Gæstebruger ved login i Lion
Fra : Kent

Dato : 22-10-11 17:31

Når jeg starter min MacBook, så dukker der en Gæstebruger op. Denne kan
vist nok kun bruges til at surfe på internet i Safari, men begrænset da
for eksempel bt.dk er spærret af Parentel Control.

Jeg har ikke åbnet for noget så vidt jeg ved, men er lidt irreteret
over denne Gæstebruger, da det betyder, at jeg skal vælge min konto før
jeg kan få lov at skrive kodeordet.

Hvordan slipper jeg af med denne Gæstebruger? Under Bruger og grupper
er Gæstebruger slået fra, så jeg forstår ikke hvordan den kan dukke op
ved start.

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-10-11 18:18

Kent <kbm@invalid.invalid> wrote:

> [...]
>
> Hvordan slipper jeg af med denne Gæstebruger? Under Bruger og grupper
> er Gæstebruger slået fra, så jeg forstår ikke hvordan den kan dukke op

dvs. den ser sådan her ud:

<http://dl.dropbox.com/u/693028/guest.png>

?

/thomas

Fra : Kent

Dato : 22-10-11 19:23

Thomas von Hassel har bragt dette til verden:
> dvs. den ser sådan her ud:
>
> <http://dl.dropbox.com/u/693028/guest.png>

Godt nok på dansk Slået fra eller disabled.

Kent

Fra : Kurt Brixen

Dato : 22-10-11 21:12

> [...]
> Gæstebruger slået fra, så jeg forstår ikke hvordan den kan dukke op ved start.

Det er vist nok en konto der kommer frem, når Find my Mac aktiveres.
Jeg har også fået den.

--
Venlig hilsen Kurt Brixen

Fra : Andreas M.

Dato : 23-10-11 12:34

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> wrote:
> Det er vist nok en konto der kommer frem, når Find my Mac aktiveres.

Yep, den kan fjernes ved at besøge Systemindstillinger - Sikkerhed &
anonymitet - Generelt og sætte hak i "Slå genstart i Safari fra når skærmen
er låst".

--
Andreas M.

Fra : Kent

Dato : 24-10-11 21:16

Andreas M. formulerede søndag:
> Yep, den kan fjernes ved at besøge Systemindstillinger - Sikkerhed &
> anonymitet - Generelt og sætte hak i "Slå genstart i Safari fra når skærmen
> er låst".

Jeg må indrømme, at jeg troede, at du var helt galt på den. Jeg kan
simpelthen ikke regne ud, hvad punktet har med Gæstebrugeren at gøre.

Men tak, det løste problemet

Jeg troede, at det var en dårlig dansk oversættelse, men det giver
heller ikke mening (for mig) med engelsk Lion.

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-10-11 21:20

> [...]

> Jeg troede, at det var en dårlig dansk oversættelse, men det giver
> heller ikke mening (for mig) med engelsk Lion.

Det er nok en del af recovery systemet i 10.7 ...

/thomas