Jeg er klar - hvad med Jer?
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 22-10-11 14:39

Så er den lille nye vinterklar.

Incl. en rask polering som forhåbentlig skåner den fine lak for det
værste snavs.

Undervognbehandling blev den leveret med og det samme med
vinterdækkene.

Silicone på gummilisterne har jeg selv klaret, så nu kan det te sig
som det vil.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Kim

Dato : 22-10-11 15:12

Hej

On 22-10-2011 15:38, folmer@rasmussen.dk wrote:

> Så er den lille nye vinterklar.

Tjo, jeg har da fikset det fabriksmonterede bensinfyr, men det har din
vel også monteret sådan som du skamroser kareten :)

--
Mvh, Kim

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 22-10-11 16:12

On Sat, 22 Oct 2011 16:12:24 +0200, Kim <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote:

>Hej

>Tjo, jeg har da fikset det fabriksmonterede bensinfyr, men det har din
>vel også monteret sådan som du skamroser kareten :)

>--

Nej, det har jeg godt nok ikke.

Er det ikke lidt kompliceret med et benzinfyr i en dieselvogn?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-10-11 16:48

Den 22-10-2011 17:11, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Nej, det har jeg godt nok ikke.
>
> Er det ikke lidt kompliceret med et benzinfyr i en dieselvogn?

Ikke spor.
Det kræver blot en større installation, incl. en ekstra tank

og sådan som du tidligere har beskrevet automobilet er jeg ikke et sekun
i tvivl om at pladsen forefindes i rigeligt mål

--
Uffe Bærentsen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-10-11 18:32

<folmer@rasmussen.dk> skrev

> Er det ikke lidt kompliceret med et benzinfyr i en dieselvogn?

Vel ikke mere end et oliefyr i en benzinslæde, som en af mine venner
monterede engang.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Henning Keseler

Dato : 23-10-11 08:02

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> Nej, det har jeg godt nok ikke.

Det er faktisk meget billigt hos Kia at få den leveret med fyr: 8995,- for
et Webastofyr med ur, 2795,- ekstra hvis det skal være med fjernbetjening.

http://udstyr.kiamotors.dk/main/default.asp?model=38&gruppe=3

--
Henning

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-10-11 17:10

Kim skriver:

> Tjo, jeg har da fikset det fabriksmonterede bensinfyr

Det er bare luksus.....

I løbet af den næste uges tid, skulle Touran'ens afløser gerne være på
trapperne. Et af kravene var oilefyr med "standheizung".

Har tidligere haft det i en firmaslæde, det kan kun anbefales.

Klaus
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-11 18:51

<folmer@rasmussen.dk> wrote in message news:9kh5a7p68bd6qbe7cebv8n5lrekg3e5g01@4ax.com...

> [...]
> vinterdækkene.
>
> Silicone på gummilisterne har jeg selv klaret, så nu kan det te sig

Jeg er også klar til frosten sætter ind. Har købt silicone til gummilisterne og
sommerdækkene sidder stadig på bilen. Så sneen kan bare komme

--
Tom

Fra : Leo Jensen

Dato : 22-10-11 13:28

On 22 Okt., 19:51, "Tom" <<nospam>> wrote:

> Jeg er også klar til frosten sætter ind. Har købt silicone til gummilisterne og
> sommerdækkene sidder stadig på bilen. Så sneen kan bare komme

Det samme her. Jeg ved hvor vinterdækkene til både Fiat og Jaguar er,
og jeg tror de 2 Fiat-hjul uden luft i måske bare skal pumpes. Og jeg
har vist en frisk visker liggende til Jaguaren !!

Leo

Fra : Kent Friis

Dato : 22-10-11 22:32

Den Sat, 22 Oct 2011 15:38:32 +0200 skrev folmer@rasmussen.dk:

> [...]
> vinterdækkene.
>
> Silicone på gummilisterne har jeg selv klaret, så nu kan det te sig

Jeg har bestilt nye vinterdæk for snart et halvt år siden, men de
er åbenbart stadig i restordre fra grossisten/importøren. Jeg gad
nok vide om de når at komme inden den første sne.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"
http://www.gianas-return.de/

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-11 10:20

Min blev poleret i sommers, fik SUVO på dåse de vigtige steder, skal
ha' ny behandling i 2012. Silikone ?? ikke her. Der er alternativer uden
silikone...
Vinterdæk ? Ikke nødvendigt i mit tilfælde, og der spås en mild vinter.
Fik skiftet olie+filter + tilsat TEC2000 og skiftet gearkasseolien + tilsat
TEC 2000
+ viskere, et par pærer og luftfiltret skiftet i foråret.

Og så står den iøvrigt i garage det meste af vinteren...

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 23-10-11 10:47

> Silikone ?? ikke her. Der er alternativer uden
> silikone...

Hvis du har et godt alternativ til silikone på gummilisterne, kan du så
lokkes til at komme med det her.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 23-10-11 18:34

Den 23/10/11 11.46, Jørgen Nielsen skrev:
> Hvis du har et godt alternativ til silikone på gummilisterne, kan du så
> lokkes til at komme med det her.

Tyskerne er helt pjattede med hjortefedt:

http://www.pearl.de/a-PX7440-5445.shtml

Jeg har prøvet den omtalte Sonax stift - og den fungerede såmænd ganske
glimrende.

Men når jeg lukker øjnene, så kan jeg godt fremmane et billede af Folmer
på søndagstur i dyrehaven - og så en brunstig kronhjort som bespringer
kianeseren...

Andreas M. Hansen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 23-10-11 19:06

http://www.fyens.dk/article/428175:Bil--baad--camping--Hjortefedt-mod-frosne-doere

> Men når jeg lukker øjnene, så kan jeg godt fremmane et billede af Folmer på
> søndagstur i dyrehaven - og så en brunstig kronhjort som bespringer
> kianeseren...

Så ved jeg ikke rigtigt om jeg tør, for jeg kommer af og til i et
område hvor der er en del krondyr.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-11 19:43

en klud med lidt olivenolie fra køleskabet...smøres på og tørres af.
Så er de tilpas fedtede så de er bløde og ikke
fryser fast.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 23-10-11 20:53

> en klud med lidt olivenolie fra køleskabet...smøres på og tørres af.
> Så er de tilpas fedtede så de er bløde og ikke
> fryser fast.

Det er jo billigt.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Leo Jensen

Dato : 23-10-11 06:36

On 23 Okt., 11:46, Jørgen Nielsen <nospam...@get2net.dk> wrote:

> Hvis du har et godt alternativ til silikone på gummilisterne, kan du så
> lokkes til at komme med det her.

Opvarmet garage ??

Hvad er i øvrigt problemet ved at bruge silicone ? Jeg har en tube med
en svamp på enden, det tager vel 2 minutter at give alle gummilister
på bilen, og langt det meste ender faktisk på listerne...

Leo

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 23-10-11 16:28

Leo Jensen skrev den 23-10-2011:

> [...]
> en svamp på enden, det tager vel 2 minutter at give alle gummilister
> på bilen, og langt det meste ender faktisk på listerne...

Det er også det jeg foretrækker frem for en spray, men det kunne jo
være Eque havde noget der var endnu bedre.

Autolakering og silikone har tidligere været to vanskeligt forenenelige
ting

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 23-10-11 17:03

On Sun, 23 Oct 2011 17:28:13 +0200, Jørgen Nielsen
<nospamjn2@get2net.dk> wrote:

> [...]
>være Eque havde noget der var endnu bedre.
>
>Autolakering og silikone har tidligere været to vanskeligt forenenelige

Hvis du er indehaver af en spray, kan det med fordel sprayes på en
klud eller svamp, og derefter påføres gummilisterne.

Og nej, Eque har kun TEC 2000 at byde på.

Mon ikke autolakererne har vænnet sig til folks brug af silicone, og
derfor tager deres forholdsregler?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 23-10-11 18:36

folmer@rasmussen.dk skrev den 23-10-2011:
> Og nej, Eque har kun TEC 2000 at byde på.

Det ser ud til at være et eller andet mirakelmiddel... der er sikkert
nogle af dem der der tjener et godt formål for køber, men jeg tror også
der er en del der gør mest gavn i sælgers tegnebog.

> Mon ikke autolakererne har vænnet sig til folks brug af silicone, og
> derfor tager deres forholdsregler?

Produkterne er sikkert blevet bedre, og jeg ved ikke hvor meget det
betyder nu.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Leo Jensen

Dato : 23-10-11 14:12

On 23 Okt., 20:42, ">> Eque <<" <n/a> wrote:
> en klud med lidt olivenolie fra køleskabet...smøres på og tørres af.
> Så er de tilpas fedtede så de er bløde og ikke
> fryser fast.

Olivenolie skal da ikke stå i køleskabet ? I hvert fald ikke hvis det
er tændt...

MVH Leo

Fra : alexbo

Dato : 23-10-11 10:43

<folmer@rasmussen.dk> skrev

> Så er den lille nye vinterklar.

Jeg er halvklar,
to af vinterfælgene har været i opvaskemaskinen, den sidste havde jeg smurt
ind i brun sæbe for at tage det fastsiddende, det lugtede en del i køkkenet,
så det er ikke sikkert de sidste får samme tur.
Jeg må lige vente og se om jeg får et par timer alene med maskinen.

Mine vinteraluer er nogle bikubelignende originale Mitsubishier, stort set
umulige at gøre rene på normal vis.

mvh
Alex Christensen

Fra : Armand

Dato : 23-10-11 14:04

Den 23-10-2011 11:43, alexbo skrev:

> Mine vinteraluer er nogle bikubelignende originale Mitsubishier, s

'bikube-lignende'?
Det må sq da se sjovt ud!?

--
Armand.

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 23-10-11 14:44

folmer@rasmussen.dk wrote:
> [...]
> vinterdækkene.
>
> Silicone på gummilisterne har jeg selv klaret, så nu kan det te sig

Jeps - Fik sat vinterhjulene på min kones bil i fredags - Den skal køre
nogle gange i tyskland hen over vinteren hvor det er et krav med vinterdæk.

Begge biler blev undervognsbehandlet for halvanden måned siden, og
siliconen lyder som en god ide selvom jeg aldrig har mærket til at
dørene har bundet.

Så skal jeg lige have set til sprinklervædsken. Min egen er fyldt med
sommer-typen så når jeg ikke at bruge det meste af det må jeg suge det
op og hælde rigtig frostsikret vædske på.

For et par år siden havde vi fejret nytår hos nogle venner mellem
Hannover og Braunschweig og var kørende i min kones bil. Inden vi kørte
hjem spurgte jeg til sprinklervædsken. Jamen det var OK - Det var sådan
noget koncentrat fra Aldi der skulle fortyndes. Det gik godt til vi
nærmede os grænsen, så blev det koldere og så frøs sprinklervædsken
hvorpå jeg så spurgte om hvor meget koncentratet var blevet fortyndet...

Der blev købt en 10-liter dunk sprinklervædske sikret til -21 grader hos
Fleggård inden vi kørte over grænsen selvom det var vel sent.

/Lars

Fra : Anders Majland

Dato : 24-10-11 07:37

> Så er den lille nye vinterklar.

Den store fik vinterhjul i sidste uge, den lille får dem inden lørdag (hvor
jeg tager på jyllandsringen med den)

Klar ? Så godt som, sålænge nedbøren ikke hober sig op i driver .... Ellers
er det ikke andet at gøre end vente på naboen med traktoren eller gummigeden
fra grusgraven hvis der for alvor kommer sne ...

/A

Fra : Jensen

Dato : 24-10-11 05:27

On 22 Okt., 15:38, fol...@rasmussen.dk wrote:
> Så er den lille nye vinterklar.

Det er Matrix'en også.

> Incl. en rask polering som forhåbentlig skåner den fine lak for det
> værste snavs.

Jah joh, der er vist noget voks i den autoshampoo min mor benytter til
bilen.

> Undervognbehandling blev den leveret med og det samme med
> vinterdækkene.

Tjek, den fik Mercasol i hulrum og undervogn i april måned.

> Silicone på gummilisterne har jeg selv klaret, så nu kan det te sig
> som det vil.

Samme her + at den blev synet og fik service for 3 uger siden.

Den havde på det tidspunkt rullet hele 4.163 km, siden vi fik den 4 år
tidligere.

Fra : Jensen

Dato : 25-10-11 05:47

On 24 Okt., 13:27, Jensen <nondesper...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Samme her + at den blev synet og fik service for 3 uger siden.
>
> Den havde på det tidspunkt rullet hele 4.163 km, siden vi fik den 4 år

Nå ja, og vinterdækkene har ikke været afmonteret i sommer, så de er
også klar.

Fra : Armand

Dato : 25-10-11 18:08

Den 25-10-2011 13:47, Jensen skrev:

> Nå ja, og vinterdækkene har ikke været afmonteret i sommer, så de er
> også klar.

Samme trick hér.
Desværre gik de til af ælde og blev temmeligt skæve - Så jeg har lige
skiftet til sommerdæk, stik modsat alle andre

--
Armand.