Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Google søgefidus i EI 9 spørgsmål
Fra : Henning Lund

Dato : 28-10-11 16:01

Jeg har installeret den der toolbar fra Google i internet explore
og har haft det gennem mange år, nu pludselig opfører den sig
sært.
Hvis jeg bruger toolbaren til at søge på f.eks stegepander og
dette ikke giver et resultat jeg kan bruge, så skriver jeg f.eks
Pyrolux stegepander i søgefeltet og søger, hvis jeg går ind på en
af de foreslåede sider den har fundet og derefter trykker på "pil
tilbage" i browseren, så står der kun stegepander i søgefeltet,
den har glemt alt om pyrolux stegepander som jeg skrev. Hvad
skyldes dette, det er skideirreterende at skulle udfylde
søgefeltet påny efter hvert besøg på en side i søgningen.

Henning Lund
http://www.tjae.dk/ http://www.vestvejr.dk/

Fra : scootergrisen

Dato : 29-10-11 01:42

Hvis du bruger det søgefelt der er i den toobar du har installeret så
skulle der da vist gerne blive ved med at stå det sidste du har skrevet.

Fra : Henning Lund

Dato : 29-10-11 07:38

scootergrisen wrote:
> Hvis du bruger det søgefelt der er i den toobar du har
> installeret så
> skulle der da vist gerne blive ved med at stå det sidste du har
> skrevet.

Ja det skulle der og jeg var fri for spørge men nu forholder det
sig ikke lige sådan.

Fra : scootergrisen

Dato : 29-10-11 20:11

Jeg har prøvet og det jeg skriver i toolbar søgefeltet bliver stående
til jeg skriver noget andet.

Mener du at teskten på googles hjemmesides søgefelt bliver ændret ?
Fordi du har jo ikke kontrol over hvordan google laver deres hjemmeside
og de ændre den engang imellem.

Fra : Henning Lund

Dato : 29-10-11 21:03

scootergrisen wrote:
> [...]
> ændret ?
> Fordi du har jo ikke kontrol over hvordan google laver deres
> hjemmeside og de ændre den engang imellem.

Prøv at læs mit første indlæg engang til.

Fra : Kent

Dato : 30-10-11 10:28

Henning Lund formulerede fredag:
> [...]
> skrev. Hvad skyldes dette, det er skideirreterende at skulle udfylde
> søgefeltet påny efter hvert besøg på en side i søgningen.

Jeg har ikke svar på dit spørgsmål da jeg ikke selv bruger google
toolbar. Men du kan jo ændre standard søgemaskinen fra Bing til google
i IE, så slipper du helt for at have google toolbar installeret.

Men du kan selvfølgelig prøve at fjerne google toolbar helt fra
systemet og så installerer igen. Det bør vel ikke tage mere end 5
minutter i alt. Normalt når det er noget med IE ville jeg også foreslå
at rydde cache på IE, men google toolbar bruger vel sin egen cache?

Kent

Fra : Henning Lund

Dato : 30-10-11 13:45

Kent wrote:

> Men du kan selvfølgelig prøve at fjerne google toolbar helt fra
> systemet og så installerer igen. Det bør vel ikke tage mere end
> 5
> minutter i alt.
Er prøvet et par gange

>Normalt når det er noget med IE ville jeg også foreslå
> at rydde cache på IE, men google toolbar bruger vel sin egen
> cache?

Pas

Fra : emjeppesen

Dato : 30-10-11 14:45

Henning Lund skrev:

>Er prøvet et par gange

Så prøv igen.
VIS/VÆRKTØJSLINJER og fjern flueben ved Google toolbar.
den kan så vidt jeg husker også fjernes fra TILFØJ/FJERN programmer i
kontrolpanel.

>Pas

Prøv browseroprydning
Funktioner/Internetindstillinger
Under fanebladet generel
Browserdata/slet

Hilsen emj

Fra : Henning Lund

Dato : 31-10-11 18:00

emjeppesen wrote:

> den kan så vidt jeg husker også fjernes fra TILFØJ/FJERN
> programmer i
> kontrolpanel.

Det kan den også

> Prøv browseroprydning
> Funktioner/Internetindstillinger
> Under fanebladet generel
> Browserdata/slet
>
> Hilsen emj

Done, tester videre

Fra : Jarhead

Dato : 09-11-11 05:39

Hej
Prøv at gå ind i google's toolbar indstillinger - Generelt - fjern flueben
ved "Aktiver Direkte for at kunne søge og browse hurtigere"

Fra : Henning Lund

Dato : 09-11-11 06:27

Jarhead wrote:
> [...]
> fjern
> flueben ved "Aktiver Direkte for at kunne søge og browse

Prøver

Fra : Cykelsmeden

Dato : 09-11-11 22:21

Den 28-10-2011 17:01, Henning Lund skrev:
> [...]
> om pyrolux stegepander som jeg skrev. Hvad skyldes dette, det er
> skideirreterende at skulle udfylde søgefeltet påny efter hvert besøg på

Det første jeg gør med google er at sætte søgeresultater til at åbne i
nyt vindue. Herved har jeg altid søgeresultatet tilgængeligt. Det kræver
lige en dags tilvænning at lukke vinduer på fanebladet i stedet for
browservinduet.

//finn

Fra : Henning Lund

Dato : 10-11-11 05:38

Cykelsmeden wrote:

> [...]
> Det
> kræver lige en dags tilvænning at lukke vinduer på fanebladet i

Hmm trals mulighed, hvornår faen har de skruet i Gåågle, det
plejer da ikke at være sådan?