kan "på
Fra : jagge

Dato : 24-10-11 09:07

Hey

Jeg er ved at redde stumperne af min kalender og vil se at finde en
bedre løsning fremadrettet. Jeg ønsker at den skal være baseret på en
sync med google.

Som det er nu abbonnerer jeg på en google kalender fra mit arbejde.

Derudover bruger jeg "på min mac" kalenderen og i den har jeg en
historik jeg ønsker at bevare. Jeg vil dog også gerne fremadrettet kunne
synce med gmail så jeg får det hele up på min iphone og ipad uden kabel.

For at bevare min historik vil jeg helst tage "på min mac" kalender og
synce den med en eksisterende gmail konto. Kan man det eller kan man kun
gå den anden vej altså oprette en ny gmail kalender med tilsvarende
underkategorier og abonnerer på den via Ical ?

Jeg vil helst undgå det sidste for ikke at miste min historik baglæns.

Håber det giver mening.

MVH

Jakob

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 24-10-11 09:48

On Mon, 24 Oct 2011 10:07:29 +0200, <jagge> wrote:
> [...]
> underkategorier og abonnerer på den via Ical ?
>
> Jeg vil helst undgå det sidste for ikke at miste min historik baglæns.

Eksporter den kalenderen du har i iCal, importer den på Googlecal. Er
sync satt opp i iCal vil den sprette opp der. Sjekk at alt er slik det
skal være (obs, kan ta en liten stund før alt er importert og synlig).

Skal du se den på en iDings må du sette opp googlekontoen som Exchange.
Det er også en del skritt du må gjøre via nettleser på iDings for at
alle kalendrene skal synces til iDingsen. http://m.google.com/sync tror
jeg det var, sjekk hjelpesidene til Google.

En annen mulighet er f.eks BusySync eller BusyCal, men dette koster jo
litt penger.
--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : jagge

Dato : 24-10-11 11:29

> En annen mulighet er f.eks BusySync eller BusyCal, men dette koster jo
> litt penger.

Takker. JEg bruger faktisk busycal men troede at den blot "overtager" de
indstillinger der sættes for Ical, derfor skrev jeg Ical ?

Er der noget i busycal der adskiller sig hvis man vil have online sync ?
Jeg har oprettet nogle gmail kalendre som Exchange kalendre på macbook,
Ipad og Iphone og det funger og er overskueligt så det er den vej jeg
vil gå men vil som sagt også gerne have "på min mac" kalenderen med
over.

MVH

Jakob

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 24-10-11 14:34

On Mon, 24 Oct 2011 12:28:57 +0200, <jagge> wrote:

> [...]
> Ipad og Iphone og det funger og er overskueligt så det er den vej jeg
> vil gå men vil som sagt også gerne have "på min mac" kalenderen med

Høyreklikk på den lokale kalenderen og velg "publish to Google" (eller
noe sånt, husker ikke helt ordlyden). Evt. bruk metoden med export og
import (kan være greit med tanke på backup før du gjør noe i det hele
tatt).

Kan være lurt å besøke busymac.com og lese dokumentasjonen der rundt
googlesync.

Jeg har f.eks en privat og diverse abonnement på iCloud, samt en
jobbkalender på Google. Den private kalenderen publiserer jeg til
Google, selv om Busymac sier det ikke er anbefalt. Det fungerer for meg
:) Samt at jobbkalenderen på Google blir synket med iCloud.

Fra : jagge

Dato : 24-10-11 22:39

ooglesync.

> [...]
> Google, selv om Busymac sier det ikke er anbefalt. Det fungerer for meg
> :) Samt at jobbkalenderen på Google blir synket med iCloud.

Takker Tor, det ser ud til at du har fået et opsætning som er helt lig
min til at køre med Icloud ;0).. Hvordan ved jeg ikke.

Nå jeg prøver det med google og så vender jeg tilbage når jeg har fået
tid til at studere Henriks Icloud info og din busycal ditto.

MVH

Jakob