Disturbed. The Lost Children.
Fra : P. Petersen

Dato : 02-11-11 17:31

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-11 20:10

Fra : Kert Rats

Dato : 03-11-11 16:38

Fra : P. Petersen

Dato : 03-11-11 17:30

> Så er den ved, at være her.
> Den nogle af os har ventet på.
> http://www.youtube.com/watch?v=XHgtxJHcKF0

Frygteligt spektakel!

Venligst

Kert Rats

Ok, hver sin smag. :)
Du får lige et par eksempler.
Et Judas Priest cover. Living After MIdnight.

http://www.youtube.com/watch?v=GlnuYA0ZhME

Og Hell.

http://www.youtube.com/watch?v=n5p9_p633xM&feature=related

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-11 19:30

"P. Petersen" <psp@ka-net.dk> wrote in

> http://www.youtube.com/watch?v=XHgtxJHcKF0

Tja jeg var ved at opgive den og afbryde, men så kommer der et ritardando
omkring 0:40 som fortsætter til ca 1:10 herefter hurtig accellerando til
oprindelig fart og så får den liiige en tand til mod slutningen.
Temposkiftene gør, at jeg synes at dette nummer hæver sig over den
almindelige metallarm. Faktisk flot nummer. Sceneshowet gir jeg derimod
ikke en s... for

Tak for at du delte med os

Venligst
Lars

Fra : P. Petersen

Dato : 03-11-11 21:30

"Daxhund" skrev i meddelelsen

> [...]

Temposkiftene gør, at jeg synes at dette nummer hæver sig over den
almindelige metallarm. Faktisk flot nummer. Sceneshowet gir jeg derimod

Velbekomme.
Rart, at du synes, der er lidt der er fedt.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-11 22:22

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i en meddelelse

> Temposkiftene gør, at jeg synes at dette nummer hæver sig over den
> almindelige metallarm. Faktisk flot nummer.

Det er præcis dette der adskiller Disturbed fra mainstream-metal -
Temposkiftene.

Fra : Kert Rats

Dato : 04-11-11 01:25

> "Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i en meddelelse

> Det er præcis dette der adskiller Disturbed fra mainstream-metal -
> Temposkiftene.

Jeg må sige, at jeg faktisk er lidt fascineret af musikken. Den er
anderledes spændende end "grød-metal". Temposkiftene gør nummeret bedre, end
hvad jeg ellers hører af Metal (hvilket ikke er så meget).

Nummeret fik mig til at gå i Metal-mode, og jeg måtte lige genhøre temaet
fra Quake II, http://www.youtube.com/watch?v=WojopwjrsnY. Det er slet ikke
så ringe endda. Om det så er Metal, ved jeg ikke, men massivt er det, og det
har et godt drive, især ved tidskode 01:08 og fremefter ca. 30 sekunder.

Mine gamle favoritter i den genre er Captain Beyond, f.eks. deres nummer "A
Thousand Days of Yesterdays ", http://www.youtube.com/watch?v=UOLTaUWV7LE,
men det har nok ikke så meget med Metal at gøre. Fedt nummer dog. Og fedt
trommespil. Rytmen er tilpas ikke-rocket, og netop det gør nummeret så
tindrende godt, synes jeg.
Lyt også til deres nummer"Can't Feel Nothin' "
http://www.youtube.com/watch?v=RB1wzosw6EU&feature=related
Det er nok Old School-Metal - men jeg elsker det.

Til P.Petersen: Jeg må lytte mere til Disturbed. Jeg var nok for hurtigt til
at dømme "Frygteligt Spektakel".

Lidt OT, prøv at lytte til De Skrigende Halse i deres nummer Independence ,
http://www.youtube.com/watch?v=ACzWehX1v68&feature=related. Metal eller ej,
det er et fedt nummer. Der er i øvrigt mange gode numre på deres cd.

Rock on!

Venligst

Kert Rats

Fra : P. Petersen

Dato : 04-11-11 11:26

"Kert Rats" skrev i meddelelsen

> [...]

http://www.youtube.com/watch?v=ACzWehX1v68&feature=related. Metal eller ej,
det er et fedt nummer. Der er i øvrigt mange gode numre på deres cd.

Tak for, at nævne Captain Beyond. Det er længe siden jeg har lyttet til dem.
Måske vil du også kunne lide, at høre det norske metalband Dimmu Borgir.
Men lad være med, at se videoerne, de kan godt virke distraherende hvis man
ikke kender musikken. :)
http://www.youtube.com/watch?v=eAmMcBQavKE
http://www.youtube.com/watch?v=F9cqKafnUrk&feature=relmfu
og live