Foto
IBM760 5420
Teil 3020
optager fejl
Fra : JbP

Dato : 26-10-11 12:42

Hvordan gennemgår man et et billed for optager fejl

http://www.oz7aik.dk/test/

JbP

nybegynner

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 26-10-11 15:31

Den 26-10-2011 13:41, JbP skrev:
> Hvordan gennemgår man et et billed for optager fejl
>
> http://www.oz7aik.dk/test/

Hej

Den mærkelige baggrund på hjemmesiden gør det lidt svært at bedømme, men
et par ting:

Farvebalancen er nok over i det gullige, men måske så det sådan ud da du
tog billedet. Prøv at sætte billedets hvidbalance ud fra noget gråt
eller hvidt i billedet. Det vil måske også give en mere blå himmel. Men
det er meget din egen vurdering.

Billedet hælder en del mod højre, sikkert et par grader. Eller også er
det tøndefortegning pga vidvinkel, så huset i baggrunden hælder mod
højre og huset til højre hælder en anelse mod venstre. Det kan rettes op
i et billedbehandlingsprogram.

Dybdeskarpheden skal nok være så stor som mulig ved denne type billede,
men det kan jeg ikke bedømme i denne opløsning.

Du kunne lægge perspektivets forsvindingspunkt ind i det gyldne snit,
dvs tage lidt mere med på venstre side, så huset i baggrunden ligger på
en position 1/3 til 1/4 inde fra venstre.

Det er bare min mening, men det er dig som har taget billedet og
bestemmer suverænt hvordan det skal se ud

--
Vh Kurt

Fra : emjeppesen

Dato : 26-10-11 21:36

Kurt Kjær Jensen skrev:

>Dybdeskarpheden skal nok være så stor som mulig ved denne type billede,

Det er vel ikke noget større problem med vidvinkel, men et eller andet
fixpunkt i forgrunden af billedet vil gavne gevaldigt.

Hilsen emj

Fra : Langgaard

Dato : 26-10-11 08:39

On 26 Okt., 13:41, JbP <J...@mail.x> wrote:
> Hvordan gennemgår man et et billed for optager fejl
>
> http://www.oz7aik.dk/test/

Hej og velkommen!

Det er synd at du præsenterer billedet på den måde, jeg bliver svimmel
af at se på det

Farverne, de virker lidt "uægte" pastelagtige, hvad har du gjort ved
dem, har du justeret meget frem og tilbage i et
billedbehandlingsprogram?

Billeder præsenteres bedst med en ramme omkring, se dig bare omkring i
stuen. Rammen gør at man får separeret billedet fra baggrunden som kan
være et storblomstret tapet, eller i dette tilfælde en skrækkelig
farverig hjemmesidebaggrund, altså man giver billedet "ro" med en
ramme og/eller en rolig neutral baggrund.

Baggrunden, altså de skrigende farver som du anvender på din
hjemmeside dræber billedet, og gør det svært at vurdere det
ordentligt.

Kompositionen er fin nok, dog var det ønskeligt at få området (vandet)
i forgrunden udfyldt med en lille jolle eller en turbåd, så havde det
været super, men sådan er der næsten altid noget man kunne ønske
sig

--
Langgaard

Fra : JbP

Dato : 26-10-11 22:17

Den 26-10-2011 16:38, Langgaard skrev:

> [...]
> i forgrunden udfyldt med en lille jolle eller en turbåd, så havde det
> været super, men sådan er der næsten altid noget man kunne ønske

1000 tak for hjælpen alle

nu har jeg noget at gå ud fra

JbP