Kronisk Pancreatitis
Fra : Carsten

Dato : 02-11-11 23:06

Vores 13 årige hankat har fået konstateret kronisk Pancreatitis og efter
2 måneder på diverse piller som han bestemt ikke synes om (flere slags
antibiotika, kortison), utallige blod- og afføringsanalyser samt
skånekost (Royal Canin Sensitivity Control) har dyrlægen nu givet op.

Han har det tilsyneladende godt, omend indholdet i kattebakken er lidt
diarre-agtigt. Sover måske lidt mere end normalt, men virker frisk og
kælen og kom da stolt ind med en fugl forleden (Som jeg dog fik
fravristet ham - Den fløj sin vej og havde ikke taget skade)

Gode råd omkring behandling modtages meget gerne - Er der overhovedet en
behandling eller vil han blot få det værre og værre ?

Carsten

Fra : Anelise

Dato : 03-11-11 00:01

"Carsten" <nospam4me@thankyou.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Gode råd omkring behandling modtages meget gerne - Er der overhovedet en
> behandling eller vil han blot få det værre og værre ?

Hvis din dyrlæge har givet op, kunne du vælge at få "a second opinion" hos
en anden dyrlæge.
Det ville jeg gøre, hvis det var min kat.
God bedring til katten.

mvh Anelise

Fra : Carsten

Dato : 04-11-11 10:31

On 03-11-2011 00:00, Anelise wrote:
> [...]
> en anden dyrlæge.
> Det ville jeg gøre, hvis det var min kat.

"Second opinion" hos anden dyrlæge bekræftede desværre kun hvad min egen
dyrlæge sagde - Og alt hvad jeg har kunnet finde på Internettet
bekræfter det også. Der er desværre ikke nogen kur, kun mulighed for at
dæmpe sygdommen med piller og skånekost.
Pillerne er en daglig kamp, så må blot konstatere at han har haft et
godt og langt liv og at det så må slutte her inden han for det rigtig
dårligt. Så dør han i det mindste som en glad kat uden smerter, men føj,
det er godt nok svært

Carsten

Fra : Anelise

Dato : 04-11-11 11:46

> [...]
> og langt liv og at det så må slutte her inden han for det rigtig dårligt.
> Så dør han i det mindste som en glad kat uden smerter, men føj, det er

Det var en skam. - Men før du opgiver at give katten piller: der findes
noget, der hedder Pill-ease,.
Det er en for katten velsmagende "klump", som man skjuler pillen i. Jeg har
afprøvet det på en af mine katte med godt resultat.

En anden metode, som du måske allerede har prøvet, er at knuse pillen,
opslemme den i en lille smule vand, og røre det sammen med en lille portion
af yndlings-vådfoderet.

Jeg håber, det lykkes for dig. Ellers må du prøve at trøste dig med, at du
har givet katten et godt liv og nu også giver den en let og smertefri død.
Men du har ganske ret, det er noget af det sværeste ved at have dyr, man
holder af. Jeg har selv prøvet det med seks katte og tre dejlige
labradorhunde.

venlig hilsen
Anelise

Fra : Carsten

Dato : 07-11-11 20:14

On 04-11-2011 11:46, Anelise wrote:
> [...]
> Men du har ganske ret, det er noget af det sværeste ved at have dyr, man
> holder af. Jeg har selv prøvet det med seks katte og tre dejlige

Tak for de opmuntrende ord.

Vores kat har nu fået fred og det er trods alt det vigtigste, omend her
er alt for tomt.

Carsten

Fra : Allan G

Dato : 07-11-11 20:54

> Tak for de opmuntrende ord.
>
> Vores kat har nu fået fred og det er trods alt det vigtigste, omend her er
> alt for tomt.
>
> Carsten

Hej Carsten, nej det er aldrig rart at tage afsked med dem.

Så kan man prøve at trøste sig med, at det var den bedste beslutning for
katten.

Mvh Allan