Problem med at gendanne fra "time machine"~
Fra : Langgaard

Dato : 30-10-11 10:18

Hej

Efter at have leget lidt med iCloud, har jeg mistet alle aftaler i
iCal på min iMac (Lion), og på min iPhone (Iox5) er de aftaler ældre
end 30 dage også væk. Men aftalerne ligger jo trygt og godt på min
"Time Machine", men ved forsøg på gendannelse får jeg meddelelsen:
“iCal” kan hverken ændres eller slettes, fordi emnet kræves af Mac OS
X." , hvad er nu det for noget?

God søndag aften.

--
Langgaard

Fra : Kent

Dato : 31-10-11 09:32

Langgaard <langgaard@klarupnet.dk> wrote:
> [...]
> "Time Machine", men ved forsøg på gendannelse får jeg meddelelsen:
> iCal kan hverken ændres eller slettes, fordi emnet kræves af Mac OS

jeg ved ikke hvordan du kommer tilbage før iCloud. Men det er en
indstilling om ældre end 30 dage i iCloud. Jeg ville fjerne iCloud-kontoen
på begge maskiner og så oprette den igen. På min MacBook og iPhone betød
det en oprydning i rodet og bagefter fungere det godt.

Men alle data på enhederne bliver slettet. Og så er rent iCloud fremover.
Det ser ud til at være straffen for at være så "tåbelig" at tilslutte sig
iCloud.

Det er muligt, at du lige skal inden om icloud.com og rette indstillinger.

--
Kent

Fra : Langgaard

Dato : 01-11-11 03:45

On 31 Okt., 09:31, Kent <kentmagnussenF_J...@gmail.com> wrote:

> [...]
> på begge maskiner og så oprette den igen. På min MacBook og iPhone betød
> det en oprydning i rodet og bagefter fungere det godt.

Og tak for din tid.

Jeg ved ikke hvordan jeg fjerner iCloud kontoen på iMacen, jeg har
fået den fjernet på iPhonen, med tab af data tilfølge

Jeg ønsker bare en iMac uden iCloud konto, som jeg så kan gendanne fra
"timemachine".

> Men alle data på enhederne bliver slettet. Og så er rent iCloud fremover.
> Det ser ud til at være straffen for at være så "tåbelig" at tilslutte sig
> iCloud.

Det er ikke særlig smart lavet.

> Det er muligt, at du lige skal inden om icloud.com og rette indstillinger..

Der er der ikke rigtigt noget (jeg har ikke fundet noget) at ændre.

--
Langgaard

Fra : Langgaard

Dato : 04-11-11 07:01

> [...]

> på begge maskiner og så oprette den igen. På min MacBook og iPhone betød
> det en oprydning i rodet og bagefter fungere det godt.

Jeg aktiverede kontoen igen, og så havde jeg igen alle aftaler i mine
kalendere

> Men alle data på enhederne bliver slettet. Og så er rent iCloud fremover.
> Det ser ud til at være straffen for at være så "tåbelig" at tilslutte sig
> iCloud.

Jeg har ikke mistet data ved at slette/deaktivere kontoen, kontoen med
filerne var jo ikke slettet i "skyen" (icloud.com), så jeg fik hentet
mine data ned igen da jeg loggede ind.

Men jeg er bekymret over min Time Machine, at jeg ikke kunne hente
kalenderens data ud af den, det er da surt!

--
Langgaard

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-11-11 00:05

Langgaard <langgaard@klarupnet.dk> wrote:

> Jeg aktiverede kontoen igen, og så havde jeg igen alle aftaler i mine
> kalendere

iCloud er lidt anderledes end MobileMe. I iCloud ligger alle data på
nettet, og iCloud bestemmer, hvad der kommer ud på enhederne. I MobileMe
var hver enhed selvstændig og havde selv data liggende. Havde man bare
sine data liggende på en enhed, kunne man derfra overføre dem til sine
egne enheder via MobileMe.

> [...]
>
> Men jeg er bekymret over min Time Machine, at jeg ikke kunne hente
> kalenderens data ud af den, det er da surt!

Gjorde du det på den rigtige måde? Her er en artikel om at miste data på
iCloud og redde dem igen:

Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Fra : Kent

Dato : 05-11-11 00:39

Henrik Münster forklarede:
> [...]
> var hver enhed selvstændig og havde selv data liggende. Havde man bare
> sine data liggende på en enhed, kunne man derfra overføre dem til sine

Det som jeg er sur over er, at mine data oprindelig lå på min iPhone.
Så bliver alle overført til iCloud og slettet på min iPhone. Da jeg så
havde problemer med iCloud og ville af med det igen, så var alt bare
væk.

Her burde have været givet en advarsel ved oprettelse. Og ikke på side
98 ud af 119 i betingelserne for iCloud.

Kent