Bedste LAME MP3 GUI ripper?
Fra : Esben

Dato : 31-10-11 11:52

Begynder desværre at have blandede erfaringer med Max. Kan I give jeres
bud på den bedste LAME MP3 GUI ripper?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Kurt Hansen

Dato : 31-10-11 11:58

Den 31/10/11 11.52, Esben skrev:

> Begynder desværre at have blandede erfaringer med Max.

Hvad går de ud på?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Esben

Dato : 31-10-11 12:32

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> Hvad går de ud på?

Max er sat til ret høje krav til kvalitet og alligevel har jeg kunnet
høre fejl i rips på det seneste.

Bruger den også som FLAC-ripper og som konverter, senest den performede
ringe var dog fra CD-til-MP3.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Kurt Hansen

Dato : 31-10-11 14:23

Den 31/10/11 12.32, Esben skrev:

> Max er sat til ret høje krav til kvalitet og alligevel har jeg kunnet
> høre fejl i rips på det seneste.

På det seneste? Vil det sige, at det kunne du ikke i starten? Ja, så er
der kun to muligheder:

1. Dine ører er blevet mere følsomme på det seneste.
2. Programmet er ved at være slidt op. Prøv at installere en frisk kopi.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 31-10-11 12:45

On 2011-10-31 10:52:20 +0000, Esben said:

> Begynder desværre at have blandede erfaringer med Max. Kan I give jeres
> [...]

Så prøv XLD - den har jeg gode erfaringer med.

http://tmkk.pv.land.to/xld/index_e.html

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Esben

Dato : 31-10-11 15:20

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> wrote:

> Så prøv XLD - den har jeg gode erfaringer med.
>
> http://tmkk.pv.land.to/xld/index_e.html

Tak - er nu under test! OM ikke andet er LAME versionen nyere end MAX' -
og det ser ud til den bedre kan finde data mm.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Esben

Dato : 31-10-11 17:00

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Tak - er nu under test! OM ikke andet er LAME versionen nyere end MAX' -
> og det ser ud til den bedre kan finde data mm.

Hmm ser ud til det er originalen der har problemer...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 31-10-11 23:54

Esben wrote:

> Hmm ser ud til det er originalen der har problemer...

Har du prøvet at åbne filerne enkeltvis med fx. Amadeus Pro? - Den kan
ofte klare ting, andre ikke kan. Har du ikke Amadeus, kan du hente en
gratis fullworking 14-dages demo på www.hairersoft.com

mvh. Erik Richard

Fra : Franz Berliner

Dato : 01-11-11 20:43

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Hmm ser ud til det er originalen der har problemer...

Har du prøvet Rip (http://sbooth.org/Rip/)?
Tjekker op mod en eller anden database om det rippede ligner originalen
godt nok.
--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Kurt Brixen

Dato : 02-11-11 11:52

On 2011-11-01 19:42:33 +0000, Franz Berliner said:

> Har du prøvet Rip (http://sbooth.org/Rip/)?
> Tjekker op mod en eller anden database om det rippede ligner originalen
> godt nok.

Det er sikkert samme database som Max bruger, og Max havde Esben problemer med.

XLD har to metoder:
Introduced a new original secure ripping engine
This is a brand-new secure ripping engine employing a statistical error
correction and a cache defeat. Generally it shows a better and more
consistent result than the existing CDParanoia engine, especially on
slightly damaged discs. At this moment it is not turned on by default,
but I recommend everyone try it. Enabled by setting "Ripper Mode"
option to "XLD Secure Ripper".

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Esben

Dato : 02-11-11 14:50

> [...]

> I recommend everyone try it. Enabled by setting "Ripper Mode" option to

Tak - det var lige sådan noget med settings jeg gerne ville finde ud af!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 01-11-11 15:15

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Begynder desværre at have blandede erfaringer med Max. Kan I give jeres
> [...]

Undskyld, hvad er der i vejen med CLI?

lame --r3mix -q0 --id3v2-only --tt "[indsæt titel her]" --ta "[indsæt
kunstner her]"[mellemrum]
"/Volumes/Audio CD/Track [XX].aiff"
"/Users/[username]/Desktop/[outputfilenamehere].mp3

MacPorts har LAME
--
Jesper
Hvad udad tabes skal indad vindes.

Fra : Esben

Dato : 01-11-11 21:28

Jesper Ørsted <shefan@hotmail.com> wrote:

> [...]
> kunstner her]"[mellemrum]
> "/Volumes/Audio CD/Track [XX].aiff"
> "/Users/[username]/Desktop/[outputfilenamehere].mp3

Tror jeg personligt kommer til at leve og dø i GUI, men ellers tak for
tippet!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad