BroBizz-placering.
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-10-11 14:52

Er det "sorte" felt bag bakspejlet et velegnet sted at placere
bizz'en, eller er det det eneste sted den ikke virker?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Lars [6710]

Dato : 29-10-11 15:16

Den 29-10-2011 15:52, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Er det "sorte" felt bag bakspejlet et velegnet sted at placere
> bizz'en, eller er det det eneste sted den ikke virker?

Min virker ihvertfald der og generer ikke udsynet når den er placeret der.

Nogen gange har jeg ikke lige fået den sat på plads og er trillet
igennem med "håndholdt" brobizz... det har også virket, men gad vide om
det er lovligt ?

mvh

Lars

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-10-11 15:20

On Sat, 29 Oct 2011 16:15:43 +0200, "Lars [6710]"
<lars@hoerXXXXlyck.dk> wrote:

>Min virker ihvertfald der og generer ikke udsynet når den er placeret der.

>--

Den sidder nemlig fint der, men jeg tænkte at ruden ikke er
tilstrækkeligt gennemsigtig der. Jeg sætter den der.

> [...]

>Nogen gange har jeg ikke lige fået den sat på plads og er trillet
>igennem med "håndholdt" brobizz... det har også virket, men gad vide om

Du står med det ene ben i spjældet, Lars.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Lars [6710]

Dato : 29-10-11 16:33

Den 29-10-2011 16:19, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Du står med det ene ben i spjældet, Lars.

Damn, og så på en lørdag

Fra : alexbo

Dato : 29-10-11 15:53

<folmer@rasmussen.dk> skrev

> Er det "sorte" felt bag bakspejlet et velegnet sted at placere
> bizz'en, eller er det det eneste sted den ikke virker?

Det er et rigtig godt sted, der er mindst eller ingen varmereflekterende
virkning, den kan begrænse GPS, brobizz og andre stråleafhængige apparater.

mvh
Alex Christensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-10-11 16:51

folmer@rasmussen.dk skriver:

> Er det "sorte" felt bag bakspejlet et velegnet sted at placere
> bizz'en, eller er det det eneste sted den ikke virker?

De søde piger på storebælt anbefaler det ligefrem. For et års tid siden
skulel jeg over med Touran'en og her var den gamel "bizz" løbet tør fro
strøm, så jeg fik en ny (og meget mindre), her blev det anbefalet at
sætte den ope bag spejlet. Eneste anke fra mit vedkommende er at på en
Touran er det sorte ikke sort glas, men sorte "prikker" lagt ovenpå
glasset og sådan en overflade er en sugekop ikke glad for. Men der fik
jeg så en holder med klæbepude stukket i hånden........

Klaus
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk

Fra : admin

Dato : 29-10-11 18:41

folmer@rasmussen.dk wrote:
> Er det "sorte" felt bag bakspejlet et velegnet sted at placere
> bizz'en, eller er det det eneste sted den ikke virker?

ret beset, så er det vel foran bagspejlet

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-10-11 19:43

On Sat, 29 Oct 2011 19:41:27 +0200, "admin" <administration@hsfo.dk>
wrote:

>ret beset, så er det vel foran bagspejlet

>--

Det er muligt at det er foran, men det hedder denondelyneme stadig
bakspejlet! )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Ravn

Dato : 29-10-11 20:49

<folmer@rasmussen.dk> skrev

> Det er muligt at det er foran, men det hedder denondelyneme stadig
> bakspejlet! )

Bakspejlet er en nyere betegnelse, for det det oprindelig hed bagspejlet.

Prøv og kig i gamle teoribøger.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 29-10-11 21:02

Den 29-10-2011 21:49, Uffe Ravn skrev:

> Bakspejlet er en nyere betegnelse, for det det oprindelig hed bagspejlet.

Ikke at forveksle med agterspejlet.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 29-10-11 21:06

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev

> Ikke at forveksle med agterspejlet.

Som er minde vindomsust end vindspejlet

Og forhåbentlig højere placeret end vandspejlet

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 29-10-11 23:21

Den 29-10-2011 22:06, Uffe Ravn skrev:
> "Ib Jakobsen"<senator@post.tele.dk> skrev

> Som er minde vindomsust end vindspejlet
>
> Og forhåbentlig højere placeret end vandspejlet

Hvorfor er det mon at jeg kommer til at tænke på:
De Gyldne Løver med I Hawet

--
Uffe Bærentsen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-10-11 21:59

Den 29-10-2011 20:43, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Det er muligt at det er foran, men det hedder denondelyneme stadig
> bakspejlet! )

Folmer for f*nden! Har du aktier et sted de laver skærmrens?

Fra : admin

Dato : 30-10-11 07:43

folmer@rasmussen.dk wrote:

> Det er muligt at det er foran, men det hedder denondelyneme stadig
> bakspejlet! )

Nej det hedder bag ved spejlet

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-10-11 08:32

Den 30-10-2011 07:42, admin skrev:
> Nej det hedder bag ved spejlet

Jeg ved godt at det anses som kedeligt at smide fakta ind i en god
debat, men netop den her gør vist ikke den igangværende debat mindre
grinagtig.

Fra "Ordbog over det danske sprog";

Bakspejl, et. (sj. Backspejl). (jf. Bagspejl S)
spejl hvori føreren af et motorkøretøj kan orientere sig bagud; dels (og
især) om det indvendige spejl midt for forruden, dels om udvendige
sidespejle; førerspejl.
Der anbringes 1 Stk. indvendigt Bakspejl. IngBygn.1947.191.sp.2.
lastbilens ene bakspejl. Socialdem.8/8 1952.1.sp.6.
Jeg opdagede, at hun sad og holdt øje med Tore og Helle gennem
backspejlet. Rifbjerg.​KU.142.

Bagspejl, et. (jf. Bakspejl S)
spejl hvori føreren af et motorkøretøj (ell. fly) kan orientere sig
bagud. TeknO. FlyveO.144.
(på færdselsplakat:) Brug Bagspejlet .. (Rådet for større
Færdselssikkerhed) skrev selv i begyndelsen bak-spejl, men blev saa af
politiet gjort opmærksom paa, at spejlet jo ikke først og fremmest skal
anvendes til at bakke med .. Bagspejlet er nu blevet det officielle ord.
B.T.26/6 1957.4.sp.1.

Fra : admin

Dato : 30-10-11 19:37

folmer@rasmussen.dk wrote:

> Det er muligt at det er foran, men det hedder denondelyneme stadig
> bakspejlet! )

No old man, du skal ha dine skolepenge tilbage, så
kan du nok købe et bagspejl

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 30-10-11 19:46

Den 30/10/11 19.37, admin skrev:
> No old man, du skal ha dine skolepenge tilbage, så
> kan du nok købe et bagspejl

Øhh - et bagspejl, er det et man bruger når man skal inspicere
tilstanden af en vis legemsdel ??

Andreas M. Hansen

Fra : Armand

Dato : 30-10-11 21:13

Den 30-10-2011 19:46, Andreas Møller Hansen skrev:

> Øhh - et bagspejl, er det et man bruger når man skal inspicere
> tilstanden af en vis legemsdel ??

På den anden side set så burde det jo være kaldt et bakke eller et
baknings -spejl, hvis det er den funktion der afstedkommer benævnelsen.

Og så vil jeg godt imødegå den gamle 50'er udtalelse som en anden havde
fundet frem: Det er da netop en uvane at bakke ved at kigge vedvarende
ud af bagruden ved at dreje hoved og overkrop :-|

--
Armand.

Fra : -=JF=-

Dato : 30-10-11 10:40

On 2011-10-29 13:52:02 +0000, folmer@rasmussen.dk said:

> Er det "sorte" felt bag bakspejlet et velegnet sted at placere
> bizz'en, eller er det det eneste sted den ikke virker?

Den kan sagtens læses gennem det sorte felt, men mit felt består af en
masse små bitte knopper, så sugekopperne kan slet ikke sidde der.
Lige nu sidder min bizz foran bakspejlet så den er usynlig indefra, men
den har i årevis ellers siddet helt oppe i øverste højre hjørne af
ruden.
--
Mvh. John

Fra : Armand

Dato : 30-10-11 14:18

Den 29-10-2011 15:52, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Er det "sorte" felt bag bakspejlet et velegnet sted at placere
> bizz'en, eller er det det eneste sted den ikke virker?

En kort historie der besvarer dit spørgsmål:
Jeg var engang over bæltet med en kammerat og vi havde aftalt at hvis
jeg betalte for broen, så gav han bensinen. Følgelig tog jeg min egen
Bizz med, men ved gennemkørsel af bomanlægget bibbede både dén og hans
egen, der ellers lå i handskerummet (uindpakket i den medfølgende
alu-forede pung)

--
Armand.

Fra : Nicolai Lang

Dato : 30-10-11 18:05

On Sat, 29 Oct 2011 15:52:02 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

>Er det "sorte" felt bag bakspejlet et velegnet sted at placere
>bizz'en, eller er det det eneste sted den ikke virker?

I vores C5'er er det der den går bedst igennem (der er varmetråde i
forruden). Tror det område netop er friholdt for isolerende ting til
det formål

mvh
Nicolai

Med venlig hilsen