Pages dansk stavekontrol engelsk Lion
Fra : Kent

Dato : 24-10-11 21:52

Jeg har ændret sproget i Lion til Engelsk, men vil selvfølgelig
stadigvæk have stavekontrol på dansk. Jeg fandt et gammelt indlæg
desangående fra februar, så jeg vil egentlig have bekrætiget at det kun
er muligt at ændre sprog på et dokument ved at ændre sproget på hele
Lion.

Er et Apple produkt virkelig så ubehjælpsomt? Eller har jeg totalt
misforstået produktet? Hjælpen til Pages giver ikke noget og
resultaterne i en søgning giver gamle resultater.

Kent

Fra : Kent

Dato : 24-10-11 21:56

Kent forklarede:
> [...]
>
> Er et Apple produkt virkelig så ubehjælpsomt? Eller har jeg totalt
> misforstået produktet? Hjælpen til Pages giver ikke noget og resultaterne i

Jeg vil lige tilføje, at det drejer sig om et eksisterende OpenOffice
dokument, som jeg kopier og sætter ind i et blankt Pages dokument.

Kent

Fra : Kent

Dato : 24-10-11 22:30

Kent kom med denne ide:

> Jeg vil lige tilføje, at det drejer sig om et eksisterende OpenOffice
> dokument, som jeg kopier og sætter ind i et blankt Pages dokument.

Og så fandt jeg alligevel løsningen. Her er så et eksempel, hvor MS er
lang foran Apple i brugervenlighed.

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-10-11 22:42

Kent <kbm@invalid.invalid> wrote:

> Kent kom med denne ide:

> Og så fandt jeg alligevel løsningen. Her er så et eksempel, hvor MS er
> lang foran Apple i brugervenlighed.

du glemte at fortælle -hvad- løsningen var ...

/thomas

Fra : Snorre Berg

Dato : 24-10-11 23:08

Den 24.10.11 23:41, skrev Thomas von Hassel:

> du glemte at fortælle -hvad- løsningen var ...

The work of Microsoft Magic…

Fra : Kent

Dato : 25-10-11 05:51

> du glemte at fortælle -hvad- løsningen var ...
>
> /thomas

At trykke på Inspector (? på dansk) og så sætte sprog i et punkt under more
(mere).
Og for fremtidig brug sørge for en tom skabelon gemt med dansk.
--
Kent

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 25-10-11 09:29

On 25 Oct 2011 04:51:14 GMT, <Kent> wrote:

> At trykke på Inspector (? på dansk) og så sætte sprog i et punkt under more
> (mere).
> Og for fremtidig brug sørge for en tom skabelon gemt med dansk.

Strengt tatt ikke så forskjellig fra hvordan jeg må gjøre det i f.eks
Word IMHO. Godt gjemt begge steder.

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"