Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sonys nye sensor ;o(
Fra : ;o)-max-

Dato : 27-10-11 01:19

Så er testen af SLT-A77 oppe på dpr - og det ser sku
ikke for smart ud allerede ved iso 1600 er kvaliteten
uacceptabel - Som jeg ser det performer den 2 blænder
dårligere end sensoren i Sony A580 og dens søskende
fra Nikon og Pentax:
http://www.dpreview.com/reviews/sonyslta77/page25.asp

Her er Michael Reichmans begejstrede foromtale:
http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/sony_a77_first_impressions.shtml
I'll put aside the question of image quality for the moment,
since I am not commenting directly on this until I can test
a full production A77. But I have no hesitation in saying that
the A77's three year newer sensor is bound to trump that of the
A900 at higher ISOs, say above 800.

Ja det er bestemt ikke det test billedet på dpr fortæller,
tværtimod ligner det en katastrofal elendig høj iso sensor.
Mht. støj ligner A77 800 iso det A580 leverer ved 3200 iso
og den kommer heller ikke i nærheden af A900 - uhmm.

Dpr roser kameraet på alle andre punkter - og gir det en
sølv medalje - den tror jeg ikke folk hopper på ?
-max-

Fra : Mogens Hansen

Dato : 28-10-11 07:52

"-max-" <smileymaxphoto@gmail.com> wrote in message

[8<8<8<]
> Dpr roser kameraet på alle andre punkter - og gir det en
> sølv medalje - den tror jeg ikke folk hopper på ?

Alt andet lige (som f.eks. A77 og NEX 7), giver det halvgennemsigtige spejl
i bl.a. A77 et lystab, og dermed dårligere høj ISO ydelse.
Det giver så andre fordele, som høj billed frekvens og hurtig auto-fokus ved
video.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : ;o)-max-

Dato : 28-10-11 08:19

On 28-10-2011 08:51, Mogens Hansen wrote:
> [...]
> i bl.a. A77 et lystab, og dermed dårligere høj ISO ydelse.
> Det giver så andre fordele, som høj billed frekvens og hurtig auto-fokus ved

A55 bruger samme gennemsigtige spejl og samme sensor som A580
den leverer vel 1-1,5 blænde bedre høj iso støj performance
i forhold til A77'ern..
Til langt under halv pris ligner den et bedre køb for dem der
vil ha auto fokus i video.

Sensoren fra A580'ern fungerer jo også godt i Nikon D7000
og Pentax K5, jeg kan ikke lige forestille mig de to
producenter adopterer den nye Sony sensor - men lad os
se det er måske fristende at kunne skrive 24mp i markedsførings
materialet ??
-max-

Fra : Jens G

Dato : 28-10-11 17:19

On Thu, 27 Oct 2011 02:19:26 +0200, "-max-"
> [...]

>Mht. støj ligner A77 800 iso det A580 leverer ved 3200 iso
>og den kommer heller ikke i nærheden af A900 - uhmm.

Ja,- det er ærgeligt at et kamera der ellers har masser af gode
features, ikke leverer bedre billedkvalitet ved højere ISO.

Men på den anden side,- hvis det leverede lige så god, eller bedre,
ISO end A900, hvor skulle det så høre hjemme prismæssigt?

Der er rygter om at firmwaren ikke passer helt til processoren, fordi
man ændrede BIONZ processoren på produktionsversionen, i forhold til
pre-produktionen, og at der skulle komme en ny firmware version i
løbet af november.

Så vidt jeg husker gjorde version 4.0 på A700 så meget ved
billedkvaliteten, at både dpreview og dxomark lavede deres målinger
om. Man kan jo altid håbe at Sony igen forbedrer billedkvaliteten med
en firmwareopdatering.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.evercall.dk.

Fra : Mik

Dato : 29-10-11 22:09

Rygterne fik SONY på banen med firmware version 1.03
http://www.sony-asia.com/support/download/474591

Men der er flere rygter om en firmware version 2.0 i November..
http://www.sonyalpharumors.com/more-hints-about-the-sony-a77-and-a65-2-0-firmware-update/

Mik

Fra : Mik

Dato : 29-10-11 22:10

Fra : Mogens Hansen

Dato : 28-10-11 20:14

> [...]
> uacceptabel - Som jeg ser det performer den 2 blænder
> dårligere end sensoren i Sony A580 og dens søskende

Man skal huske at skalere billederne til samme opløsning for at sammenligne.
Det giver ikke meget mening, i forhold til praktisk fotografi, at
sammenligne støj på pixel-niveau for kameraer med forskellig opløsning.
Derudover skal billederne ikke nødvendigvis være behandlet ens. Enten skal
man reducere støj til sammenligneligt niveau og sammenligne detalje
gengivelsen, eller også skal man reducere støj til sammenlignelig detalje
gengivelse og sammenligne støj.
Det er ikke svært at slippe af med støj - det er svært at bevare detaljer
samtidig.

Jeg har taget ISO 1600 RAW filer fra A55, A580, A77 samt Nikon D3s og
behandlet dem med Lightroom 3.5, og eksporteret alle billederne i samme
opløsning som D3s.
Jeg får det, ikke overraskende, til at D3s leverer det bedste resultat,
efterfulgt af A77, A580 og A55 som har dårligste detaljegengivelse.
Sammenligningen kan ses på http://www.hansen4.dk/sony_A77_noise.jpg

Det som der sker ved højere ISO er at man ikke får glæde af den højere
opløsning som sensoren på A77 har i forhold til A55.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen