se med på anden pc i netværk
Fra : John Doe

Dato : 02-11-11 22:13

Hej Gruppe
Det er ikke alt jeg ønsker at vide, men når mine døtre skrive på den
ene pc vi har i stuen kan jeg se det på pcén på 1 sal. Det bliver
skrevet i google søgefeltet. Jeg har haft installeret network magic
og tænke at det kunne lave bøvl, men efter afinstallation af
programmet kan jeg stadig se med og det ønsker jeg ikke, billedet
hopper og andre programmer synes at have deres eget liv, når ungerne
skriver på facebook.
Har i nogle ideer til hvad der er på færde. Jeg har ladet tdc´s
virusprogram arbejde med fuld scanning, men der bliver ikke fundet
noget.Kan der være fejl i routeren så pakkerne får forkerte adresser
eller sendes til flere adresser,har nogle af vennernes ipod,s der har
været tilsluttet haft en keylogger som virusprogrammet ikke kan
finde???????????
Hej fra Ole

Fra : Cykelsmeden

Dato : 03-11-11 12:58

Den 02-11-2011 22:12, John Doe skrev:
> Det er ikke alt jeg ønsker at vide, men når mine døtre skrive på den
> ene pc vi har i stuen kan jeg se det på pcén på 1 sal. Det bliver
> skrevet i google søgefeltet.

HUH, det var en spændende opgave. Ser du det mens der skrives (live)?

> Jeg har haft installeret network magic
> og tænke at det kunne lave bøvl,

Jeg har selv brugt NM og har fuld tillid til programmet - som
selvfølgeligt kan være en inficeret version.

> men efter afinstallation af
> programmet kan jeg stadig se med og det ønsker jeg ikke, billedet
> hopper og andre programmer synes at have deres eget liv, når ungerne
> skriver på facebook.

At du har afinstalleret har ingen betydning såfremt programmet har været
inficeret. Sådan malware skriver oftest sine egne residente moduler. Vil
det sige at det ungerne skriver på FB ses i dit google søgevindue?

> [...]
> eller sendes til flere adresser,har nogle af vennernes ipod,s der har
> været tilsluttet haft en keylogger som virusprogrammet ikke kan

Hvis ovennævnte er bekræftende, ville jeg som minimum skanne harddiskene
på en Clean-Install maskine, gerne med MSE, hvor jeg har gode
erfaringer. Der findes billige kit til at sætte en fremmed disk i et
usbstik.
Jeg vil mene at både ungernes og din maskine skal skannes, dabegge
parter er involveret med slemt software for at kunne kommunikere.

//finn

nb. for guds skyld lad os høre om dine oplevelser

Fra : John Doe

Dato : 05-11-11 10:11

Det var godt set for det var det trådløse tastatur.
Jeg har ved et uheld fået byttet rundt på reciverne til tastaturene
tak for hjælpen
hej fra Ole

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 03-11-11 13:41

On Wed, 02 Nov 2011 22:12:59 +0100, John Doe <someone@somewhere.com>
wrote:

>Det er ikke alt jeg ønsker at vide, men når mine døtre skrive på den
>ene pc vi har i stuen kan jeg se det på pcén på 1 sal. Det bliver
>skrevet i google søgefeltet.
Det lyder helt skørt, er det virkeligt alt der skrives på PCen i stuen
der kommer til at stå i google søgefeltet på den anden PC ?

>billedet
>hopper og andre programmer synes at have deres eget liv, når ungerne
>skriver på facebook.
Kun når de bruger facebook, eller også når de bruger andre programmer
?

>Har i nogle ideer til hvad der er på færde.
Du er selv inde på keylogger, en slags fjernovertagelse kunne måske
også tænkes at være installeret.

Jeg ville alvorligt overveje en nyinstallation af alle husstandens
PCer.

/Hans

Fra : Jens G

Dato : 03-11-11 16:28

wrote:

>Har i nogle ideer til hvad der er på færde.

Trådløse tastaturer?

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.evercall.dk.