Magtanvendelse / håndjern ?
Fra : Stig Johansen

Dato : 02-11-11 11:22

Hej alle.

Jeg har været ude for noget, hvor jeg gerne vil 'vende skråen' med jer.

Til brug for fremlæggelse har jeg umiddelbart brug for at vide
"Hvornår må man lægge folk i håndjern"?

Jeg har prøvet at læse Politiloven, herunder kapitel 4, men der er håndjern
ikke nævnt specifikt.

Så det bliver nok et subjektivt (fortolkningsspørgsmål) om hvor håndjern
passer ind i billedet(loven).

Stig Johansen

Fra : Jubi

Dato : 02-11-11 12:55

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> jer.
>
> Til brug for fremlæggelse har jeg umiddelbart brug for at vide

Politiet har div. vejledninger til love og bekendtgørelser.
De må f.eks. bruge håndjern i forbindelse med indsattes udgang.

--
Tårnet: Delta 351, trafik jeres klokken 10, 6 kilometer.
Delta 351: Tårn, giv os et andet tip, vi har digitale ure.

Fra : Per

Dato : 02-11-11 15:46

Stig Johansen wrote:
> [...]
> håndjern ikke nævnt specifikt.
>
> Så det bliver nok et subjektivt (fortolkningsspørgsmål) om hvor

Der må bruges håndjern "når det skønnes nødvendigt" - det er politiet, der
skønner.

Mvh. Per