MS Windows
briani 27239
Skærm vil ikke vågne after dvale
Fra : Lars

Dato : 31-10-11 21:39

Hej
Efter jeg har skiftet fra Windows 7 Pro 32 bit til Ultimate 64 bit vil
skærmen ikke vågne after pc'en er gået i dvale.
Når rører musen eller trykker på en tast starter harddiskene og der
kommer lys i Num Lock på tasteturet men skærmen er stadig sort.
Der er som om den tænder lidt, On/Off knappen skifter fra orange til blå
(blå? skærmen er aktic) men bliver så orange igen og der sker intet på
skærmen

Nogen der har en løsning?

Lars

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 31-10-11 21:57

"Lars" <bruger@eksem.com> skrev i en meddelelse
> (blå? skærmen er aktic) men bliver så orange igen og der sker intet på
> skærmen

Har du prøvet med en anden skærm?
Så kunne vi finde ud af om fejlen ligger på skærmen eller på pc'en.
/Jørgen

Fra : Mcwm

Dato : 31-10-11 22:07

Den 31-10-2011 21:39, Lars skrev:
> Nogen der har en løsning?
Tjek at du har den nyeste chipset driver til dit bundkort OG at det er
64-bit driveren du bruger.

Venligst
Mcwm

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 01-11-11 10:01

> [...]
> Der er som om den tænder lidt, On/Off knappen skifter fra orange til blå
> (blå? skærmen er aktic) men bliver så orange igen og der sker intet på

Prøv en hård genstart og kig efter
om du kan se POST-meddelelserne på
skærmen. Kan du det, er den ok.

Jeg har for nylig haft det samme
problem, det var skærmkortet, der
var stået af.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Mcwm

Dato : 01-11-11 10:19

Den 01-11-2011 10:01, Jørgen Farum Jensen skrev:
> Kan du det, er den ok
I det du citerer, skriver OP at problemet kun er der når maskinen skal
ud af dvale, så skal vi antager "at den er der"?

Venligst
Mcwm

Fra : emjeppesen

Dato : 01-11-11 10:26

Lars skrev:

>Efter jeg har skiftet fra Windows 7 Pro 32 bit til Ultimate 64 bit vil
>skærmen ikke vågne after pc'en er gået i dvale.

Opdater driveren til din skærm til en 64-bitudgave.

Hilsen emj