fluer i to små vinduer
Fra : dansa

Dato : 23-10-11 03:32

Hej
På førstesal hvor jeg også har mit EDB område - og jeg vil påstå det
er holdt hæderligt rent. Alligevel har jeg ved mine to små vinduer
(35*70 cm) alm stuefluer i hundrede vis - de opstår i mellem
vindueskarmen og vinduet uden for gummitætmingslisten. En gang
tidligere i år har jeg åbnet og støvsuget dem væk der er helt sort af
dem . De er kommet igen og igen år efter år.
De ligner alm stuefluer - de er meget sløve - men flyver trods alt

Hvordan opstår de
Hvad lever de af
Hvordan får jeg dem væk - permanent

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 23-10-11 11:47

dansa <dansa@dansa.dk> wrote:

> [...]
> dem . De er kommet igen og igen år efter år.
> De ligner alm stuefluer - de er meget sløve - men flyver trods alt

Prøv at vaske vindueskarm og lister af med klorin eller rodalon med
hyppige mellemrum. Hvis der sidder svamp, mug eller lign. så har de små
fluer et festmåltid.
--
Jesper
Hvad udad tabes skal indad vindes.

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 24-10-11 21:03

dansa wrote:

> Hvordan opstår de

Stuefluens larver lever i det man med et pænt ord kalder gødning, og når
de bliver en plage er det som regel i nærheden af stalde eller
minkfarme.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-11 09:08

dansa <dansa@dansa.dk> wrote in news:dec4a159-6648-4542-826d-
4374dd6e5113@v15g2000vbm.googlegroups.com:

> De er kommet igen og igen år efter år.
> De ligner alm stuefluer - de er meget sløve - men flyver trods alt
>
> Hvordan opstår de
> Hvad lever de af
> Hvordan får jeg dem væk - permanent

Det er sikkert disse: