Samsung BluRay afspiller med netværksstik
Fra : -= bgn =-

Dato : 25-10-11 17:39

Jeg har købt en BDD5100XE Samsung Blu-Ray afspiller med bl.a. netværksstik
( Youtube og den slags)
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/dvd-blu-ray-barbare-afspillere/BDD5100XE/samsung-blu-ray-afspiller-bd-d5100

Umiddelbart er det et større projekt at trække kabel fra routeren i et rum -
op over loftet - og ned i det andet rum hvor afspilleren står.

Routeren er en trådløs D-Link 855

Kan jeg sætte noget trådløst i netstikket på afspilleren, så jeg kan få den
på netværket / Internettet?

Bo

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-11 18:26

Den 25-10-2011 18:38, -= bgn =- skrev:
> [...]
>
> Routeren er en trådløs D-Link 855
>
> Kan jeg sætte noget trådløst i netstikket på afspilleren, så jeg kan få

En Bridge af en art burde kunne klare problemet, men kabler er nu engang
at foretrække hvis der skal afspillet noget fra netværket..

/Steinbjørn

Fra : Heine Svendsen

Dato : 25-10-11 18:47

Den 25-10-11 18:38, -= bgn =- skrev:
> [...]
>
> Routeren er en trådløs D-Link 855
>
> Kan jeg sætte noget trådløst i netstikket på afspilleren, så
> jeg kan få den på netværket / Internettet?

Jeg har med stor succes brugt disse netadaptere, som går via
el-ledningerne.
Hvis man har to grupper, som skal begge netadaptere dog
helst sidde på samme gruppe, da der ellers kan komme så
meget støj(?), at hastigheden går ned til måske 10%.

I stedet for at trække et kabel, eller bruge langsomt
trådløst, sætter jeg blot en af adapterne i et stik, hvor
jeg har brug for det. Færdig arbejde. Det fungerer hver gang.
Jeg bruger en 85 Mbit Homeplug fra Amitech, ved ikke, hvem
der har lavet den.
Her er mange slags, næsten alle noget hurtigere:
http://www.proshop.dk/Netvaerksudstyr.htm

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : ehn

Dato : 25-10-11 22:43

On Tue, 25 Oct 2011 18:38:32 +0200, "-= bgn =-"
<privatadgang@gmail.com> wrote:
> [...]
>
>Kan jeg sætte noget trådløst i netstikket på afspilleren, så jeg kan få den

Ja,
jeg har i en lignende installation med held brugt en
Wireless Gaming Adapter Trendnet TEW-647GA

ehn

Fra : -= bgn =-

Dato : 26-10-11 18:02

Jeg takker for jeres løsningsforslag, og vil nu kigge dem alle efter for at
finde plusser og minusser.
Tusind tak til jer alle.

Bo