MS Windows
briani 27239
Trojaner på Bærbar
Fra : ebbe hansen

Dato : 01-11-11 20:33

Min kone har en IBM T42, med XP SP3, og nu har den fået en Trojaner.
trojan:win 32/meredrop Wind. essential stopper den, sletter og renser
computeren (siger den) for ved næste opstart er den der igen, der er
også en mistænkelig linie som den ikke sletter. Den har jeg prøvet at
sende som den anbefaler, men har ikke hørt fra MS. Den heder
-rcfscbccoro\qmjzyjdxozz.exe-
hvordan slipper jeg af med det snavs, problemet er at den er købt
brugt, og der fulgte ikke en cd med styresystemet med, jeg har set at
man kan fremstille en selv, men tror at det er for kompliceret for
mig.
mvh Ebbe

Fra : Henning

Dato : 01-11-11 20:36

On Tue, 01 Nov 2011 20:33:04 +0100, ebbe hansen
<ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote:

> [...]
>-rcfscbccoro\qmjzyjdxozz.exe-
>hvordan slipper jeg af med det snavs, problemet er at den er købt

Start op i fejlsikret tilstand og lav en komplet scanning?
Kør msconfig og se hvad der startes op under boot.

Fra : ebbe hansen

Dato : 02-11-11 10:20

On Tue, 01 Nov 2011 20:36:11 +0100, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

>Start op i fejlsikret tilstand og lav en komplet scanning?
>Kør msconfig og se hvad der startes op under boot.

Tak for hjælpen, den lå i msconfig, hvor jeg fjernede fluebenet, så
var den væk under opstart. Derefter fandt jeg den i Dokuments and
setting m.m. og slettede den der. Alt ser lyst og lykkeligt ud, igen
mange tak
mvh Ebbe