Spotify
Fra : Steen

Dato : 29-10-11 09:52

Spotify er mit nyeste legetøj, og herligt at opdage ny musik på.
Premium versionen giver musik i 320kbps - men hvilken kvalitet er
gratisversionen i?
--
Steen

Fra : Ã…ge Halldorsson

Dato : 29-10-11 10:00

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Spotify er mit nyeste legetøj, og herligt at opdage ny musik på.
> Premium versionen giver musik i 320kbps - men hvilken kvalitet er
> [...]

Nogen der ved hvad det der Spoftifut er for noget. Er det bare sån en af de
sædvanlige radiostationer,
som bare har haft store reklametrommer.

Hilsen Ã…ge

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-11 10:04

meddelelse news:4eabc092$0$303$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Nogen der ved hvad det der Spoftifut er for noget. Er det bare sån en af
> de sædvanlige radiostationer,
> som bare har haft store reklametrommer.

Åge, det er allerede blevet forklaret i dk.medier.radio, sidste gang du
spurgte.
Er det korttidshumommelsen der svigter? Alzheimer? ;)

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-11 10:02

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Spotify er mit nyeste legetøj, og herligt at opdage ny musik på.
> Premium versionen giver musik i 320kbps - men hvilken kvalitet er
> gratisversionen i?

160, ifølge dem selv http://www.spotify.com/dk/help/faq/tech/codec-quality/

/Alex

Fra : Steen

Dato : 29-10-11 15:19

On 2011-10-29 09:02:29 +0000, Alex Linaa said:

> "Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> 160, ifølge dem selv http://www.spotify.com/dk/help/faq/tech/codec-quality/
>
> /Alex

Okay, så betaler jeg gerne for at få 320 kbps.
Tror nu næppe det vil få mig til at stoppe med at købe CD'er - måske
lige modsat.
Jeg tror Spotify måske endda vil gavne musikbranchen, og fremtiden
måske ikke er til at købe musik, men abonnere på en tjeneste hvor al
musik er tilgængelig.
--
Steen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-10-11 19:32

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
> Jeg tror Spotify måske endda vil gavne musikbranchen, og fremtiden
> måske ikke er til at købe musik, men abonnere på en tjeneste hvor al

Jeg kan fint vurdere med 160kb/sec om det er en skive jeg vil have ...
og så køber jeg cd'en ... ingen grund til at opgradere til premium for
mig

/thomas

Fra : Steen

Dato : 30-10-11 09:36

> Jeg kan fint vurdere med 160kb/sec om det er en skive jeg vil have ...
> og så køber jeg cd'en ... ingen grund til at opgradere til premium for
> mig
>
> /thomas
De ting der ligger på Spotify er ikke noget jeg render ud og køber
foreløbigt, da de kan tilgåes både fra min computer, iPad og iPhone
(streaming til iPad+iPhone kræver Premium Spotify), og faktisk også kan
hentes til offline-brug - så det er egentligt kun hullerne i Spotify jeg
kunne overveje at fylde ud med CD-køb.
--
Steen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-10-11 10:15

> [...]

> Spotify), og faktisk også kan hentes til offline-brug - så det er
> egentligt kun hullerne i Spotify jeg kunne overveje at fylde ud med

Jeg har det stadig bedst med kvaliteten af en "rigtig" cd og ripper
alting til lossless formater ... men det er nok bare mig ;)

/thomas

Fra : Carl Drud

Dato : 30-10-11 19:10

Steen <isteen@gmail.com> writes:

> [...]
> Jeg tror Spotify måske endda vil gavne musikbranchen, og fremtiden
> måske ikke er til at købe musik, men abonnere på en tjeneste hvor al

Er betalings kontiene også "sovset" ind i Facebook?

--
Carl

Fra : Steen

Dato : 30-10-11 23:22

Carl Drud <carl.drud@gmx.com> wrote:

> Er betalings kontiene også "sovset" ind i Facebook?

Ved ikke lige hvad du mener, men jeg har ingen Facebookkonto

--
Steen

Fra : Carl Drud

Dato : 31-10-11 18:59

Steen <iateen@gmail.com> writes:

> Ved ikke lige hvad du mener, men jeg har ingen Facebookkonto

Det blev omtalt i en anden gruppe at oprettelse af en gratis konto var
betinget af man havde en FB konto.

--
Carl

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-11 20:58

Den 31-10-2011 18:58, Carl Drud skrev:
> Det blev omtalt i en anden gruppe at oprettelse af en gratis konto var
> betinget af man havde en FB konto.

Skal man ikke også have en Facebook konto for at købe Spotify Premium ?

Fra : Steen

Dato : 04-11-11 17:12

Martin Pedersen <-> wrote:

> Skal man ikke også have en Facebook konto for at købe Spotify Premium ?

Aner det ikke. Jeg havde en svensk konto jeg bare konverterede til en
dansk konto, så slap jeg for at lave en konto hos Facebook
--
Steen

Fra : P. Petersen

Dato : 31-10-11 21:36

"Steen" skrev i meddelelsen

[...]

Synes Spotify er ret genialt. Har en masse features Youtube skulle have
fundet på for længe siden.
Jeg tror jeg primært vil bruge det til, at "bladre" i en masse musik og
derudfra vælge det, jeg vil investere i, i en god kvalitet.
Men allerede mange herlige lyt til gamle numre jeg ikke har kunnet finde på
cd-udgivelser.
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Steen

Dato : 01-11-11 22:00

P. Petersen <psp@ka-net.dk> wrote:

> [...]
> derudfra vælge det, jeg vil investere i, i en god kvalitet.
> Men allerede mange herlige lyt til gamle numre jeg ikke har kunnet finde på

Plus der findes flere forskellige udgaver af samme albums, bonusnumre
etc. der ikke lige er almindeligt tilgængelige.
Faktisk har jeg et album, hvor der i standardudgaven er lidt knas men
lyden i starten af et nummer (og det har jeg tjekket via flere udgaver
af CD'en), men Spotify har udover samme album, et album med samme numre
plus nogle bonustracks...og har er lyden korrigeret.

Det nye Metallica-album er ikke på Spotify endnu, og jeg nægter
simpelthen at bruge penge på det album, så jeg venter lige et par dage
endnu med at høre det i sin helhed
--
Steen

Fra : P. Petersen

Dato : 01-11-11 22:15

"Steen" skrev i meddelelsen news:1ka2q7c.s067c7ea837rN%isteen@gmail.com...

> [...]

Det nye Metallica-album er ikke på Spotify endnu, og jeg nægter
simpelthen at bruge penge på det album, så jeg venter lige et par dage

Steen du gav jo selv link til Metallica og Lou Reed i din tidligere tråd,
der handlede om det.
http://www.loureedmetallica.com/listen-to-lulu.php
Lyder ad jeg ved ikke hvad.
Her kan du høre hele albummet inden du Ikke investerer i det. Lol.
Med venlig hilsen
Pelle