Foto
IBM760 5420
Teil 3020
nyt kamera
Fra : Kurt E. Jensen

Dato : 31-10-11 13:54

Er på jagt efter et nyt kamera, kompakt type, i prisleje 2000 - 3000 kr.,
gerne med Raw, stor zoom, er det et must at der skal være Raw, er yderst
habil videofotograf, men ville gerne have et som optager i HD, er der nogen
kamera som jeg specielt skal gå efter, vil lige sige har et gammelt HP
Photosmart R717.
Kurt J.
Odense

Fra : Preben

Dato : 31-10-11 16:29

Den 31.10.2011 kl. 16:24 skrev emjeppesen <emj>:

> Du skal spørge i
> dk.marked.privat.foto

Nej, han skal spørge i dk.fritid.foto.indkoeb

--
mvh/Preben

Fra : ;o)-max-

Dato : 01-11-11 08:37

On 31-10-2011 13:53, Kurt E. Jensen wrote:
> [...]
> kamera som jeg specielt skal gå efter, vil lige sige har et gammelt HP

Fuji og Panasonic får ofte ros - men tjek selv på http://dpreview.com/
-max-

Fra : Langgaard

Dato : 01-11-11 04:00

On 31 Okt., 13:53, "Kurt E. Jensen" <ku...@galnet.dk> wrote:
> [...]
> kamera som jeg specielt skal gå efter, vil lige sige har et gammelt HP

Hej

Som Max skriver, Panasonic eller Fuji, Jeg har et Panasonic Lumic DCM
TZ8 (2010), jeg er rigtig glad for, det understøtter HD video, det vil
sige 720p, eller video i opløsningen 1280×720 pixels.

MEN, der er altid et men, blitzen er for svag, den rækker ikke langt,
desværre.

--
Langgaard

Fra : emjeppesen

Dato : 01-11-11 12:13

Langgaard skrev:

>MEN, der er altid et men, blitzen er for svag, den rækker ikke langt,
>desværre.

Derfor kunne man overveje at købe det meget lysstærke
http://www.dpreview.com/reviews/OlympusXZ1/
Billeder her
http://kortlink.dk/kortlink.php?id=9w4k

Med sit F1.8 har jeg endnu ikke haft brug for blitz til XZ-1, som
klarer selv en indendørs hal uden at pive over lysmangel.

Hilsen emj

Fra : Langgaard

Dato : 01-11-11 05:32

On 1 Nov., 12:12, emjeppesen <emj@> wrote:

> [...]
>
> Med sit F1.8 har jeg endnu ikke haft brug for blitz til XZ-1, som
> klarer selv en indendørs hal uden at pive over lysmangel.

Det har du ret i, en lysstærk optik og en brugbar høj ISO er det altid
godt at have. Jeg vil dog gerne have muligheden for at "øge" farver og
kontrast med et lille pift fra en blitz

--
Langgaard

Fra : emjeppesen

Dato : 01-11-11 12:39

Langgaard skrev:

>Det har du ret i, en lysstærk optik og en brugbar høj ISO er det altid
>godt at have. Jeg vil dog gerne have muligheden for at "øge" farver og
>kontrast med et lille pift fra en blitz

XZ-1 har glimrende farver. Kontrast kan indstilles på kamera eller i
efterbehandling. Der er indbygget blitz, men også en blitzsko, så man
kan vælge efter lyst og behov.
Det har alle de funktioner, man måtte ønske sig og fylder ikke meget i
lommen.

Hilsen emj