nas web server + zyxel p 335 wt
Fra : KsK

Dato : 25-10-11 00:04

hej igen er har stillet spørgesmål før men er nu flytte hjem fra have

jeg har en nas "ip 192.168.1.35" som jeg vil køre web server på og har
lavet en web sider på . og skulle ha forward port 80 til 192.168.1.35 og nå
jeg skriver i brows 192.168.1.35 se jeg strakes min test side men køre
jeg den gerne min fast ip adresse dukke min hoved side op fra router
opsætning hvad gør jeg galt

altså min
fast ip er 81.161.169.143
min router ip 192.168.1.1
min nas 192.168.1.35

på for hånd tak

KsK

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 25-10-11 14:33

On Tue, 25 Oct 2011 01:04:09 +0200, "KsK" <61698029@mobil.dk> wrote:

> [...]
>jeg skriver i brows 192.168.1.35 se jeg strakes min test side men køre
>jeg den gerne min fast ip adresse dukke min hoved side op fra router

Et bud kunne være:
Din NAS har nok 2 web servere kørende, den ene på port 80 er til
administration (NASens hovedside), den anden ligger nok på port 8080 ?

Så forvard port 80 til 192.168.1.35 port 8080.

/Hans

Fra : KsK

Dato : 25-10-11 16:47

"Hans Kjaergaard" skrev i meddelelsen

> [...]

administration (NASens hovedside), den anden ligger nok på port 8080 ?

Så forvard port 80 til 192.168.1.35 port 8080.

Hej Hans

jeg ved godt jeg kan være svær at forstå nogle gange , men jeg menet

nå jeg skal søger min hp som jeg har oprette på nas og skriv min globele
ip adresse ind i browes 81.161.169.143 så får jeg min router opsætning
start siden frem lige som nå jeg skriver 192.168.1.1 hvor jeg skulle
ha fat i 192.168.1.35 hvor min hp ligge

tak fordi tid Hans

KsK

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 25-10-11 17:02

KsK skrev:

> [...]
> opsætning start siden frem lige som nå jeg skriver 192.168.1.1
> hvor jeg skulle ha fat i 192.168.1.35 hvor min hp ligge

Hej Karsten

prøvede lige din externe ip, og får flg. tekst:

"Hejsa velkomme til Karsten Kristensen HP test"

Så ser ud til webserveren svarer som den skal.

tror problemet er routeren eller din udbyder ikke tillader at du selv
forespørger via yderside adressen. (kan ikke lige huske hvad det kaldes)

Mvh
Søren

Fra : Sune Storgaard

Dato : 25-10-11 17:34

Den 25-10-2011 18:02, Søren Steinmetz skrev:

> tror problemet er routeren eller din udbyder ikke tillader at du selv
> forespørger via yderside adressen. (kan ikke lige huske hvad det kaldes)

Det kaldes loopback, og kan ofte (de)aktiveres i routeren.

Fra : KsK

Dato : 25-10-11 21:37

"Sune Storgaard" skrev i meddelelsen

> [...]

> forespørger via yderside adressen. (kan ikke lige huske hvad det kaldes)

Det kaldes loopback, og kan ofte (de)aktiveres i routeren.

hej Sune

tak har prøvet men kan så ikke få forbindelse til router der i øvrigt
er en zyxel p 335 wt

tak

ksk

Fra : KsK

Dato : 25-10-11 21:36

"Søren Steinmetz" skrev i meddelelsen

KsK skrev:

> [...]

tror problemet er routeren eller din udbyder ikke tillader at du selv
forespørger via yderside adressen. (kan ikke lige huske hvad det kaldes)

super tak søren

KsK

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 25-10-11 17:04

Den 25-10-2011 17:46, skrev KsK:
> [...]
> ip adresse ind i browes 81.161.169.143 så får jeg min router opsætning
> start siden frem lige som nå jeg skriver 192.168.1.1 hvor jeg skulle ha

Hvis jeg går ind på http://81.161.169.143, så ser jeg "Hejsa velkomme
til Karsten Kristensen HP test"

Så enten har du selv løst problemet, eller også kan din router ikke
finde ud af at route trafik tilbage til sin egen eksterne IP-adresse -
hvilken router er det?

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face"

Fra : KsK

Dato : 25-10-11 21:37

"Mikkel Z. Herold" skrev i meddelelsen

Den 25-10-2011 17:46, skrev KsK:
> [...]

Så enten har du selv løst problemet, eller også kan din router ikke
finde ud af at route trafik tilbage til sin egen eksterne IP-adresse -

ok tak Mikkel

KsK