hvad kan de gøre og hvad krav har de ?
aktindsigt osv ?

--
Mv. Bo M Mogensen

Fra : cbp33@hotmail.com

Dato : 21-11-11 23:13

Den 02-11-2011 21:33, Bo M Mogensen skrev:
> [...]
>
> Hvis en psykiatrisk læge konkludere at de er udemærkede forældre efter
> hans eller hendes skøn - hvad betydning har det ?

Der er mange rettigheder for forældre, og myndighederne er ikke specielt
glade for at tvangsfjerne børn, for det koster kommunen en formue! Men
der er en overordnet ide; det er barnets tarv. Det skal være rigtig
skidt i en familie, før det ikke er bedre at et barn er hos sine
forældre, end i en familiepleje eller en institution. Så mon ikke der er
en hel del oplysninger der ikke kommer frem i TV?
Synes man hører om flere børn der burde have været fjernet, end om børn
der er blevet det uden at burde. )Ikke at det kan udelukkes helt at
det sker...)

/Claus