Atter brug for hjælp til tydning ...
Fra : Fiel

Dato : 28-10-11 02:50

Kære gruppe

Så er jeg på den igen. Det drejer sig om et par af mine tipoldeforældres navne m.m.

Kirkebog - Aalborg amt, Hindsted herred, Als sogn, 1818 , Opslag 36.

24. marts
Niels Peter
Hjemmedøbt 25. marts, publiceret 1? maj

Gaardmand ? Kristen? Lybæk eller Lybech og Maren Jacobsdatter? i Als?

Fadderne giver jeg op overfor
Jeg genkender kun Nielsen et sted og byen Wisborg et par steder.

Endelig er jeg i tvivl om dåbsdagen i maj 13. eller 17.

Tør jeg skrive: På forhånd tak for hjælpen

Med venlig hilsen
Leif B. (9530)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-10-11 17:55

Fiel wrote:

> Endelig er jeg i tvivl om dåbsdagen i maj 13. eller 17.

Den 12. - sådan skrev man 2-taller for et par hundrede år siden.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk

Fra : Arne Feldborg

Dato : 28-10-11 20:42

Fiel <webleif@gmail.com> skrev Fri, 28 Oct 2011 01:49:32 -0700 (PDT)

>Endelig er jeg i tvivl om dåbsdagen i maj 13. eller 17.

Dåbsdagen er den 17. maj og moderen er introduceret samme dag.
Tegningen er ikke helt ens, men sådan må det være.

--
mvh, A:\Feldborg
feldborg@haunstrup.dk

Fra : Arne Feldborg

Dato : 28-10-11 21:02

Fiel <webleif@gmail.com> skrev Fri, 28 Oct 2011 01:49:32 -0700 (PDT)

>Gaardmand ? Kristen? Lybæk eller Lybech og Maren Jacobsdatter? i Als?

Jeg læser:

Gaardmand xten (=Christen) Lybek
og Mette Pe-
dersdtr. Als