Vil gerne bruge sagem boks som switch kobl~
Fra : Lars Andersen

Dato : 24-10-11 13:51

Jeg er ikke den store IT haj. Jeg har fået altibox fibernet. Den kan
ikke køre trådløst og har kun en enkelt ethernet port. Jeg har dog en
gammel tdc sagem boks, som jeg vil bruge til dette. Derfor har jeg
koblet ethernet stikket fra altibox til den gamle sagem. på min ene PC
(vista) kommer jeg på nettet uden noget problem. På min PS3 og min
anden PC (XP) kommer der et vindue der promter for bruger og kode til
sagem boksen, og der står INGEN ADSL SYNKRONISERING.

Jeg kan logge på som admin uden password, og kommer så ind i sagem
opsætningsmenuen.

what to do?

Fra : Leif Neland

Dato : 25-10-11 10:56

Den 24-10-2011 21:50, Lars Andersen skrev:
> [...]
> sagem boksen, og der står INGEN ADSL SYNKRONISERING.
>
> Jeg kan logge på som admin uden password, og kommer så ind i sagem

Uden at kende sagem'en: er det muligt at "slukke" for adsl-delen i
admin-menuen?

Leif

Fra : Cykelsmeden

Dato : 25-10-11 13:00

> [...]
> anden PC (XP) kommer der et vindue der promter for bruger og kode til
> sagem boksen, og der står INGEN ADSL SYNKRONISERING.

Nu kender jeg ikke Sagemboksen, men det lyder som du bruger den som
simpel switch, og derfor forsøger de to andre enheder at få en
IPadresse, men du får kun en.

> Jeg kan logge på som admin uden password, og kommer så ind i sagem
> opsætningsmenuen.
Den skal kunne som router, og det kan den sikkert kun over adslporten.

heldigvis er nye hurtige sohoroutere ikke ret dyre, og kan samtidig give
dig wifi.

//finn