Terrorlov/vs efterretningsopgaver
Fra : Cykelsmeden

Dato : 28-10-11 15:43

Man kan have flere meninger om indholdet i Sass Larsen sagen, men det
undrer mig hvordan PET kommer til indholdet af sms mellem to
privatpersoner. Da ingen angiveligt har overtrådt terrorloven, må
sådanne aflytninger vel kun foretages med en dommerkendelse?
Har efterretningstjenesten haft Sass i kikkerten for terrorvirksomhed,
eller har der været udstedt en dommerkendelse?

//finn

Fra : emjeppesen

Dato : 28-10-11 15:57

Cykelsmeden skrev:

> [...]
>Har efterretningstjenesten haft Sass i kikkerten for terrorvirksomhed,
>eller har der været udstedt en dommerkendelse?

det kunne jo ske, at de har en fast aflytning på den farlige rocker.

Hilsen emj

Fra : Ralph

Dato : 28-10-11 16:01

"Cykelsmeden" <afsender@not2old.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Har efterretningstjenesten haft Sass i kikkerten for terrorvirksomhed,
> eller har der været udstedt en dommerkendelse?

Et gæt: Sass skulle sikkerhedsvurderes da han var ministeremne, så der må
PET vel snage i hvad de mener er relevant. Dette må vel pr. automatik give
en dommerkendelse.

--
Ralph

Fra : Jesper Lund

Dato : 28-10-11 16:41

Ralph wrote:

> Et gæt: Sass skulle sikkerhedsvurderes da han var ministeremne, så der
> må PET vel snage i hvad de mener er relevant. Dette må vel pr. automatik
> give en dommerkendelse.

SMS beskeder gemmes kun hvis der er en aflytningskendelse, men det kan
være krigsministeren (rockeren) som var omfattet af kendelsen.

--
Jesper Lund

Fra : Per H. Kristensen

Dato : 29-10-11 06:27

"Cykelsmeden" skrev i meddelelsen

[...]

===
Som jeg forstod det havde han selv medbragt de sms´er. Og hans forsvar er
papirtyndt, hvis man overhovedet kan kalde det et forsvar.

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 29-10-11 13:35

Per H. Kristensen wrote:
> [...]
> Som jeg forstod det havde han selv medbragt de sms´er. Og hans
> forsvar er papirtyndt, hvis man overhovedet kan kalde det et forsvar.

Forsvar for hvad?

Før man taler om et forsvar, må der være en anklage. Er der en anklage
fra PET mod Sass Larsen? Jeg har ikke set nogen offentliggjort,
alligevel er han idømt en straf som er eksekveret. Nærmest Kaffkask.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Jan Kronsell

Dato : 29-10-11 13:58

[...]

Hvilken straf? Idømt af hvem?

Jan

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 29-10-11 14:12

On Sat, 29 Oct 2011 14:57:59 +0200, "Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk>
wrote:

>Hvilken straf?
Han blev ikke minister.

>Idømt af hvem?
Helle Thorning-Schmidt.

/Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-10-11 14:59

Hans Kjaergaard skrev:

> Han blev ikke minister.

Det blev jeg heller ikke.

> Helle Thorning-Schmidt.

Hvorfor straffer hun mig?

--
Bertel

Fra : admin

Dato : 29-10-11 18:32

Bertel Lund Hansen wrote:

> Det blev jeg heller ikke.

Nej, heldigvis

> Hvorfor straffer hun mig?

Fordi der er ikke mange der har fiduso til dig

Fra : Jan Kronsell

Dato : 29-10-11 22:43

wrote:

>Hvilken straf?
Han blev ikke minister.

>Idømt af hvem?
Helle Thorning-Schmidt.

Helle Thorning-Schmidt har valgt at han ikke skulle være minister. Det er
vel ikke en straf. Hvis min formand ikke udpeget mig til en bestemt post i
organisationen e det da heller ikke en straf.

Jan