Tidligere udgaver af dokumenter
Fra : Steen

Dato : 22-10-11 13:11

I Lion var der noget med man automatisk kunne finde tidligere udgaver af
dokumenter etc. Vi har lige haft krisestemning herhjemme, fordi tøsen havde
smidt et tidligere dokument væk, og ikke kunne finde det igen.
Hvor/hvordan er det lige man kigger bagud i dokumenter?
Jeg kan ikke huske den korrekte defination på proceduren, ellers kunne jeg
bare søge hos Apple.dk
--
Steen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-10-11 13:20

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
> Hvor/hvordan er det lige man kigger bagud i dokumenter?
> Jeg kan ikke huske den korrekte defination på proceduren, ellers kunne jeg

hvis hele dokumentet er væk skal du jo finde det i din backup ...
TimeMachine f.eks.

/thomas

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 22-10-11 13:35

> [...]

> Hvor/hvordan er det lige man kigger bagud i dokumenter?
> Jeg kan ikke huske den korrekte defination på proceduren, ellers kunne jeg

Menuen Arkiv->Gendan dokument...
--
Jesper
Hvad udad tabes skal indad vindes.

Fra : Steen

Dato : 22-10-11 21:09

On 2011-10-22 12:34:32 +0000, Jesper Ørsted said:

> Menuen Arkiv->Gendan dokument...

Det var funktionen "Versions" jeg var ude efter.
http://www.apple.com/dk/macosx/whats-new/auto-save.html
Jeg synes nu ikke jeg kan fremfalde den historik lignende som Apple
fremviser på siden
--
Steen

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 22-10-11 21:22

On Sat, 22 Oct 2011 22:09:14 +0200, <Steen> wrote:

> Det var funktionen "Versions" jeg var ude efter.
> http://www.apple.com/dk/macosx/whats-new/auto-save.html
> Jeg synes nu ikke jeg kan fremfalde den historik lignende som Apple
> fremviser på siden

Har man ikke originalen er det vanskelig å bruke Versions, og har man
originalen fordrer det at programmet som er brukt til dokumentet støtter
Versions. Er svarene nei og nei bør man sjekke i Time Machine.

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : Steen

Dato : 23-10-11 10:46

Tor Einar Samdahl <teisam@online.no.vil.itj.ha.no.spam> wrote:

> Har man ikke originalen er det vanskelig å bruke Versions, og har man
> originalen fordrer det at programmet som er brukt til dokumentet støtter
> Versions. Er svarene nei og nei bør man sjekke i Time Machine.

vi fandt originalen, men det er en anden historie. Efter at have læst om
Versions, prøvede jeg at oprette et nyt Pages dokument efter en skabelon,
og derefter redigere lidt i det. Alligevel kunne jeg ikke rigtigt finde
funktionen med at se tidligere udgaver af dokumentet, som linket viser

--
Steen

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 23-10-11 11:29

On Sun, 23 Oct 2011 09:46:07 +0000 (UTC), <Steen> wrote:
> [...]
> og derefter redigere lidt i det. Alligevel kunne jeg ikke rigtigt finde
> funktionen med at se tidligere udgaver af dokumentet, som linket viser

Og det er en oppdatert versjon av Pages '09 du bruker? Og i tillegg vil
ikke Versions virke før du har lagret dokumentet et sted på maskinen.

Fra : Steen

Dato : 23-10-11 12:41

Tor Einar Samdahl <teisam@online.no.vil.itj.ha.no.spam> wrote:

> Og det er en oppdatert versjon av Pages '09 du bruker? Og i tillegg vil
> ikke Versions virke før du har lagret dokumentet et sted på maskinen.

Nej Pages på min Mac er fra 2007, men jeg kan prøve på tøsens maskine
senere, den er fra i år. Virker Versions kun på iWork, eller fungerer det
også i fx MS Office?
--
Steen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-10-11 14:42

Steen <iateen@gmail.com> wrote:

> Virker Versions kun på iWork,

Nej, men udvikleren skal specifikt have (om)skrevet sit programm så det
udnytter Versions funktionaliteten.

/thomas

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 23-10-11 13:50

On Sun, 23 Oct 2011 11:41:19 +0000 (UTC), <Steen> wrote:
> Nej Pages på min Mac er fra 2007, men jeg kan prøve på tøsens maskine
> senere, den er fra i år. Virker Versions kun på iWork, eller fungerer det
> også i fx MS Office?

Microsoft har ikke lagt inn støtte for Versions ennå, men f.eks Textedit
støtter det.

http://blog.officeformac.com/more-news-on-office-for-mac-2011-and-mac-os-x-10-7-lion/