to-zone klimaanlæg
Fra : Armand

Dato : 31-10-11 15:53

Fortæl lige en uvidende hvori subj. ligger - Er zonerne opdelt på tværs
(á for/bag -sæder) eller på langs (á primært fører/passager)

--
Armand.

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 31-10-11 15:58

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in news:4eaeb659$0$56768
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Fortæl lige en uvidende hvori subj. ligger - Er zonerne opdelt på tværs
> (á for/bag -sæder) eller på langs (á primært fører/passager)

I de biler, jeg har set, er det på langs dvs. højre/venstre side

Fra : Henrik B.

Dato : 31-10-11 16:08

> "Niels Kristian Jensen" skrev i meddelelsen

> I de biler, jeg har set, er det på langs dvs. højre/venstre side

Jep. Og andre har så 3-zone klima, hvor bagsædet også er "en zone", eller
sågar 4-zone, hvor bagsædet igen er delt i højre/venstre.

--
S till
A live

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-11 17:10

I den gamles 156'er er der separat regulering med digitaltal for fører og
passagerafsnittene.

Fra : Kim

Dato : 31-10-11 17:45

Hej

On 31-10-2011 15:53, Armand wrote:
> Fortæl lige en uvidende hvori subj. ligger - Er zonerne opdelt på tværs
> (á for/bag -sæder) eller på langs (á primært fører/passager)

På tværs i min BMW E39 (bi-zone). Meeeen der bliver ikke helt 20 grader
i den ene side og 30 grader i den anden ;)

Jeg ville ikke ubetinget gå efter bi-zone en anden gang, omend det ser
advanceret ud i centerkonsollen.

http://www.mumbojumbo.dk/BMW/BMW31%20%28Medium%29.JPG

Ja, træet er ægte (nussbaum).

--
Mvh, Kim

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-11 19:42

Båndafspiller og AM radio - jow jow

Fra : \"@

Dato : 31-10-11 22:31

Den 31-10-2011 19:41, >> Eque << skrev:
> BÃ¥ndafspiller og AM radio - jow jow

Dolby B OG C

Mikael

Fra : Armand

Dato : 01-11-11 00:04

> Båndafspiller og AM radio - jow jow

Det skal jo matche det klassiske træ-interiør

Jeg synes bare ikke at kunne se bizone-adskillelsen på 'brædtet'??

--
Armand.

Fra : Kim

Dato : 01-11-11 07:57

Hej

On 01-11-2011 00:03, Armand wrote:
> Det skal jo matche det klassiske træ-interiør

Så så, der er 6-cd changer i bagagerummet. Og der er kits så den kan
udskiftes til iPod hvis man vil det :)

> Jeg synes bare ikke at kunne se bizone-adskillelsen på 'brædtet'??

Der er da to temperaturindstillinger, h og v?

--
Mvh, Kim

Fra : Armand

Dato : 01-11-11 15:39

Den 01-11-2011 07:56, Kim skrev:
> Hej

> Så så, der er 6-cd changer i bagagerummet. Og der er kits så den kan
> udskiftes til iPod hvis man vil det :)

> Der er da to temperaturindstillinger, h og v?

Ak ja, det er der sq osse

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 01-11-11 15:12

> Jeg ville ikke ubetinget gå efter bi-zone en anden gang, omend det ser
> advanceret ud i centerkonsollen.

Det er nu rart når man ikke er helt enig med passagere om hvad der er en
komfortabel temperatur. Jeg vil gerne have det et par grader koldere end
fruen, og dertil fungere bi-zone fint.

Ligesom med el-grillen i sæderne er man jo lidt forskellige og der er der
vil ikke mange der vil argumentere for at en justering er nok til alle
siddepladser ?

Smarten har det ikke, men der kabinen også knapt stor nok til at det vil
give mening at forsøge at opdele den i 2 zoner

/A

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-11-11 15:48

Kim skriver:

> http://www.mumbojumbo.dk/BMW/BMW31%20%28Medium%29.JPG

Her sidder jeg og overvejer om jeg skal skifte radio, så jeg kan få
større display og læse filer fra USB/stick/memory card.

Du har kasettebåndafspiller.......

Klaus
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-11-11 16:14

Den 01-11-2011 15:47, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Kim skriver:

> Her sidder jeg og overvejer om jeg skal skifte radio, så jeg kan få
> større display og læse filer fra USB/stick/memory card.
>
> Du har kasettebåndafspiller.......

Ak-ja, det var tider med kasettebåndoptager

--
Uffe Bærentsen

Fra : Klaus G.

Dato : 01-11-11 16:47

> Ak-ja, det var tider med kasettebåndoptager
Specielt da man kunne proppe noget "fake-kasette" i, som havde en ledning ud
til ens discman. Så kunne bilen pludselig afspille CD'er!!

--
Klaus G.

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-11 17:06

Havde jeg i min VW...virkede fint indtil
min Sony discman begyndte at hakke over....

Fra : Ole Sørensen

Dato : 01-11-11 18:22

> Specielt da man kunne proppe noget "fake-kasette" i, som havde en
> ledning ud til ens discman. Så kunne bilen pludselig afspille CD'er!!

Spøjst! Hvordan virkede det? Kontinuerligt optagelse på et båndloop
eller hvad?

mvh

Ole

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-11-11 18:28

Den 01-11-2011 18:22, Ole Sørensen skrev:

> Spøjst! Hvordan virkede det? Kontinuerligt optagelse på et båndloop
> eller hvad?

Et tonehoved i kasetten der overførte lyden til tonehovedet i båndspilleren.

--
Uffe Bærentsen

Fra : Ole Sørensen

Dato : 01-11-11 20:19

> Et tonehoved i kasetten der overførte lyden til tonehovedet i
> båndspilleren.

Ah! Selvfølgelig :)

mvh

Ole

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-11-11 18:30

Den 01-11-2011 16:47, Klaus G. skrev:
> Specielt da man kunne proppe noget "fake-kasette" i, som havde en
> ledning ud til ens discman. Så kunne bilen pludselig afspille CD'er!!

Tænkte nu mere på de få modeller der ikke kun nøjedes med at afspille
kasetter, men også kunne optage fra radioen

--
Uffe Bærentsen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 01-11-11 21:40

"Uffe Bærentsen" <leiti_FJERNES_@hotmail.com> skrev

> Tænkte nu mere på de få modeller der ikke kun nøjedes med at afspille
> kasetter, men også kunne optage fra radioen

Blaupunkt Berlin kunne, optage fra en håndholdt mikrofon, men jeg er ikke
klar over om den kunne optage fra Radioen.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-11-11 18:33

> Specielt da man kunne proppe noget "fake-kasette" i, som havde en
> ledning ud til ens discman. Så kunne bilen pludselig afspille CD'er!!

Læg mærke til den røde knap

--
Uffe Bærentsen

Fra : Leif Neland

Dato : 03-11-11 15:06

"Klaus G." <webmaster@seth-enoch.dk> skrev i en meddelelse
> Specielt da man kunne proppe noget "fake-kasette" i, som havde en ledning
> ud til ens discman. Så kunne bilen pludselig afspille CD'er!!

Det kan man stadig få på nettet.

Min afspiller registrerer desværre ikke den som et bånd og skifter over; jeg
havde ellers tænkt mig at afspille P2 via smartfonen den vej; der er jo ikke
andet end snak og popmusik i radioen nu om stunder...

Fra : Kim

Dato : 02-11-11 10:00

Hej

Er der stemning for at sorte (originale) paneler ville klæde bilen bedre?

--
Mvh, Kim

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 03-11-11 00:01

Kim skrev:
> Hej
>
> Er der stemning for at sorte (originale) paneler ville klæde bilen bedre?

Nopes.

Har selv træ i Camryen, og synes det ser pænt ud.

Der gik en rum tid før jeg opdagede at det var fake-træ (Bornholmsk
åndenød).

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 03-11-11 08:05

> "Kim" skrev i meddelelsen news:4eb10678$0$286$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej
>
> Er der stemning for at sorte (originale) paneler ville klæde bilen bedre?

Klart bedre! Træ er bedst i skoven - eller på gulve. Men der er selvfølgelig
altid en "morfar", som synes at det er rigtig "fedt" i en moderne bil - de
kan oftest huske at de engang havde en Morris "bindingsværksmodel"...

--
S till
A live

Fra : Armand

Dato : 06-11-11 17:22

Den 03-11-2011 08:05, Henrik B. skrev:

> [...]
> selvfølgelig altid en "morfar", som synes at det er rigtig "fedt" i en
> moderne bil - de kan oftest huske at de engang havde en Morris

Eller måske slet og ret nostalgi :-/
Du kalder sandsynligvis selv området for 'instrumentbrædt', så hvorfor
ikke også have noget brædt-lignende dér?

Aprospos instrumentbrædt:
<http://gupl.dk/668384/>
<http://gupl.dk/668385/>

--
Armand.

Fra : Henrik B.

Dato : 07-11-11 11:22

> "Armand" skrev i meddelelsen
>
> Eller måske slet og ret nostalgi :-/

Er det ikke netop det jeg beskriver?

> Du kalder sandsynligvis selv området for 'instrumentbrædt', så hvorfor

Nope - instrumentbord...

--
S till
A live

Fra : Armand

Dato : 07-11-11 13:43

Den 07-11-2011 11:22, Henrik B. skrev:

> Er det ikke netop det jeg beskriver?

> Nope - instrumentbord...

Ved nærmere eftertanke kan jeg slet ikke komme i tanke om hvad jeg selv
plejer at sige :-/
Måske at det ligefrem er et af de ord man selv tror at man siger
anderledes (som den med: 'Siger du "jeg" eller "ja'"? - "ja' siger "jeg")!?

--
Armand.

Fra : Leo Jensen

Dato : 01-11-11 15:01

On 1 Nov., 16:14, Uffe Bærentsen <leiti_FJERN...@hotmail.com> wrote:

> Ak-ja, det var tider med kasetteb ndoptager

Jeg er også med: Ægte træ og Alpine båndspiller:

https://picasaweb.google.com/109551139743294910583/Jaguar#5119017356080324642

Leo

Fra : Ole Sørensen

Dato : 02-11-11 00:37

> Jeg er også med: Ægte træ og Alpine båndspiller:

I må meget undskylde mig de herrer Kim og Leo, men for pokker hvor jeg
synes det er grimt det træværk.

En kollega har en BMW 5-et eller andet. Kan ikke huske hvad E-nummer den
har. Den har samme type træværk i bilen og det får den bare til at se
.... gaaaammel ud. Og han er så stolt. Fatter det ikke.

Heldigvis er smag og behag som bekendt forskelligt og så længe i er
glade for jeres træskrumler (i ville sikkert hellere begraves end ses i
min plastic-Civic), så er alt jo godt :)

mvh

Ole

Fra : Leo Jensen

Dato : 02-11-11 03:22

On 2 Nov., 00:37, Ole Sørensen <n...@kunos.nu> wrote:

> [...]
> glade for jeres træskrumler (i ville sikkert hellere begraves end ses i
> min plastic-Civic), så er alt jo godt :)

Vi er helt enige om, at en Civic eller andet hverdagsbil absolut ikke
skal have træindlæg. Fake alu eller til nøds fake carbon er det
korrekte. Jeg har selv haft en 2001 Civic og er dermed kender på
området...

Vi kan også godt blive enige om, at træ er temmelig britisk og også
temmelig gammeldags, men jeg synes nu egentlig det passer meget godt
til min Jaguar, for den er ærlig talt gammeldags, ligesom alle
Jaguarer frem til XF-modellen...

MVH Leo

Fra : Ole Sørensen

Dato : 02-11-11 12:28

> [...]
> temmelig gammeldags, men jeg synes nu egentlig det passer meget godt
> til min Jaguar, for den er ærlig talt gammeldags, ligesom alle

Nu har jeg heller ikke set en Jaguar som og studeret om træet passer
i/på den, måske jeg ville kunne li' det.
Synes bare BMW'en kom til at se bedaget ud af det, gammel og tung :)

mvh

Ole

Fra : Preben

Dato : 02-11-11 10:36

Den 02.11.2011 kl. 10:22 skrev Leo Jensen <leo.5500@gmail.com>:

> [...]
> temmelig gammeldags, men jeg synes nu egentlig det passer meget godt
> til min Jaguar, for den er ærlig talt gammeldags, ligesom alle

Enig, og hvis man bliver træt af det eller mister sin æstetiske sans, kan
man jo male det sort, så det kommer til at ligne plastic

--
mvh/Preben

Fra : Leo Jensen

Dato : 07-11-11 04:55

On 7 Nov., 11:22, "Henrik B." <saab9-5@_nospam_stofanet.dk> wrote:

> Er det ikke netop det jeg beskriver?

> Nope - instrumentbord...

Hvis du dyrkede sprogforskning ville du opdage at bord og brædt er
nært beslagtede ord...

Leo

Fra : Armand

Dato : 07-11-11 13:40

Den 07-11-2011 12:54, Leo Jensen skrev:

> Hvis du dyrkede sprogforskning ville du opdage at bord og brædt er
> nært beslagtede ord...

Et instrumentbord har under alle omstændigheder intet med fx et
spisebord at gøre.
Ifald var dét ellers også et argument for træ-simulering

--
Armand.