LKW-fahrer spørgsmål
Fra : Per H. Kristensen

Dato : 31-10-11 18:03

Glauben Sie, dass ein LKW-Fahrer "soft skills" braucht?

... stod der på en tysk avisside. Men hvad betyder det?

:)

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Preben

Dato : 31-10-11 19:45

Den 31.10.2011 kl. 18:03 skrev Per H. Kristensen <phkfjern@klikpost.dk>:

> Glauben Sie, dass ein LKW-Fahrer "soft skills" braucht?

Jeg kunne forestille mig, at der menes emotionel intelligens eller sociale
kompetancer:
http://en.wikipedia.org/wiki/Soft_skills

--
mvh/Preben

Fra : \"@

Dato : 31-10-11 22:29

Den 31-10-2011 18:03, Per H. Kristensen skrev:
> Glauben Sie, dass ein LKW-Fahrer "soft skills" braucht?
>
> .. stod der på en tysk avisside. Men hvad betyder det?
>
> :)

Tror De at en lastbilchauffør bruger (eller har brug for -
dobbeltbetydning) "bløde sider"

Mikael

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-11-11 05:25

Den 31-10-2011 18:03, Per H. Kristensen skrev:
> Glauben Sie, dass ein LKW-Fahrer "soft skills" braucht?
> .. stod der på en tysk avisside. Men hvad betyder det?

Det afhænger nok mest af hvad den der har skrevet sætningen forstår ved
"soft skills".

Fra : Ivar

Dato : 01-11-11 20:57

Finn Guldmann skrev:

> Det afhænger nok mest af hvad den der har skrevet sætningen forstår ved "soft
> skills".

Den tyske Wikipedia siger det er synonym for Soziale Kompetenz.
http://de.wikipedia.org/wiki/Soziale_Kompetenz

Ivar Magnusson

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-11-11 04:02

Den 01-11-2011 20:57, Ivar skrev:
> Den tyske Wikipedia siger det er synonym for Soziale Kompetenz.
> http://de.wikipedia.org/wiki/Soziale_Kompetenz

Nu er jeg ikke så god til det tyske, så jeg læste den på engelsk. Og det
lyder da til at de mener nogenlunde det samme.

Men hvad vi måske aldrig finder ud af er hvad den der skrev sætningen
forstår ved udtrykket.

Inden for transport er det ikke unormalt at den samme sætning kan have
vilkårlig betydning afhængig af hvem der læser(/skriver) den. Og så
speciel regner jeg ikke transportbranchen for at være at dette forhold
kun skulle bestå der.

(At læse med her i gruppen antyder at jeg ikke er helt på vildspor i den
antagelse.)