Human Centipede 2 ( tusindebens-film)
Fra : Peter Heide

Dato : 01-11-11 02:39

http://www.imdb.com/title/tt1530509/

hmmm...havde "fornøjelsen" at se denne film forleden.

Vi er inde horror-genren ( eller nærmere røvhullet af horror-genren) og ikke
en tysk scat-pornoflick

Dem der ikke har set The Human Centipede (First Sequence) kan roligt springe
over

Gider ikke at gå i detaljer med filmen (men kan ikke lade være) , kort og
godt går det det ud på at lave et tusindben af mennesker, hvor de er
forbundet kirurgisk via røv til mund, så når den første i kæden skider går
det videre til den næste osv. Det er vel det filmen går ud på. Den først
film ( af 3 ) havde en formildene omstændighed via Dr. Heiter ( Dieter
Laser ) som spillede rollen som den sindssyge læge fuldstændig over the top,
så man på en eller anden måde trods alt havde lidt sympati for ham.

Denne hér 2'er bliver spillet af en ukendt skuespiller, som nok er noget af
det mest frastødene fysiske, jeg nogensinde har set på film : en lille grim
fed svedene dværg, som overgår alt i hæslighed . Der er ingen sympati
omkring denne figur og det gør filmen til en grum oplevelse. Temaet er
selvfølgelig den samme som i første bortset fra "føde-kæden" er bare blevet
længere og 100% mere uhumsk og belortet. Dog i sort/hvid ( men lur mig om
den ikke bliver udsendt på DVD i farver )

Filemen går simpelthen kun ud på et ; at være frastødene og chokerer. Den
gør det første, men ikke det sidste ; man bliver simpelthen bare træt at se
den lille grimme tyksak svede og savlende lumre-smile når han mishandler
sine ofre på det grummeste. Der er absolut ingen historie omkring de
mennesker han banker ned, i den underjordiske garage han bestyrer om natten.
Så man er egntlig ret ligeglad med hele halløjet.

Slutningen ? den er ligeså åndssvag som resten af filmen. Instruktøren er
tilsyneladene blevet lidt påvirket af "A Serbian Film" ( DET giver omtale)
så der indgår lige en scene hvor en nyfødt barn får knust hovedet...af sin
egen mor.

Hvis der noget der hedder minus i anmelder-stjerner ; vil give dette stykke
affald minus-4 ( ud af +10 )

Forøvrigt syntes jeg at dk.kultur.film, er spild af tid. Så hyg jer. Jeg
smutter over i et et andet film-forum ....

Fra : Peter Heide

Dato : 01-11-11 03:59

"Peter Heide" <salute@vip.dk> skrev i meddelelsen

> Forøvrigt syntes jeg at dk.kultur.film, er spild af tid. Så hyg jer. Jeg
> smutter over i et et andet film-forum ....

Hov. Det lyder sgu lidt hovskisnovski, sådan var det ikke ment. Sorry.

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 01-11-11 17:20

Peter Heide <salute@vip.dk> wrote:

> http://www.imdb.com/title/tt1530509/
>
> hmmm...havde "fornøjelsen" at se denne film forleden.

Var det den klippede UK version du havde fornøjelsen at se?
Der er pt 2 VODrips i omløb. En utekstet med engelsk tale og en
hollandsktekstet med engelsk tale
Kun sidstnævte er uklippet. Den engelske er beklippet med 2-3 min.
--
Jesper
Hvad udad tabes skal indad vindes.

Fra : Peter Heide

Dato : 01-11-11 18:40

""Jesper Ørsted"" <shefan@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> hollandsktekstet med engelsk tale
> Kun sidstnævte er uklippet. Den engelske er beklippet med 2-3 min.

Ved det ikke, da jeg så filmen hos en kammerat. Men iflg
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Human_Centipede_2_%28Full_Sequence%29
det have været en cuttet version. Dog er nogle af de scener der iflg
wikipedia er klippet bort med i den version vi så. Så jeg ved det faktisk
ikke rigtig. Har absolut ingen intentioner om at checke efter, selvom der
skulle ligge en UNCUT ver. lige foran snuden på mig ; det er filmen
simpelthen for kedelig til.

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 01-11-11 19:17

> [...]

> ikke rigtig. Har absolut ingen intentioner om at checke efter, selvom der
> skulle ligge en UNCUT ver. lige foran snuden på mig ; det er filmen

Hvis det var den klippede version, så kan jeg godt forstå den var
kedelig!

Fra : Peter Heide

Dato : 01-11-11 19:22

> Hvis det var den klippede version, så kan jeg godt forstå den var
> kedelig!

Hmmm....det er jo hvordan man definere "kedelig" . Jeg fuldstændig upåvirket
af alt det bizzare lort der sker filmen. Syntes vold og lemlæstelse bare for
underholdningens skyld er røvkedelig.

Du har måske set den uklippet version og finder den spændene ?