Busstoppested foran indkørsel
Fra : Per

Dato : 02-11-11 16:19

Hej Ng !

Jeg kørte lige forbi et hus, hvor der lavet et busstoppested udmiddelbart
foran indkørslen til huset.

Se billede her:
http://dl.dropbox.com/u/35279484/billede.jpg

Er det "lovligt" ?

Man forhindrer jo ret ofte vedkommende i at kunne køre til og fra huset. Jeg
ved godt at det ikke er hele tiden, men det så underligt ud synes jeg.

Er der noget at komme efter ? ER det bare noget man skal acceptere jf.
lokalplan mv. ?

Mvh. Per

Fra : Henning

Dato : 02-11-11 16:50

On Wed, 2 Nov 2011 16:19:00 +0100, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

>Hej Ng !
>
>Jeg kørte lige forbi et hus, hvor der lavet et busstoppested udmiddelbart
>foran indkørslen til huset.

Hvad kom først? Bustoppestedet kan have været der i 100 år, indkørslen
kan være anlagt for et år siden.

Fra : admin

Dato : 02-11-11 17:32

Henning wrote:

> Hvad kom først? Bustoppestedet kan have været der i 100 år, indkørslen
> kan være anlagt for et år siden.

Tror du selv på det

Fra : Henning

Dato : 02-11-11 21:32

On Wed, 2 Nov 2011 17:31:45 +0100, "admin" <administration@hsfo.dk>
wrote:

>Tror du selv på det

Det er sagen irrelevant hvad jeg tror.

Fra : Jubi

Dato : 02-11-11 22:59

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

> Det er sagen irrelevant hvad jeg tror.

Hvad ER sagen?
Der må ikke parkeres 10 m. før og efter et busstoppested, og her er der
een der parkere midt i stoppestedet men på egen grund?
Det kan ikke være forbudt.
Der er mange steder i landet hvor det ene transportmiddel spærer,
kortere eller længere tid, for hinanden, uden at der er ulovligheder i
det.

--
Tårnet: Delta 351, trafik jeres klokken 10, 6 kilometer.
Delta 351: Tårn, giv os et andet tip, vi har digitale ure.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 03-11-11 07:01

Den 02/11/11 16.50, Henning skrev:

> Hvad kom først? Bustoppestedet kan have været der i 100 år, indkørslen
> kan være anlagt for et år siden.

Et tragisk eksempel på "juristeri" der med al uønskelig tydelighed
demonstrerer hvorfor en sagsbehandling kan trække ud i månedsvis og
ressoruceforbruget resulterer i kæmperegninger. Suk
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-11-11 12:34

Per skrev:

> Jeg kørte lige forbi et hus, hvor der lavet et busstoppested udmiddelbart
> [...]

Jeg kender ikke en lov der forbyder det. Og "foran en indkørsel"
er en overdrivelse. Standeren står ud for en have.

Der er et busstoppested 10 meter fra min ejendoms fordør. Det
står også lige ud for en have. Jeg er sikker på at jeg kunne
finde et par andre eksempler ved at følge busruten til banegården
(Horsens).

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-11 22:47

> [...]
> Jeg ved godt at det ikke er hele tiden, men det så underligt ud synes jeg.

Det er heller ikke ulovligt at lave en standsning foran en indkørsel.

Iøvrigt må det da være dejligt for dem hvis de skal med bussen

/Per