privat vej / offentligvej
Fra : njkh

Dato : 02-11-11 15:12

findes der et sted på det store net, hvor jeg kan se om en vej er privat
fællesvej eller offentlig vej??

Case:

Kildevænget 4070 Kirke Hyllinge.

BPR siger privat fælles vej
Kommunen det samme.

MEN jvf ois.dk så er vejen en del af kildevænget 5 som er ejet af kommunen.
grunden frem står mest som en mikro skov med en underjordisk pumpe station.

Kikker jeg på data for denne grund samme sted er grunden på godt 1700 kvm
hvor af vej uden gør mere end halv delen. virker ikke rigtig i min hjerne,
med mindre det er en offentligvej.

årsag til spørgsmålet, er at kommunen ved udstykning af en landparacel for
enden af vejen først oplyste den var offentlig, men forholdt at det var fint
men der var et manglende vedlige hold på 19 år, så blev vejen privat i gang

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-11-11 17:26

njkh skrev:

> Kikker jeg på data for denne grund samme
> sted er grunden på godt 1700 kvm hvor af
> vej uden gør mere end halv delen.

Matrikulært areal: 1704
Vejareal: 731

Hvordan får du det til mere end halvdelen?

Hvor er du part i sagen - har du købt grunden?

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : njkh

Dato : 03-11-11 08:27

Okay dårlig hovedet regning, men forholdsvis stort vej andel af grunden.

Min anpart; er beborer på vejen, og derved pt medansvarlig på vedligeholde
af vejen. Hvilket jeg ikke har lyst til hvis det er kommunens vej

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-11-11 02:05

njkh skrev:

> forholdsvis stort vej andel af grunden.

Sådan er det nu engang regnet ud, det kan du
ikke gøre så meget ved.

> Min anpart; er beborer på vejen, og derved pt
> medansvarlig på vedligeholde af vejen. Hvilket
> jeg ikke har lyst til hvis det er kommunens vej

Du bør spørge kommunen om den slags, det
plejer de at være seriøse om.

Sidst jeg havde problemer med vedligeholdelse
af privat vej, sendte jeg mail til teknisk forvaltning,
OG til de enkelte medlemmer af byrådet, SÅ skete
der endelig noget

Borgmesteren ringede, og ...

--
Allan Vebel