Truman gasovn, forbrænding
Fra : Jens

Dato : 23-10-11 17:51

Hej

Min Truman gasovn i campingvognen er begyndt at brænde med en orange flamme.
Hef kan se på skorstenens låg at den soder en smule. Den regulere fint ned
(til en ren blå flamme) når den har opnået den ønskede temperatur.

Er der nogen der ved hvad problemet evt. kan være?

Jeg er ked af at skulle til at pille fortelt af og sende CV på værksted. Er
den slags noget der kan fikses mens vognen står på jorden (altså af en
kyndig gas-reparatør)

Mvh

Jens

Fra : Carsten Stage

Dato : 23-10-11 18:24

Den 23-10-2011 18:50, Jens skrev:
> [...]
> flamme. Hef kan se på skorstenens låg at den soder en smule. Den
> regulere fint ned (til en ren blå flamme) når den har opnået den ønskede

Jens, nu skriver du ikke hvor i landet, du har vognen opstillet - men
løsningen ligger lige for: Ring til Arne der er en af de bedste til gas
i campingvogne. Han er mobil, og du finder ham her:

http://www.servicevognen.dk/

For en god ordens skyld: Jeg har ikke noget med forretningen at gøre -
ud over at have nydt godt af hans evner... ;)

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Jens

Dato : 24-10-11 11:29

Tak for tippet, men jeg bor desværre i det mørke (øst)jylland så det er nok
for dyrt at få Arne her over.

Jeg har fået et tip fra en lokal reparartør: Rens luftindtaget til ovnen
inde under vognen - dette skal da prøves. Jeg går straks på slankekur og om
3 måneder kan jeg nok komme der ind

/Jens

Fra : Gamle

Dato : 24-10-11 12:07

Jens wrote:
> Er der nogen der ved hvad problemet evt. kan være?
>
> Jeg er ked af at skulle til at pille fortelt af og sende CV på
> værksted. Er den slags noget der kan fikses mens vognen står på
> jorden (altså af en kyndig gas-reparatør)

Hej Jens.

Snavs på brænderen. Det kan sagtens laves på stedet. Glasset du kigger i når
du skal se flammen bliver afmonteret og derefter blæses brænderen ren for
snavs.
Men du skal ikke selv gøre det. Hvis det ikke bliver tæt igen får du kulilte
ind i vognen.
Ring til f.eks. Campinggården i Ormslev og spørg om de kan oplyse dig om en
reparatør.
Har selv for en del år siden haft en på besøg. Han medbragte en kompressor
så han kunne blæse systemet rent.

Mvh.
Torben

Fra : GiWeo

Dato : 24-10-11 13:55

Har du prøvet ar skifte gasflaske for at se om problmet stadig er der
?