Lytte til DR?
Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 31-10-11 22:10

Jeg mener bestemt, at jeg tidligere har afspillet lydfiler fra DR - men
når jeg nu forsøger, sker der INTET!?

Jeg har i sin tid hentet/installeret Flip4Mac (som angiveligt burde
muliggøre afspilning via Windows Media Player(?) - har DR mon ændret på
deres formater, eller hva'??

--
med venlig hilsen,
Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-10-11 22:12

Hans Henrik Hansen <h2vhspam@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg har i sin tid hentet/installeret Flip4Mac (som angiveligt burde
> muliggøre afspilning via Windows Media Player(?) - har DR mon ændret på

Er det streamet via deres website eller er det podcasts du downloader du
har problemer med ?

/thomas

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 31-10-11 22:20

> Er det streamet via deres website eller er det podcasts du downloader du
> har problemer med ?

streamet!

--
med venlig hilsen,
Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-10-11 22:26

> streamet!

det kører Flash det hele (meste) ... har du en url du har bøvl med ?

/thomas

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 31-10-11 22:30

> streamet!

Der bliver nu en anelse forvirrende!:

Jeg kan godt høre 'live streaming' - jeg har også netop åbnet en
udsendelse af 'Miljømagasinet'; men radioavisen er tilsyneladende lukket
land: Hvis jeg fx. forsøger dén fra onsdag morgen:

http://www.dr.dk/nyheder/htm/service/asx/P1uge/Onsdag/0800.asx

, ser jeg blot et sort vindue - og der kommer ikke en lyd ud!

--
med venlig hilsen,
Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-10-11 22:32

> [...]

> http://www.dr.dk/nyheder/htm/service/asx/P1uge/Onsdag/0800.asx
>
> , ser jeg blot et sort vindue - og der kommer ikke en lyd ud!

hvor har du det link fra ?

bortset fra det så virker der her ...

/thomas

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 31-10-11 23:27

> hvor har du det link fra ?
>

> bortset fra det så virker der her ...

fra radioavisens side:

http://www.dr.dk/p1/radioavisen

"Hør den seneste uges radioaviser fra P1 - lige under fotoet af 'Fuglen'
+ kollega!

Jeg har prøvet det på min bærbare (XP), hvor det spiller fint, men ikke
på iMac'en, hvor Safari blot viser et sort vindue, Firefox et hvidt
vindue, hvor en 'progress bar' i midten antyder, at 'noget sker' - men
desværre lydløst! :)

--
med venlig hilsen,
Hans

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 31-10-11 22:32

h2vhspam@webspeed.dk (Hans Henrik Hansen) writes:

> [...]
>
> Jeg har i sin tid hentet/installeret Flip4Mac (som angiveligt burde
> muliggøre afspilning via Windows Media Player(?) - har DR mon ændret på

64-bit iTunes skulle ikke understøtte QuickTime-baserede streams da de
er 32-bit, skrev den på et tidspunkt. Jeg fik det ikke til at fungere,
slv ved at skifte til 32-bit.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-11-11 00:15

Hans Henrik Hansen wrote:
> [...]
>
> Jeg har i sin tid hentet/installeret Flip4Mac (som angiveligt burde
> muliggøre afspilning via Windows Media Player(?) - har DR mon ændret på

Jeg har også problemer ved både afspilning direkte på netradio, men også
via en .fls fil, jeg har hentet og tidl. brugt i iTunes, men iTunes vil
slet ikke mere. VLC afspiller fint.

mvh. Erik Richard