Hjælp til iSubtitle?
Fra : -=JF=-

Dato : 01-11-11 00:18

Hej!

Jeg håber at nogen kan hjælpe med lidt undertekster!

Jeg har rippet nogle film som er uden danske undertekster, og vil nu
prøve selv at lægge tekster på dem.
Jeg har snuset mig frem til at iSubtitle er det bedste program til det
- men jeg kan ikke få det til at fungere på mine M4V-film.
De eneste tekster jeg kan finde ser ud til at skulle bruges med bluray
eller DivX-film.

Er der nogen der kan give en how-to, og også meget gerne fortælle hvor
man bedst finder underteksterne?

På forhånd tak!

--
Mvh. John

Fra : Lyrik

Dato : 01-11-11 01:18

Den 01/11/11 00.17, -=JF=- skrev:
> [...]
> eller DivX-film.
>

> Er der nogen der kan give en how-to, og også meget gerne fortælle hvor

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Du kan finde subs på "subscene" eller lede på Google med filmens navn.

Jeg anbefaler kraftigt at du bruger "Handbrake til rip, samt den
indbyggede undertittelfunktion i Handbrake.
Jeg kan ikke få andre måder til at fungere med undertekster der for
eksempel kan slås til og fra.
Ripper du DVD så bør du vælge fastbrændte undertekster. Løse fungerer
kun med srt-filer.

Sørg for at teksten passer med frameraten på filmen. Du kan prøve den
løse srt-tekst i VLC mediaplayer sammen med filmen før du muxer den ind
med Handbrake.
Kun med Handbrake fungerer teksterne i iTunes.IMHO.

MvH
Jens