Kan ikke se tekst i Mozilla Thunderbird.
Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-10-11 12:03

Hej

Begynder efterhånden at blive 'en smule' irriteret på Thunderbird.
Fejlen jeg oplever er at jeg kun kan se teksten der er skrevet i
meddelelseshovedet. Teksten der stå i selve meddelelsen er ikke synlig
ved mig.
I 'Vis' har jeg sat den til at vise indhold som 'Simpel HTML'
Hvad har jeg ikke forsøgt endnu?
Hvordan får jeg teksten i meddelelsen at se?
Det er ret irriterende at skulle bruge Google Groups for at se de
meddelelser

--
Uffe Bærentsen

Fra : Erik Olsen

Dato : 22-10-11 12:15

Uffe Bærentsen wrote:

> [...]
> ved mig.
> I 'Vis' har jeg sat den til at vise indhold som 'Simpel HTML'

Prøv "Plain text" (eller hvad det nu hedder i Thunderbird). Ved
nyhedsmeddelelser er der sjældent noget html at se.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-10-11 12:20

Den 22-10-2011 13:15, Erik Olsen skrev:

> Prøv "Plain text" (eller hvad det nu hedder i Thunderbird). Ved
> nyhedsmeddelelser er der sjældent noget html at se.

Det ændrer ikke noget som helst.

--
Uffe Bærentsen

Fra : Martin Ploug

Dato : 22-10-11 12:17

Den 22-10-2011 13:03, Uffe Bærentsen skrev:
> [...]
> Hvordan får jeg teksten i meddelelsen at se?
> Det er ret irriterende at skulle bruge Google Groups for at se de meddelelser

Hvordan har du det til at stå under Funktioner > Indsillinger > Visning ?
Hos mig ser det sådan ud:
http://www.mpsite.dk/billeder/vis.png

Er problemet både i almindelige mails og i nyhedsgrupper?

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-10-11 12:30

Den 22-10-2011 13:16, Martin Ploug skrev:

> Hvordan har du det til at stå under Funktioner > Indsillinger > Visning ?
> Hos mig ser det sådan ud:
> http://www.mpsite.dk/billeder/vis.png

Bortset fra at min står til en anden skrifttype, så er vi enige der.

> Er problemet både i almindelige mails og i nyhedsgrupper?

Kun observeret ved nyhedsgrupper.

--
Uffe Bærentsen

Fra : Martin Ploug

Dato : 22-10-11 12:39

Den 22-10-2011 13:30, Uffe Bærentsen skrev:

> Bortset fra at min står til en anden skrifttype, så er vi enige der.

> Kun observeret ved nyhedsgrupper.

Hvilken nyhedsgruppe-udbyder har du?
Jeg bruger http://www.individual.net/

Du har ikke nogle specielle udvidelser som kan konflikte?

Er det version 7.0.1 af Thunderbird?

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-10-11 16:37

Den 22-10-2011 13:39, Martin Ploug skrev:

> Hvilken nyhedsgruppe-udbyder har du?
> Jeg bruger http://www.individual.net/

news.tele.dk

> Du har ikke nogle specielle udvidelser som kan konflikte?

Ingen udvidelser, svjv.

> Er det version 7.0.1 af Thunderbird?

3.1.10

--
Uffe Bærentsen

Fra : Martin Ploug

Dato : 22-10-11 17:26

> 3.1.10

Prøv at starte med at installere den nyeste version af Thunderbird,
som Mogens forslår.
https://www.mozilla.org/da/thunderbird/

Fra : Kent

Dato : 22-10-11 12:40

Uffe Bærentsen sendte dette med sin computer:
> [...]
> Hvordan får jeg teksten i meddelelsen at se?
> Det er ret irriterende at skulle bruge Google Groups for at se de meddelelser

Som standard under Vis er "Meddelelsesindhold som " sat til Original
HTML. Har du prøvet den indstilling?

Formateringen ændres ved de 3 indstillinger, men jeg kan sagtens se
teksten i alle indstillinger. Men ændre jo ikke på farven. Du bruger
vel ikke kontrast farver? Altså sort i stedet for hvid osv? Ikke at det
gør nogen forskel i Window 7, men så vidt jeg kan se bruger du XP og
det kan jo sagtens være, at XP fungerer anderledes.

Eventuelt kan du jo prøve at bruge den nyeste version af Thunderbird
(7.0.1) og se om problemet løses.

--

Kent

Fra : Jens Jensen

Dato : 22-10-11 13:50

Uffe Bærentsen wrote den 22-10-2011 13:03:
> [...]
> Fejlen jeg oplever er at jeg kun kan se teksten der er skrevet i
> meddelelseshovedet. Teksten der stå i selve meddelelsen er ikke synlig

Du kan prøve at starte programmet i fejlsikret tilstand:
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Fejlsikret_tilstand

Fra : Mogens Krage

Dato : 22-10-11 15:01

Den 22-10-2011 13:03 skrev Uffe Bærentsen:

> Fejlen jeg oplever er at jeg kun kan se teksten der er skrevet i
> meddelelseshovedet. Teksten der stå i selve meddelelsen er ikke synlig
> ved mig.

Heller ikke hvis du taster Ctl+U?

Din Thunderbird 3.1.10 er heller ikke af nyeste model. :) Jeg har en
svag erindring om, at der måske engang har været mulighed for kun at
hente meddelelseshoveder inde i serverindstillingerne.

Fra : Martin Ploug

Dato : 22-10-11 18:24

> Din Thunderbird 3.1.10 er heller ikke af nyeste model. :) Jeg har en svag erindring om, at der måske engang har været mulighed for kun at hente meddelelseshoveder inde i serverindstillingerne.

Hej Uffe

Måske skulle du prøve følgende:

Installer MozBackup http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-mozbackup.php
og opret en backup af indholdet i din nuværende Thunderbird.

Afinstaller din Thunderbird evt. vha. Avanceret metode i Revo Uninstaller
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

Installer den nyeste version af Thunderbird
https://www.mozilla.org/da/thunderbird/

Din backup indlæses igen vha. MozBackup.

Fra : Carl Drud

Dato : 22-10-11 18:39

Martin Ploug <mploug@pc.dk> writes:

> Måske skulle du prøve følgende:
>
> Installer MozBackup http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-mozbackup.php
> og opret en backup af indholdet i din nuværende Thunderbird.

Behøves man at installere dette program. Er det bare at tage en kopi af
ens profilmappe?

http://support.mozillamessaging.com/da/kb/Profiles#w_where-is-my-profile-stored

--
Carl

Fra : Martin Ploug

Dato : 22-10-11 19:01

Den 22-10-2011 19:38, Carl Drud skrev:

> Behøves man at installere dette program. Er det bare at tage en kopi af
> ens profilmappe?
>
> http://support.mozillamessaging.com/da/kb/Profiles#w_where-is-my-profile-stored

Jo, det kan man måske godt nøjes med

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-10-11 19:05

> Behøves man at installere dette program. Er det bare at tage en kopi af
> ens profilmappe?
>
> http://support.mozillamessaging.com/da/kb/Profiles#w_where-is-my-profile-stored

Må tilstå at jeg installerede 7.0.1 inden jeg havde læst jeres råd.
En installation oven i den gamle ser ud til at fungere.
Efter hvad jeg kan se er alle mapper og grupper lige som før.

Fandt også ud af at hvis jeg valgte 'Simpel HTML', så kunne jeg ikke se
bla. billeder i mails, ret irriterende.

Vi får se hvordan opdateringen virker

Takker for råd og vejledning.

--