Hvor lægger Spotify sine filer?
Fra : Steen

Dato : 01-11-11 16:52

Spotify kan lægge udvalgte musiknumre på computeren til offline-brug.
Jeg kan bare ikke gennemskue hvor disse filer lægges, og en
Spotlight-søgning på kunstner/titel giver ingen resultater.
Nogen der ved hvor disse lægges?
--
Steen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 01-11-11 16:56

Den 01/11/11 16.52, Steen skrev:
> Spotify kan lægge udvalgte musiknumre på computeren til offline-brug.

/Kan/ lægge til off-line brug? Gør den det, eller skal man bede om det
og hvor gør man det?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Steen

Dato : 01-11-11 22:00

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> /Kan/ lægge til off-line brug? Gør den det, eller skal man bede om det
> og hvor gør man det?

Ja, man skal fortælle det - i øverste højre hjørne har jeg en knap hvor
jeg kan fortælle om playlisten skal være online eller offline (så
filerne fx kan overføres til en iPod til offline brug)
--
Steen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-11-11 05:27

Den 01/11/11 22.00, Steen skrev:

> Ja, man skal fortælle det - i øverste højre hjørne har jeg en knap hvor
> jeg kan fortælle om playlisten skal være online eller offline (så
> filerne fx kan overføres til en iPod til offline brug)

Sådan en knap kan jeg simpelthen ikke få øje på. Hvordan ser den ud og
præcist hvor sidder den?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Steen

Dato : 06-11-11 11:16

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> Sådan en knap kan jeg simpelthen ikke få øje på. Hvordan ser den ud og
> præcist hvor sidder den?

øverst til højre, skrev jeg ikke det?
Og du bruger Premium?
--
Steen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-11-11 14:44

Den 06/11/11 11.15, Steen skrev:

> øverst til højre, skrev jeg ikke det?

Jo og det er der jeg har ligget.

> Og du bruger Premium?

Øhhh nej, det skrev du ikke noget om. Aha, javel, den gratis version kan
altså ikke. Okay, tak.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Steen

Dato : 06-11-11 15:07

http://dl.dropbox.com/u/2576680/spotify.jpg
--
Steen

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 01-11-11 18:14

On Tue, 1 Nov 2011 16:52:15 +0100, <Steen> wrote:
> [...]
> Jeg kan bare ikke gennemskue hvor disse filer lægges, og en
> Spotlight-søgning på kunstner/titel giver ingen resultater.

sikkert i ~/Library/Application Support/Spotify
Du finner den neppe via Spotlight pga drm
--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 01-11-11 18:16

On Tue, 1 Nov 2011 17:14:23 +0000 (UTC), <Tor Einar Samdahl> wrote:

> sikkert i ~/Library/Application Support/Spotify
> Du finner den neppe via Spotlight pga drm

evt. i ~/Library/Caches/com.spotify.client/Storage

Fra : Steen

Dato : 01-11-11 22:10

On 2011-11-01 17:16:15 +0000, Tor Einar Samdahl said:

> evt. i ~/Library/Caches/com.spotify.client/Storage

En cache lyder rigtigt. Jeg kunne ikke forstå min disponible plads på
harddisken svandt ind, og en genstart af systemet frigjorde små 3GB
plads.
--
Steen

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 01-11-11 22:10

On Tue, 1 Nov 2011 22:00:21 +0100, <Steen> wrote:
> Ja, man skal fortælle det - i øverste højre hjørne har jeg en knap hvor
> jeg kan fortælle om playlisten skal være online eller offline (så
> filerne fx kan overføres til en iPod til offline brug)

Det har du vel neppe klart. Offline er jo kort og greit en mulighet at
musikken til er tilgjengelig selv om du ikke har nettilgang, særlig
kjekt på smartfonen om du vil begrense mobildatabruk.