Knækket lydpotte
Fra : dots

Dato : 30-10-11 11:01

Igår på vej hjem ad den mere eller mindre bumlede markvej, lød min russer
pludselig som en tanks.
Det viste sig at være lydpotten, "cigaren", der var helt og aldeles knækket
af.
Udstødningssystemet på min Dnepr MT16 er en 2 i1 model, der ender udi
"cigaren" mellem mc og sidevognen.

Spørgsmålet er så, om jeg kan lave en lappeløsning der kan holde
midlertidigt, læs ca en uge, måske 14 dage før jeg kan få hjælp af en habil
svejser.

Materialer ved hånden: Galvaniseret hegnstråd nr 14, et stykke gammelt
galvaniseret pladejern, på øjemål vel 1mm tykt, en øldåse, en dåse flåede
tomater og det er det hele.
Jeg har en pladesaks, men kan jeg få et stk plade bukket så tæt at det
nytter noget, og kan jeg få det til at holde sammen?
Cigaren er slet og ret cigarformet uden nogen mulighed for at sætte noget
fast.

Gode råd og staldtips ønskes

dots

Fra : DMCN 721

Dato : 30-10-11 15:03

"dots" <dots@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> nytter noget, og kan jeg få det til at holde sammen?
> Cigaren er slet og ret cigarformet uden nogen mulighed for at sætte noget

Hej Dots.
En dåse flåede tomater, 2 stk spændebånd i passende størrelse. Klip
tomatdåsen op, rul den opskårede dåse rundt om cigaren og spænd en
spændebånd på hver side at knækket. Nu så jeg godt at du har hegnstråd og
hvis du vikler det rigtigt fast, kan du vel godt undlade 10 - 20 kroner til
spændebånd. Men, det er jo en russer, så spændebånd bør høre til i din
værktøjskasse, ligesåvel som ledning og gaffa og ekstra tændrør og
lommelygte til reparation på mørke veje :)
Hilsen
Jarl
--
Exrusser K750 årgang 1966