FIREFOX PROBLEMET
Fra : Hans. P.

Dato : 22-10-11 14:09

winxp og FF:

For dem der har problem med FF: Windows kan ikke finde bla.bla.bla.
når man trykker på en HTML fil fx i arkivet med sin hjemmeside ELLER
når man aktiverer et link som jeg fx har en del af : http://www.bt.dk/
eller http://jp.dk/ hvor jeg bruger en tastekombintion for at vise
siden. !

Hvis FF ikke er startet kommer der altid denne fejlmelding: Windows
kan ikke finde ...... hvis Ff er startet fungerer det, - hvis en anden
browser er sat default så fungerer det som det skal: applikationen
starter med det indhold der er valgt.

Problemet er beskrevet :
http://kb.mozillazine.org/Windows_error_opening_Internet_shortcut_or_local_HTML_file_-_Firefox

Man kan undgå en del af problemet ved at gå til mapper > funktioner >
Mappeindstillinger > Filtyper finde HTML og slette den.
Så skal man højreklikke på en HTML fil og vælge Åbn med Og finde
FireFox i listen og markere den. Så fungerer det med alle HTML filer,
hvis man igen finder HTML i listen over filer (associations) hed det
vist i gamle dage, så ser man at nu kan man vælge GENDAN, men det har
jeg ikke prøvet for jeg gider ikke en gang til når det nu fungerer.

Det jeg er nødt til for tiden at først at starte FF og derefter mine
short cuts til fx www.bt.dk ...... men det var nu smartere tidligere
inden FF ødelagde det

Er der mon nogen der har en bedre work around ????

Fra : Hans. P.

Dato : 22-10-11 14:19

Det skal tilføjes at jeg HAR flere gang haft FF afinstalleret og
renset computeren for alt hvad der kunne ha' med FF at gøre,
genbootet, kørt ccleaner og meget mere, derefter genistalleret en
frisk FF fra http://www.mozilla.org/da/firefox/new/
og testet den uden extentions, altså HELT BAR RØV !!!!

Det vil bare ikke fungere, men med alle andre browsere jeg har
indstaleret er der ikke noget problem, når de er sat til at åbne som
standardbrowser.

***

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 22-10-11 15:08

Hans. P. skrev:

>winxp og FF:

Ved ikke om det vil virke for dig, men prøv det lille program på
http://www.changedefaultbrowser.com/index.html

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Hans. P.

Dato : 22-10-11 15:24

Tak, men det er ikke lige det jeg har brug for.
Jeg vil gerne beholde FF som standard, altså ikke skifte frem og
tilbage, men jeg overvejer at smide FF ud og gå over til Google Chrom,
men der savner jeg mange (alle) mine tilføjelser!
Så det bliver nok ikke til noget. Den er ellers smart ved at man kan
åbne flere sider på en gang.
***

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 22-10-11 15:43

Hans. P. skrev:

>Jeg vil gerne beholde FF som standard,

Det er også det der er meningen med det program, set default browser en
gang med det program og så virker skidtet*, eller det gjorde det i hvert
fald ved mig da jeg ikke kunne få windås til at åbne noget nogen steder fra

* ja det er min mening om det når det ikke virker.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Hans. P.

Dato : 22-10-11 16:50

HEHEH, meget fint det prøvede jeg så, men der skete ikke nogen
forandring da jeg valgte FF som default, nå det var den jo i forvejen,
så valgte jeg IE som default, og så kom den samme "FF fejl" windows
kan ikke finde, forskellen var bare at siden ikke åbnede sig under
fejlmeddelelsen, den åbnede slet ikke!!!!

Så valgte jeg igen FF som default og nu er den sædvanlige fejl der,
også den anden med klik på en HTML, så det er godt jeg lavede et
system restore )

***
On 22 Oct 2011 14:43:09 GMT, "Ivan V. Klattrup"

Fra : Hans. P.

Dato : 23-10-11 14:54

Jeg vil lige tilføje, at den første system restore ikke ændrede noget
på problemet andet end at der ikke var ændret noget under Funktioner >
Mappeinstillinger > filtyper > HTML, jeg kunne ikke lave samme trick
som tidligere, nå men så lavede jeg en ny restore tilbage til hvor jeg
havde afinstalleret Google Earth Plugin, og gik ind og så TV.
Næste gang jeg bootede fungerede alt som sædvanligt, men det er godt
nok underligt hvis det er "changedefaultbrowser" der har været
årsagen, men hovedsagen er at det fungerer perfekt også i dag, så tak
til Ivan, måske er der andre der kan bruge noget af al det her.