Outlook til Mail.
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 30-10-11 22:07

En bekendt er nu gået fra PC til Mac (MBP Løve) og jeg har hjulpet lidt
på vej.
Så er der. Han har et ret stort mailkartotek i sin gamle PC i Outlook
(ca. 4.000 stk.).
Kan - og hvis ja, hvordan kan disse føres over i Mail således at der er
som om de oprindeligt var modtaget i Mail.
Vi overvejede blot at vidersende fra PC til Mac Mail, men så vil
afsender jo blive den samme for alle mails (afsender = PC).

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-10-11 22:20

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@stofanet.invalid> wrote:

> [...]
> Vi overvejede blot at vidersende fra PC til Mac Mail, men så vil
> afsender jo blive den samme for alle mails (afsender = PC).

Hvem/hvordan kører han hans mail ?

Hvis han har mulighedfor at køre IMAP så opret den på hans PC, drag&drop
mails og mapper over på imap.

Når han er færdig så opretter han samme konto på hans mac, og vupti,
alle hans mails ligger klar.

/thomas

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 30-10-11 22:23

> Hvem/hvordan kører han hans mail ?

Ikke forstået.

> Hvis han har mulighedfor at køre IMAP så opret den på hans PC, drag&drop
> mails og mapper over på imap.

Hvad er IMAP.

> Når han er færdig så opretter han samme konto på hans mac, og vupti,
> alle hans mails ligger klar.

Det kommer vel nå jeg forstår IMAP.

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-10-11 22:31

> Ikke forstået.

> Hvad er IMAP.

> Det kommer vel nå jeg forstår IMAP.

POP3 er den gammeldags måde at køre mail .. mail lander på serveren ,
når du henter post, f.eks. via Mail.app, så bliver mailen downloadet til
maskine, og evt. slettet på serveren. Dvs. "masteren" er på den lokale
maskine

Med IMAP ligger masteren på serveren. Indbakke, alle mapper etc. ligger
på serveren. Mail klienten læser så fra serveren .... du kan også læse
det samme mail "arkiv" fra flere maskiner, fra din smartphone og fra
webmail og aldig have det samme data at arbejde med, læst og ulæst
status bliver syncet imellem klienterne ....

/thomas

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 30-10-11 22:37

> [...]
> webmail og aldig have det samme data at arbejde med, læst og ulæst
> status bliver syncet imellem klienterne ....

Det har jeg fået forklaret før, jeg havde blot glemt det. Men er det
ikke noget (så vidt jeg husker) jeg skal aftale med min udbyder (min
bekendt TDC og mig selv STOFA) om at få.

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-10-11 22:40

> Det har jeg fået forklaret før, jeg havde blot glemt det. Men er det
> ikke noget (så vidt jeg husker) jeg skal aftale med min udbyder (min
> bekendt TDC og mig selv STOFA) om at få.

jo, Hvis TDC ikke tilbyder IMAP endnu så er det bare at komme væk ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-10-11 22:29

> jo, Hvis TDC ikke tilbyder IMAP endnu så er det bare at komme væk ...

Det mener jeg bestemt ikke, de gør. I hvert fald ikke til private. Til
gengæld er f.eks. iCloud jo blevet gratis, så der er da en mulighed for
at få en IMAP-konto. Der er masser af andre billige og gratis
muligheder. Jeg har f.eks. hørt om noget, der hedder Gmail.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-10-11 22:31

> [...]
> at få en IMAP-konto. Der er masser af andre billige og gratis
> muligheder. Jeg har f.eks. hørt om noget, der hedder Gmail.

Gmail er også helt fint* :)

/thomas

* hvis man ikke har noget imod at Google læser med