hjælpemiddel til handicappede
Fra : Mikael Mortensen

Dato : 23-10-11 18:25

Hej

Jeg har af Ringsted kommune fået, at vide sagsbehandlingstiden på, at få
bevilget en trappelift er på 12 uger, som skulle være vedtaget ved lov.
Jeg har kikket i Serviceloven, men kan intet finde, om loven om de 12 uger.

Nu er jeg ikke nogen ørn til den slags, er der nogen her der kan fortælle om
det passer?

--
MvH
Mikael

Blog: http://morbusbehcet.wordpress.com/

Fra : Preben

Dato : 23-10-11 18:45

Den 23.10.2011 kl. 19:25 skrev Mikael Mortensen <mikael@xiaodidi.dk>:

> [...]
> uger.
>
> Nu er jeg ikke nogen ørn til den slags, er der nogen her der kan

Jeg kan forestille mig, at sagsbehandlingstiden afhænger af hvor travlt,
de har i kommunen. Så selvom det p.t. er 12 uger i Ringsted, kan det godt
være noget andet på et andet tidspunkt.
Serviceloven siger ikke noget om, hvor lang sagsbehandlingen må tage, så
hvis kommunen siger, det er vedtaget i en lov, kan de vel henvise til den
lov.

--
mvh/Preben

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 23-10-11 18:57

"Preben" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i meddelelsen
news.v3tfkpt4qz68nt@preben-pc.flatrate.dk...

> [...]
> hvis kommunen siger, det er vedtaget i en lov, kan de vel henvise til den

Hej

Tak for svaret, jeg vil spørge kommunen.

Jeg har fået et brev hvor de skriver, at det er besluttet fra politisk side.
Og en visitator sagde til mig, at det var vedtaget ved lov.

Fra : Johnny Andersen

Dato : 24-10-11 00:14

"Preben" skrev i meddelelsen
> [...]

>hvis kommunen siger, det er vedtaget i en lov, kan de vel henvise til den

Ja da. Hvis kommunen har travlt må man vente... Ironi kan være brugt.

Mener du, at man skal vente i f.esk. 10 år på en afgørelse

/Johnny

Fra : Preben

Dato : 23-10-11 20:36

Den 23.10.2011 kl. 19:56 skrev Mikael Mortensen <mikael@xiaodidi.dk>:

> Jeg har fået et brev hvor de skriver, at det er besluttet fra politisk
> side.
> Og en visitator sagde til mig, at det var vedtaget ved lov.

Der findes næppe en lov, der siger, det skal tage 12 uger, men måske en
lov, der siger maksimalt 12 uger.

--
mvh/Preben