Fjerne computers godkendelse i iTunes.
Fra : -=JF=-

Dato : 30-10-11 19:02

Jeg har lige reformateret den maskine jeg har kørende som 'iTunes
server' med det resultat at jeg ikke længere kan lave deling i hjemmet
fra den…

Jeg får at vide at jeg har 5 godkendte maskiner, og at jeg skal fjerne
godkendelsen fra en aller flere maskiner…

For så vidt godt nok - Problemet er blot, at ingen af maskinerne
eksisterer længere - ihvert fald ikke i det setup de havde da de blev
godkendt - så jeg har ingen mulighed for at fjerne godkendelsen.

Jeg kan heller ikke fjerne godkendelse fra alle maskiner på en gang, da
jeg tilsyneladende har brugt funktionen for et halvt års tid siden - og
ikke kan gøre det igen før til foråret en gang.

Nu er gode dyr rådne!
Er der et ninjatrick til at fjerne godkendelse fra maskiner der ikke
eksisterer længere?

--
Mvh. John

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-10-11 19:15

-=JF=- <invalid@invalid.invalid> wrote:

> [...]
>
> Nu er gode dyr rådne!
> Er der et ninjatrick til at fjerne godkendelse fra maskiner der ikke

ja, du kan fra iTunes når du logger ind i Storen nulstille _alle_ dine
godkendelser ...

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 30-10-11 19:45

> ja, du kan fra iTunes når du logger ind i Storen nulstille _alle_ dine
> godkendelser ...

Er det ikke det han siger han ikke må endnu?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-10-11 19:47

Thorbjørn Ravn Andersen, 20111030 <nospam0002+20111030@gmail.com> wrote:

> Er det ikke det han siger han ikke må endnu?

..... *Suk*

/thomas

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 30-10-11 19:55

On Sun, 30 Oct 2011 19:02:23 +0100, <-=JF=-> wrote:
> Nu er gode dyr rådne!
> Er der et ninjatrick til at fjerne godkendelse fra maskiner der ikke
> eksisterer længere?

Neppe noe annet enn å kontakte iTunes-support.
--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-10-11 19:58

> [...]

> eksisterer længere - ihvert fald ikke i det setup de havde da de blev
> godkendt - så jeg har ingen mulighed for at fjerne godkendelsen.

Vi tager den lige igen, jeg kan åbenbart ikke læse mere.

hvis du stadig har adgang tilmaskinen burde du kunne re-auth en af dem,
og se de-auth den med det samme. Det knytter sig nemlig, så vidt jeg har
luret indtilnu, til hardware, så at du har smidt et nyt system på burde
ikke gøre noget.

/thomas

Fra : -=JF=-

Dato : 30-10-11 22:58

On 2011-10-30 18:58:06 +0000, Thomas von Hassel said:

> Vi tager den lige igen, jeg kan åbenbart ikke læse mere.

Skidt sker

> [...]
> og se de-auth den med det samme. Det knytter sig nemlig, så vidt jeg har
> luret indtilnu, til hardware, så at du har smidt et nyt system på burde

Jeg prøver - Tak skal du have!

Og, så skal der brokkes:
Jeg kan godt forstå at deling er begrænset til at gælde fem enheder!
Man vil vel forhindre at f.eks. et kollegium sætter en server op, og at
alle beboere på fællesnettet deler musikken ell.l. - Fair nok!

Men jeg kan fandeme ikke forstå hvorfor Apple skal blande sig i hvor
tit jeg nulstiller mine enheder!

Hvad overser jeg, for det er jo nok ikke et spørgsmål om at ville
genere brugerne

--
Mvh. John

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-10-11 23:02

> [...]

> tit jeg nulstiller mine enheder!
>
> Hvad overser jeg, for det er jo nok ikke et spørgsmål om at ville

Du overser at det nok ikke er Apple der har fundet på den regel .. Apple
er jo afhængeige af pladeselskaber og tv og film producenter og det er
nok dem der har skrevet netop de linier i kontrakten.

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 30-10-11 23:13

-=JF=- <invalid@invalid.invalid> writes:

> [...]
> at alle beboere på fællesnettet deler musikken ell.l. - Fair nok!
>
> Men jeg kan fandeme ikke forstå hvorfor Apple skal blande sig i hvor

Så kan kollegianerne bare dele lystigt og nulstille når den er løbet
fuld. Det er rent håndjern.

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 31-10-11 00:49

On Sun, 30 Oct 2011 22:58:25 +0100, <-=JF=-> wrote:

> Men jeg kan fandeme ikke forstå hvorfor Apple skal blande sig i hvor
> tit jeg nulstiller mine enheder!

Det er vel derfor de har en 'deauthorize computer' som valg i menyene.
Slik at de skal slippe å bry seg.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-10-11 08:08

Tor Einar Samdahl <teisam@online.no.vil.itj.ha.no.spam> wrote:

> Det er vel derfor de har en 'deauthorize computer' som valg i menyene.
> Slik at de skal slippe å bry seg.

njeah, man skal bare huske det inden man smider sin gamle computer på
lossepladsen :)

/thomas