Windows 7 pakketab
Fra : Jan

Dato : 01-11-11 15:52

Hej gruppe.

Jeg har 50% pakketab på min kablede forbindelse.

Kablet går fra min PC til min switch, derfra til min Zyxel router.

Følgende er prøvet uden held.

Ny netværkskabel.

Nyt netkort.

Slettet netkort og drivere.

Deaktiveret antivirus.

Traceroute viser at fra min IP 192.168.1.10 til defaqult gateway (zyxel
router) 192.168.1.1, opstår pakketabet.

Hvad mangler jeg at gøre?

Med venlig hilsen

Jan

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 01-11-11 15:57

On Tue, 01 Nov 2011 15:52:23 +0100, Jan <jeafjern@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Hvad mangler jeg at gøre?
Du prøver den med kablet igen og denne gang med et kvalitets kabel.

/Hans

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 01-11-11 15:59

On Tue, 01 Nov 2011 18:56:43 +0400, Hans Kjaergaard
<hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote:

>Du prøver den med kablet igen og denne gang med et kvalitets kabel.

Altså begge kabler, PC-Switch og Switch-Router.

/Hans

Fra : Jan

Dato : 02-11-11 12:54

Den 01-11-2011 15:58, Hans Kjaergaard skrev:

> Altså begge kabler, PC-Switch og Switch-Router.
>

> /Hans

Hejsa.

Så er begge skiftet, med samme problem

//Jan

Fra : Jan Strægaard

Dato : 01-11-11 16:27

On 01-11-2011 15:52, Jan wrote:
> [...]
>
> Slettet netkort og drivere.
>
> Deaktiveret antivirus.
>
> Traceroute viser at fra min IP 192.168.1.10 til defaqult gateway (zyxel

Er det efter du er skiftet til Windows 7 (jeg spørger pga af titlen.)

Har det være 0%? Hvis ja, hvad er ændret?

Har du prøvet at sætte pcen direkte til routeren?

Mvh
en anden Jan

Fra : Jan

Dato : 02-11-11 12:58

Den 01-11-2011 16:26, Jan Strægaard skrev:

> Er det efter du er skiftet til Windows 7 (jeg spørger pga af titlen.)

Nej det er ikke efter OS skift

> Har det være 0%? Hvis ja, hvad er ændret?
Se det er det der er problemet, jeg har haft 0% og det var egentligt pga
jeg syntes det gik langtsomt at jeg gik i gang med at undersøge hvad og
hvorfor, derfor opdagede jeg pakketabet.

Hvad og hvorfor der er noget der evt "sniffer" på mit netkort godt
spørgsmål. problemet er der selv om jeg smider den direkte i routeren
også

> Har du prøvet at sætte pcen direkte til routeren?

Ja samme problem

> Mvh
> en anden Jan

//Jan

Fra : Cykelsmeden

Dato : 01-11-11 17:01

Den 01-11-2011 15:52, Jan skrev:
> Deaktiveret antivirus.
>
> Traceroute viser at fra min IP 192.168.1.10 til defaqult gateway (zyxel
> router) 192.168.1.1, opstår pakketabet.

Sidst jeg klokkede i det var det netop kablet mellem switch og router!
Kablet mellem switch og pc var skiftet - hele 2 gange ;(

//finn

Fra : Hauge

Dato : 01-11-11 17:07

Den 01-11-2011 15:52, Jan skrev:
> Ny netværkskabel.

Er kablet så købt med fabriksmonterede stik, eller har du selv monteret
dem (forkert?) ?

Mvh Hauge

Fra : Jan

Dato : 02-11-11 12:55

Den 01-11-2011 17:07, Hauge skrev:

> Er kablet så købt med fabriksmonterede stik, eller har du selv monteret
> dem (forkert?) ?
>
> Mvh Hauge

Fabriksmonterede sstp tror jeg det hedder

Er skiftet begge veje uden held

//Jan

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-11-11 13:37

Jan <jeafjern@vip.cybercity.dk> crashed Echelon writing

> Fabriksmonterede sstp tror jeg det hedder

Argh S/STP?!

SSTP er godt nok hvis resten af dit miljø er beskyttet mod støj i kablerne,
hvis du blander, kan der rent faktisk opstå endnu mere interferens.

Så tjek lige din kabler igen, og test evt med ganske almindelig UTP.

Formoder slet ikke at din Zyxel (crap box) er interefens beskyttet på
netværks portene.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jan

Dato : 05-11-11 12:33

Den 04-11-2011 13:37, Bjarke Andersen skrev:

> [...]
>
> Så tjek lige din kabler igen, og test evt med ganske almindelig UTP.
>
> Formoder slet ikke at din Zyxel (crap box) er interefens beskyttet på

Ok, det var jeg ikke klar over, de er væk nu og du har ganske ret med
Zyxel boksen, men desværre hjalp det ikke med andre kabler heller

//Jan

Fra : Mcwm

Dato : 02-11-11 13:18

Den 01-11-2011 15:52, Jan skrev:
> Hej gruppe.
>
> Jeg har 50% pakketab på min kablede forbindelse.
>
> Kablet går fra min PC til min switch, derfra til min Zyxel router.

Start med et kabel direkte i routeren. Er der ingen problemer der, så
prøv med en anden switch.

Er der derimod problemer når duer koblet direkte til routeren med din
pc, skal du nok have en snak med din udbyder og at få ombyttet routeren.

Venligst
Mcwm