Nyere bilkøb.
Fra : Ukendt

Dato : 30-10-11 23:25

Er det her et godt køb eller skal man bare glemme det.

http://reedorfbiler.dk/9962.cms?id=906100456

kimila

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-10-11 06:06

kimila skriver:

> Er det her et godt køb eller skal man bare glemme det.

Hvordan ligger den prismæssigt i forhold til lignende biler?

En 2,5 liters er sikkert ganske sjov, men med den brændstofforskrækkelse
der er hos danskerne i dag, er dens vær at komme af med igen, når du vil
have en nyere.

Klaus
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk

Fra : Jan Vennike

Dato : 31-10-11 02:18

On 31 Okt., 06:05, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> [...]
>
> En 2,5 liters er sikkert ganske sjov, men med den brændstofforskrækkelse
> der er hos danskerne i dag, er dens vær at komme af med igen, når du vil

Skal man købe en bil, fordi man selv har lyst til at have den - eller
fordi man er bange for ikke at kunne sælge den igen ???

Så hellere købe en eller anden "bovlam" bil, leve med en langsom bil i
mange år som man inderst ikke vil have og så være sikker på at man kan
komme af med den igen

Ej - køb den bil DU vil have og vær ligeglad med om du kan komme af
med den igen og nyd din tid sammen med den.

/Jan som købte en BMW 735i fordi HAN havde lyst til at køre i den

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-10-11 22:41

Jan Vennike skriver:

> Skal man købe en bil, fordi man selv har lyst til at have den - eller
> fordi man er bange for ikke at kunne sælge den igen ???

Langt de fleste køber på mindst mulige værditab og længest på literen.

Jeg er ikke en af dem.....

Fra : Anders Majland

Dato : 01-11-11 15:16

> Langt de fleste køber på mindst mulige værditab og længest på literen.
> Jeg er ikke en af dem.....

Det er jeg så tæt på at være - men fokuserer mere på den samlede udgift end
blot på værditab eller brændstofforbrug.

Men enig i at man også skal vælge noget der er rart at køre (og være
passager i ) - også derfor skodaen blev valgt med noget komfort udstyr. Det
blev så kun til den lille diesel. Men de ~100hk er nok til at køre
komfortabelt i dagligdagen.

/A

Fra : JS

Dato : 31-10-11 08:36

"kimila" <kimilar at gmail dot com> skrev i meddelelsen
> Er det her et godt køb eller skal man bare glemme det.
>
> http://reedorfbiler.dk/9962.cms?id=906100456

Kender ikke lige 2,5 motoren men bilen kører rigtig godt så det du skal
finde ud af er om prisen er ok ift andre og om der er skavanker ved
2,5-modellen og automatgear.

Fra : Kim

Dato : 31-10-11 14:27

Hej

On 30-10-2011 23:24, kimila wrote:

> Er det her et godt køb eller skal man bare glemme det.

Du har ikke overvejet en BMW i stedet? Nu du alligevel vil have en bil
med en stor motor kan du lige så godt køre tysk i stedet :) Sælger kun
fordi pengene skal bruges på andre ting...

(Det er et tilfælde at min er sat til salg til samme pris).

--
Mvh, Kim
Til salg: http://www.dba.dk/bmw-528i-28-steptr-aut/id-78434215/

Fra : Jan Vennike

Dato : 31-10-11 07:47

On 31 Okt., 14:26, Kim <usen...@mumbojumbo.dk> wrote:
> Hej
>
> On 30-10-2011 23:24, kimila wrote:
>  >

> Du har ikke overvejet en BMW i stedet? Nu du alligevel vil have en bil
> med en stor motor kan du lige s godt k re tysk i stedet :) S lger kun
> fordi pengene skal bruges p andre ting...
>
> (Det er et tilf lde at min er sat til salg til samme pris).
>
> --
> Mvh, Kim
> Til salg:http://www.dba.dk/bmw-528i-28-steptr-aut/id-78434215/

Hørt hørt - men nu mere fordi jeg er glad for min 735i - men den
er så IKKE til salg - sådan så den ud for et år siden da jeg købte den
og ser stadig ud: http://www.vennike.dk/bimmer/visbil.asp.htm

/Jan

Fra : Kim

Dato : 31-10-11 15:24

Hej

On 31-10-2011 14:46, Jan Vennike wrote:
> Hørt hørt - men nu mere fordi jeg er glad for min 735i - men den
> er så IKKE til salg - sådan så den ud for et år siden da jeg købte den
> og ser stadig ud: http://www.vennike.dk/bimmer/visbil.asp.htm

Hehe, den har jeg godt stået og savlet over hos Kørlund forrige år! :)

Har du fået oplakeret døren på den i øvrigt? Jeg erindrer svagt, at den
ene dør (som det eneste på hele bilen) ikke var helt perfekt i lakken(?).

--
Mvh, Kim

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-11 23:54

> [...]
>pengene skal bruges på andre ting...

>(Det er et tilfælde at min er sat til salg til samme pris).

Den ser da også meget pæn ud, men jeg har i forvejen en mondeo 1.8
Expressive 4d fra 1998 som gerne skulle skiftes ud med en noget nyerer bil.

Vi kan da bytte

mvh kimila

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-11 00:02

Ved køb af brugt bil hvilken garanti kan man forvente.
Har man ikke en form for garanti i følge købeloven.
Da jeg i sin tid købte denne her mondeo fik jeg 3 mdr. fuld garanti.
Men det hjælper jo ikke hvis forhandleren ikke vil give sig hvis noget går i
stykker.

mvh kimila

Fra : Gamle

Dato : 01-11-11 14:44

kimila wrote:
> Ved køb af brugt bil hvilken garanti kan man forvente.
> Har man ikke en form for garanti i følge købeloven.

Du har ikke krav på garanti, men 2 års reklamationsret.
Derudover kan forhandleren/sælgeren yde en garanti.
Garanti skal stille køberen bedre end loven foreskriver.
Forden ser flot ud!!

Mvh.
Torben

Fra : Kim

Dato : 01-11-11 07:56

Hej

On 31-10-2011 23:53, kimila wrote:
> Den ser da også meget pæn ud, men jeg har i forvejen en mondeo 1.8
> Expressive 4d fra 1998 som gerne skulle skiftes ud med en noget nyerer bil.

Tro mig, den er i en anden klasse end en Mondeo fra '98. Bunden ser
stadig ud som ny og den er i rigtig god stand mekanisk.

> Vi kan da bytte

Vil godt tage en Mondeo i bytte, men ikke helt lige over. Overvejede at
købe en Mondeo stationcar, men synes de ofte ser ret rustne ud i
årgangene omkring 1997-2000...

--
Mvh, Kim

Fra : Jan Vennike

Dato : 31-10-11 08:40

On 31 Okt., 15:23, Kim <usen...@mumbojumbo.dk> wrote:
> [...]
>
> Har du fået oplakeret døren på den i øvrigt? Jeg erindrer svagt, at den
> ene dør (som det eneste på hele bilen) ikke var helt perfekt i lakken(?).

næææ - syntes den er OK som den er, har ikke lige lagt mærke til det -
men skal da lige have det checket - tak for tippet (selvom den er ud
over nogen form for garanti nu).

/Jan

Fra : Kim

Dato : 31-10-11 17:42

Hej

On 31-10-2011 15:39, Jan Vennike wrote:
> næææ - syntes den er OK som den er, har ikke lige lagt mærke til det -
> men skal da lige have det checket - tak for tippet (selvom den er ud
> over nogen form for garanti nu).

Det var vist den ene fordør, øverst. Men du havde sikkert bemærket det
for længe siden hvis det var der.

Det kunne da være de har fået oplakeret døren. Der er ofte (tror jeg)
småbuler i denne type biler når de får dem (eller der kan være) da de
har været ejet af gamle mennesker i deres sidste dage.

--
Mvh, Kim

Fra : Jan Vennike

Dato : 01-11-11 01:20

On 31 Okt., 22:41, "Klaus D. Mikkelsen"
> [...]
> Jan Vennike skriver:

> Langt de fleste køber på mindst mulige værditab og længest på literen.

Puhaaa - det lød bare sådan

/Jan

Fra : Jan Vennike

Dato : 01-11-11 01:24

On 31 Okt., 17:41, Kim <usen...@mumbojumbo.dk> wrote:
> [...]
> småbuler i denne type biler når de får dem (eller der kan være) da de
> har været ejet af gamle mennesker i deres sidste dage.

En 19 år gammel bil der kun har kørt 77000 km er ihvertifald ikke
voldbrugt

Jeg har så på det år jeg har ejet den, kørt knap 50 kkm - kan sgu ikke
holde op med at køre i den, den er så feeeed

En ting man bare skal have i mente, hvis man køber BMW af den lidt
større slags - forsikring.

Jeg måtte opgive min gamle forsikring, jeg havde haft gennem mange år
(IDA forsikring) som på trods af et mundtligt tilsagn ikke ville
forsikre da det kom til stykket - Jeg er endda super elite bilist
(sidste skade i 1986 pånær glasskader) og "gammel" (46) - men
alligevel måtte jeg rende fra Herodes til Pilatus for at finde en
forsikring før jeg fandt en der "kun" koster 9 kkr om året

/Jan

Fra : Kim

Dato : 02-11-11 19:21

Hej!

On 01-11-2011 08:23, Jan Vennike wrote:
> En 19 år gammel bil der kun har kørt 77000 km er ihvertifald ikke
> voldbrugt

Nej da :) Og BMWs stumper holder endda rigtig længe.

> Jeg har så på det år jeg har ejet den, kørt knap 50 kkm - kan sgu ikke
> holde op med at køre i den, den er så feeeed

Pendlerbil? Lyder ikke som den billigste løsning man kan finde, men
behagelig.

> [...]
> alligevel måtte jeg rende fra Herodes til Pilatus for at finde en
> forsikring før jeg fandt en der "kun" koster 9 kkr om året

Jeg giver ca. 6k for min på kasko og med 3k i selvrisiko uden
præmieforhøjelse. Men har også 12-13 års anciennitet efterhånden, er
holdt op med at tælle :)

IDA havde jeg i tankerne, men de var for dyre. Præmien var ikke specielt
meget højere (en tusse oder so) men selvrisikoen var oppe i små 10k
hvilket jeg synes er urimeligt højt.

--
Mvh, Kim

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-11 10:43

>Er det her et godt køb eller skal man bare glemme det.

>http://reedorfbiler.dk/9962.cms?id=906100456

Hvad med den her.

http://www.biltorvet.dk/biler/brugtebiler/Brugtbildetalje.aspx?BilID=B152402657

mvh kimila

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-11-11 15:46

Jan Vennike skriver:

> Puhaaa - det lød bare sådan

Så havde jeg næppe købt en lille dyr pispotte med rimeligt med
motorkraft og automatgear.......

Fra : Jan Vennike

Dato : 03-11-11 02:18

On 2 Nov., 19:21, Kim <usen...@mumbojumbo.dk> wrote:
> Hej!

> Nej da :) Og BMWs stumper holder endda rigtig længe.

Jeps - har dog lige fået skiftet den ene caliper foran - den havde sat
sig + noget i styrtøjet - tror det var nogle møre gummibælge der havde
sørget for at noget kunne blive slidt som ikke skulle slides - ellers
har jeg ikke haft andet end service udgifter i det sidste år - har dog
fået varsel om at udrykkerlejet i koblingen er ved at gå - håber den
kan trækkes til efter jul

> Pendlerbil? Lyder ikke som den billigste løsning man kan finde, men
> behagelig.

Jeps - pendler bil (80 km/dag) + at jeg bor i sdr. jylland og
regelmæssigt er i staden - afsindigt dyrt, men super behageligt, men
det er den eneste "last" jeg har, så må jeg vel godt forkæle mig selv
lidt

> [...]
>
> IDA havde jeg i tankerne, men de var for dyre. Præmien var ikke specielt
> meget højere (en tusse oder so) men selvrisikoen var oppe i små 10k

Nu havde jeg så IDA i forvejen med min gamle bil + alt andet og var da
tilfredse med dem - men når en bil har mere end 200 hk, vil de ikke
være med mere Kunne da forstå det hvis det var en ung Brian, men
en gammel tudse som mig ???

Nu har jeg så privatsikring gennem banken - 9 kkr/år, 6000 i
selvrisiko, men fri glas + bilkabuler - så det går nok.

/Jan

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-11 00:14

Den 30-10-2011 23:24, kimila skrev:
> Er det her et godt køb eller skal man bare glemme det.
>
> http://reedorfbiler.dk/9962.cms?id=906100456
>
> kimila

Jeg turde ikke købe den alene pga. automatgearet kontra km-tallet. Den
automat-kasse kan blive dyr at reparere. Hvis det havde været en MB så
havde jeg ikke været nervøs.

Fra : Brian Sørup

Dato : 05-11-11 08:38

"Martin Pedersen" <-> skrev i meddelelsen

> Jeg turde ikke købe den alene pga. automatgearet kontra km-tallet. Den
> automat-kasse kan blive dyr at reparere. Hvis det havde været en MB så
> havde jeg ikke været nervøs.

Endnu en Aut.gear-forskrækket dansker der udbreder sin egen frygt og deler
ud af sin uvidenhed......
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-11 19:02

Den 05-11-2011 08:38, Brian Sørup skrev:
> Endnu en Aut.gear-forskrækket dansker der udbreder sin egen frygt og
> deler ud af sin uvidenhed......

Jeg har skam kørt Ford Focus og VW Passat med aut.gear i slutningen af
1990'erne. Begge skiftede dårligt efter 130.000 km og det kunne ikke
justeres. Til gengæld har jeg kørt i MB E290 aut. og E300 aut. fra
midten af 1990'erne og en C180 aut. fra 2005 som alle har rundet 235.000
km. De skiftede som en ny bil.

Det er også kendt at visse BMW 3-serier med aut.gear fra starten af
00'erne kørte med GM aut.gearkasser som skulle være servicefri, men det
var de åbenbart ikke. En del gik i stykker efter 150.000 km. Der har
været en del snak om dette i tyske bilmedier.

En aut.gearkasse er dyrere at reparere på hvis der kommer defekter, og
jeg siger såmen bare, at jeg ikke turde købe en 8 år gammel Ford Mondeo
med aut.gear der har kørt 175.000 km hvis man som spørgeren direkte vil
vide om det er et godt køb.

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-11 01:15

>Jeg turde ikke købe den alene pga. automatgearet kontra km-tallet. Den
>automat-kasse kan blive dyr at reparere. Hvis det havde været en MB så
>havde jeg ikke været nervøs.

Jeg har også droppet den, manden var ikke til at tale med, meget arrogant.
Service bogen var ikke udfyldt, sidste service var i 2008.
Bremserne var rustne, så der skulle skiftes calliber, skiver og klosser og
det gad han ikke.

En anden ting, er det fuldstændig åndsvag at købe en med automat gear, jeg
har set på nogle andre.
En der har erfaring med automat gear i en mondeo.

mvh kimila.

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 06-11-11 15:15

"kimila" <kimilar at gmail dot com> wrote in

> En anden ting, er det fuldstændig åndsvag at købe en med automat gear,
> jeg har set på nogle andre.
> En der har erfaring med automat gear i en mondeo.

I min familie brugte vi et forfærdeligt stort beløb på en Mondeo år 1997
med automatgear og V6 motor. På autoriseret Ford værksted. Det kom aldrig
til at virke og bilen blev solgt med et grimt tab.

Mvh. NKJensen

Fra : Brian Sørup

Dato : 06-11-11 19:06

"Niels Kristian Jensen" <nkj@internetDYTgruppen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> med automatgear og V6 motor. På autoriseret Ford værksted. Det kom aldrig
> til at virke og bilen blev solgt med et grimt tab.

En 1997 Mondeo kører med en anden type gearkasse.
Den 2005 Mondeo der er tale om i første indlæg kører med Durashift gearkasse
der er produceret af Japanske Jatco og de laver gearkassen i 4-5-og 6 trins,
I 2005 kunne den fås som 4-trins der var std, den 5-trins var en option på
Mondeo V6.

Fra : Armand

Dato : 05-11-11 21:38

Den 30-10-2011 23:24, kimila skrev:
> Er det her et godt køb eller skal man bare glemme det.
>
> http://reedorfbiler.dk/9962.cms?id=906100456

Praktisk nok har BT online en artikel omkring emnet generelt:
<http://bt.bilen.dk/test-og-artikler/artikler/2011/09/10-fede-brugte-biler-til-100000-kr/>

Enjoy!

--
Armand.